Postkodstiftelsen är förmånstagare till Svenska Postkodlotteriet och förmedlar tidsbestämda stöd till projekt som bidrar till en positiv samhällsförändring. Stiftelsen stöttar allmännyttiga organisationer i Sverige och internationellt som aktivt bidrar till uppfyllandet av de globala målen och att skapa positiv förändring genom konkreta insatser. Projekten handlar om allt från mänskliga rättigheter till miljöfrågor samt om social förändring och utbildning genom idrott och satsningar på kultur.  Sedan 2007 har 1,8 miljarder förmedlats till över 770 projekt

• Postkodstiftelsen

Postkodstiftelsen ger en miljon kronor till Jontefondens Insamlingsstiftelse18.6.2020 15:30:00 CEST | Pressmeddelande

Postkodstiftelsen ger 2 085 000 kronor till Folkrörelsearkivet i Västerbotten21.1.2020 12:03:30 CET | Pressmeddelande

• Postkodstiftelsen