Qred grundades 2015 av entreprenörer för entreprenörer och är Sveriges snabbast växande fintechföretag enligt Financial Times. Qred är marknadsledare i Norden och har Sverigest nöjdaste kunder enligt Trustpilot. Med verksamhet i Sverige, Finland, Danmark, Nederländerna, Brasilien och Belgien har Qred hjälpt över 25 000 företag. Qreds helautomatiserade kreditsystem gör det enklare och snabbare för företagare att få det kapital som behövs för att kunna växa. Just nu skapas tio jobb om dagen, sju dagar i veckan med hjälp av Qred.

För att läsa mer, vänligen besök: Om Qred

In English

Qred publicerar årsredovisning29.4.2021 20:30:00 CEST | Pressmeddelande

Stockholm, 29 april 2021 - Idag släpper Qred årsredovisningen för 2020. Qred rapporterar en ökning av rörelsens intäkter på 57 procent jämfört med föregående år och antalet aktiva användare steg med 29 procent. Trots ett år som har präglats av pandemi och restriktioner har fintechbolaget dubblat antalet medarbetare genom att anställa nya 60 kollegor. Dessutom har Qred hjälpt tiotusentals företagare på sex marknader genom en mycket turbulent tid. Under 2020 erhöll Qred en AIS/PIS-licens, vilket möjliggör utveckling av nya smarta tjänster. Utöver det lanserade Qred på bolagets sjätte marknad; Belgien. “Qred behövs mer än någonsin för att stötta småföretagen och hjälpa nästa generations hjältar. Vi vill dra vårt strå till stacken. Tillsammans skapar vi förutsättningar för små företag att kunna utvecklas” säger Emil Sunvisson, VD på Qred. Läs rapporten i sin helhet här: Qreds årsredovisning 2020

Qred Holding AB (publ), org. nr. 559031-0685 (”Bolaget"), har avslutat det skriftliga förfarande som inleddes den 22 mars 2021 (“Skriftligt Förfarande”) för att anhålla om godkännande från innehavare (“Obligationsinnehavare”) av sitt seniora säkerställda obligationslån 2019/2022 med ISIN SE0012507267 (“Obligationen”) att ändra Obligationens villkor (“Obligationsvillkoren”) för att tillåta avnotering från handel på börs samt multilateral handelsplattform. Deltagande Obligationsinnehavare bildade nödvändig kvorum och godkände enhälligt begäran om att ändra Obligationsvillkoren. Medgivandet att ändra Obligationsvillkoren fastslogs ha accepterats vid utgången av röstningsperioden den 16 april 2021. Resultatet av det Skriftliga Förfarandet kommer även att meddelas via post till Obligationsinnehavare samt publiceras på agentens hemsida, Nordic Trustee & Agency AB (publ) (www.nordictrustee.com). De uppdaterade Obligationsvillkoren kommer att finnas tillgängliga på Bolagets hemsida. Obligation

Qred-koncernen säljer obligationer till ett nominellt värde av EUR 3 000 00023.3.2021 17:00:00 CET | Pressmeddelande

Qred Holding AB (publ), Reg. No. 559031-0685 (“Bolaget”), meddelar idag att dess helägda dotterbolag (tillsammans med Bolaget, “Qred-koncernen”), har sålt obligationer av det seniora säkerställda obligationslån 2019/2022 med ISIN SE0012507267 emitterat av Bolaget i juni 2019 (“Obligationslån”) till ett totalt nominellt värde av EUR 3 000 000, i enlighet med Obligationslånets villkor. Efter försäljningen uppgår Qred-koncernens egna ägande av Obligationslånet till ett nominellt belopp om EUR 18 200 000. Legal disclaimer Denna information är sådan information som Qred Holding AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 23 mars 2021, kl 17:00 CET.

Qred Holding AB (publ), org. nr. 559031-0685 (”Bolaget"), har instruerat Nordic Trustee & Agency AB (publ) (“Agenten”) att inleda ett skriftligt förfarande för att be om godkännande från innehavare av sitt seniora säkerställda obligationslån 2019/2022 med ISIN SE0012507267 (“Obligationslån”) att ändra Obligationslånets villkor för att tillåta avnotering från handel på börs samt multilateral handelsplattform. Detta förfarande föranleds av det ställningstagande nyligen publicerat av Finansinspektionen avseende obligationsfinansiering, som förklaras närmare i kallelsen till skriftligt förfarande. Bolaget erbjuder viss ersättning för ändringen av villkoren till obligationsinnehavarna såsom närmare anges i kallelsen till skriftligt förfarande. Mer information om omröstningskrav, ersättning och viktiga datum för det skriftliga förfarandet finns tillgängligt i kallelsen till skriftligt förfarande. Kallelsen till skriftligt förfarande finns tillgänglig på Agentens hemsida, www.nordictrustee.co

Qred Holding AB (publ) genomför en riktad nyemission till ett värde av SEK 40 000 0008.9.2020 10:00:00 CEST | Pressmeddelande

Aktieägarna i Qred Holding AB (publ), org. nr. 559031-0685 (”Bolaget"), har idag på en extrainsatt bolagsstämma godkänt styrelsens förslag, annonserat den 24 augusti 2020, att tillföra Bolaget SEK 40 000 000 genom en riktad nyemission om 400 000 stamaktier till en teckningskurs om SEK 100 per aktie (”nyemissionen”). Nyemissionen är riktad till, och fulltecknad av, den nya investeraren International One Design Group AB. Legal disclaimer Denna information är sådan information som Qred Holding AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 8 september 2020, kl 10:00 CET.

Qred Holding AB (publ) beslutar att genomföra en riktad nyemission till ett värde av SEK 40,000,000, villkorat aktieägarnas godkännande24.8.2020 12:00:00 CEST | Pressmeddelande

Styrelsen i Qred Holding AB (publ), org. nr. 559031-0685 (”Bolaget"), har beslutat att genomföra en riktad nyemission om 400 000 stamaktier till en teckningskurs om SEK 100 per aktie (”nyemissionen”), vilket tillför Bolaget totalt SEK 40 000 000. Nyemissionen är riktad till, och kommer att tecknas till fullo av, den nya investeraren International One Design Group AB. Nyemissionen är villkorad godkännande av Bolagets aktieägare på en extrainsatt bolagsstämma den 8:e september 2020. Legal disclaimer Denna information är sådan information som Qred Holding AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 24 augusti 2020, kl 12:00 CET.
  • >>

För att läsa mer, vänligen besök: Om Qred