Qred är Sveriges snabbast växande fintech-företag och marknadsledande i Norden inom företagslån upp till en miljon kronor. Qred erbjuder lån till småföretag i Sverige, Finland, Danmark och Nederländerna och har även en pågående etablering i Brasilien. Qred har sedan starten 2015 lånat ut över 3 miljarder kronor till investeringar och rörelsekapital hos småföretag. Genom att använda en helt digitaliserad process håller bolaget hanteringskostnader och kreditförluster nere, samtidigt som kunden får en bättre upplevelse. Qred omsatte 192 mkr 2019 och har för närvarande ca 75 anställda i Stockholm, Malmö, Helsingfors, Riga och Sao Paulo. 2020 utsåg Financial Times Qred till Sveriges snabbast växande företag och ett av de 10 snabbast växande företagen i Europa.

In English

Qred ökar intäkter med 90% under första kvartalet 202028.5.2020 14:30:00 CEST | Pressmeddelande

Ändrat datum för Qred Holding AB (publ) årsstämma 202027.5.2020 16:45:00 CEST | Pressmeddelande

Qred kallar till bolagsstämma29.4.2020 13:00:00 CEST | Pressmeddelande

Qred Holding AB publishes bond prospectus and applies for listing of its bonds on Nasdaq Stockholm17.4.2020 14:00:00 CEST | Press release

Qred återköper obligationer för att stärka det egna kapitalet27.3.2020 16:30:00 CET | Pressmeddelande

Qred Holding AB (publ) (“Företaget”) har återköpt obligationer till ett nominellt värde om EUR 7 300 000. Återköpet avser Företagets seniora säkerställda obligation med ett nominellt belopp om EUR 40 000 000 (ISIN: SE001250726). Obligationen har en rörlig ränta motsvarande EURIBOR 3m plus 8,5 procent och förfaller till betalning i juni 2022. Den genomsnittliga köpeskillingen motsvarar 75,75 procent av obligationens nominella belopp. Företaget innehar efter förvärven ett nominellt belopp om EUR 7 300 000.

Qred i ny kampanj: marknadsför sina kunders inlägg på social media26.3.2020 10:15:00 CET | Pressmeddelande

Att coronaviruset på något sätt drabbar oss alla råder det inga tvivel om. Några av de som drabbas hårdast ekonomiskt är småföretagarna som inte kommer att ha samma kundflöden under perioden när karantän och socialt avståndstagande är rekommenderat. Därför väljer nu fintechbolaget och bankutmanaren Qred att marknadsföra sina kunders inlägg på social media. “Småföretagarna går på knäna i tider som dessa. För oss är det självklart att hjälpa våra kunder på bästa möjliga sätt och att sprida deras budskap i social media är ett sätt vi kan hjälpa till på. Vi sitter inte bara på resurserna för att faktiskt göra något, utan även på insikter från vårt arbete i våra egna sociala kanaler”, säger Andrea Romander, presstalesperson på Qred. Qreds kunder kommer att kunna skicka in sina egna filmer där önskat budskap får förmedlas. Därefter kommer marknadsteamet på Qred lägga upp och marknadsföra inlägget i den eller de regioner som företaget verkar i via sina sociala kanaler. Förhoppningen är att de

Dinero tilbyder erhvervslån i samarbejde med fintech-virksomheden Qred9.4.2019 07:00:00 CEST | Pressmeddelande

Et nyt samarbejde mellem regnskabsprogrammet Dinero og fintech-virksomheden Qred skal give mindre og mellemstore virksomheder bedre adgang til finansiering. Dineros kunder nu kan ansøge om et erhvervslån direkte via deres konto hos Dinero. Ved hjælp af information om virksomheden sammenkoblet med fintech-selskabets egne oplysninger og øvrige eksterne datakilder, kan Qred fremskynde kreditvurderingen og hjælpe Dineros kunder med at gribe vækstmulighederne, når de opstår eller give adgang til likviditet, når det er livsnødvendigt for virksomhedens overlevelse. ”Vi har blandt andet valgt at lave et samarbejde med Qred, fordi de er lynhurtige til at reagere, når en virksomhed ansøger om penge. Når pizzeria-ejerens ovn pludselig brænder sammen, så har han pinedød brug for en ny pizzaovn for overhovedet at holde virksomheden kørende. I den situation er det ikke holdbart at skulle igennem en lang sagsbehandling hos sin bank. Der handler det for pizzeria- ejeren om at få pengene ind på kontoen