Meny

Vem bestämmer över skogen? Nytt nummer av tidningen Skogsvärden29.11.2018 11:24 | Nyheter

Många är överens om att man vill ha en mer varierad skogsskötsel i de svenska skogarna. Samtidigt visar forskning att många markägare upplever det som riskfyllt att göra stora avsteg från hur de tidigare har skött skogen. Så hur kan då skogsägare inspireras till en mer varierad skogsskötsel? Och vilka blir konsekvenserna om samhället inte tar tillvara skogsägarens goda vilja att bruka skogen hållbart? I nya numret av tidningen Skogsvärden samlade vi fyra personer med olika perspektiv på skogsägande för ett samtal om detta.

Nytt ljus på sommarstuge­tomterna med Skogssällskapets brynmodell27.6.2018 12:48 | Pressmeddelande

• >>