Resia AB
Resia AB

Lina EklundPR-specialist - PR och extern kommunikation

Det är mig du kontaktar i första hand då jag är den som är presskommunikatör på Resia. Jag jobbar främst med våra semesterresor men svarar på alla frågor.

070-2884975lina.eklund@resia.se

Ingela SchönningChief Communication Officer Resia Travel Group

Ansvarig för kommunikationen inom Resia Travel Group. Kontakta mig när det gäller koncernfrågor, kriskommunikation och hållbarhet.

+ 46 761 10 97 36 ingela.schonning@resia.se

Resia Travel Group har skapat och driver flertalet varumärken inom resebranschen där den gemensamma nämnaren är personligt engagemang. Med branschens bästa kompetens, en utmärkande energi och stor nyfikenhet har vi som målsättning att alltid skapa överraskande bra reselösningar. För vi kan det här med resor. Vi vet vad som tillför värde när man är på resande fot. Semesterdrömmar, smidiga affärsresor, energigivande möten, gruppresor och events samt välorganiserade kongresser – vi gör skillnad tack vare våra 500 specialiserade medarbetare.

Med fäste i Skandinavien jobbar vi mot hela världen och är tillgängliga såväl online som via telefon och i butik. Vi möter våra kunder genom varumärkena Resia, Resfeber, Box Office, Bengt-Martins, Cruise Market, Rejsefeber, Reisefeber, Ticket Service, ARTE Udland och Hyttespecialisten. Huvudsätet finns i Göteborg där vårt Servicecenter stöttar kundmötet med funktioner som marknad, teknisk utveckling, ekonomi, HR, IT och säljsupport. År 2016 omsatte vi 3,6 miljarder kronor.

  • Resia AB
Pressmeddelanden
67
Meny

Lissabon uppstickare på topplistan över de hetaste konferensresmålen29.1.2018 06:00 | Pressmeddelande

Upplevelser vid Medelhavet är det som lockar mest när svenska företag konfererar utomlands. Allra hetast är Palma de Mallorca som hamnar i topp som konferensresmål (+ 13 % procent). London är tvåa och Malaga trea på topplistan över de hetaste konferensresmålen. Men det är Lissabon som är den stora uppstickaren och mer än dubblerar sina volymer. Det visar färsk bokningsstatistik från Resia Möten, Event & Konferens, som också redovisar en försäljningsökning på 8 procent under 2017 jämfört med föregående år.

New York - vårens hetaste weekendstad20.11.2017 00:00 | Pressmeddelande

Förra årets vinnare Miami lämnar över förstaplatsen till New York när vårens vinnare ska koras. Nykomlingar som Palma de Mallorca och Kap Verde seglar in på topplistorna och lockar fler svenskar än någonsin. Att Barcelona klättrat från en fjärde till en andraplats jämfört med förra året förstärker det vi tidigare sett, att svenskarna fortsätter att resa till sina favoriter trots saker som inträffat på plats.

Högtryck på årets julresor - hit reser svenskarna22.9.2017 00:00 | Pressmeddelande

Nu är det högtryck på årets julresor. Gran Canaria ligger som vanligt i topp men resmålet som sticker ut mest är Miami som klättrat upp på en stabil andraplats och passerar samtliga resmål i Thailand. En fördelaktig dollarkurs och ett ökat intresse för kryssningar väger alltså starkare än oron för fler orkaner. Även Sri Lanka och Vietnam tar sig in på listan vilket tyder på att svenskarna är redo för nya upplevelser och kulturer.

Fyndläge för ressugna när flygbolagen rear ut sina platser23.8.2017 00:00 | Pressmeddelande

Skolorna har startat, de flesta är tillbaka på sina jobb och vardagen rullar på. Då passar flygbolagen på att gå ut med riktigt prisvärda resor världen över. Dessutom är det fyndläge på sista minuten-resor i chartervärlden där priserna i många fall halverats mot bara för några veckor sedan. I slutet av augusti är utan tvekan en av de bästa perioderna på året att inte bara resa utan även boka kommande resor, säger Lina Eklund, PR-specialist på Resia.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Sista
  • >>

Resia Travel Group har skapat och driver flertalet varumärken inom resebranschen där den gemensamma nämnaren är personligt engagemang. Med branschens bästa kompetens, en utmärkande energi och stor nyfikenhet har vi som målsättning att alltid skapa överraskande bra reselösningar. För vi kan det här med resor. Vi vet vad som tillför värde när man är på resande fot. Semesterdrömmar, smidiga affärsresor, energigivande möten, gruppresor och events samt välorganiserade kongresser – vi gör skillnad tack vare våra 500 specialiserade medarbetare.

Med fäste i Skandinavien jobbar vi mot hela världen och är tillgängliga såväl online som via telefon och i butik. Vi möter våra kunder genom varumärkena Resia, Resfeber, Box Office, Bengt-Martins, Cruise Market, Rejsefeber, Reisefeber, Ticket Service, ARTE Udland och Hyttespecialisten. Huvudsätet finns i Göteborg där vårt Servicecenter stöttar kundmötet med funktioner som marknad, teknisk utveckling, ekonomi, HR, IT och säljsupport. År 2016 omsatte vi 3,6 miljarder kronor.

  • Resia AB