Spanska Turistbyrån
Spanska Turistbyrån

Turespaña – Spaniens Institut för Turism är ett organ som ansvarar för att marknadsföra Spanien som en turistdestination. Turespaña bedriver sin verksamhet genom ett nätverk av 33 strategiskt placerade turistbyråer runt om i världen som interagerar lokalt med resebranschens olika aktörer, opinionsbildare och resenärer.     

Spanska Turistbyrån i Stockholm, som är Turespañas kontor i Sverige, har till uppgift att bistå den  spanska turismsektorn genom marknadsföring av Spanien med hjälp av olika arrangemang som riktas till så väl verksamma inom resesektorn (presentationer, workshops, vidareutbildningar för agenter, deltagande i mässor mm) som till allmänheten (reklamkampanjer, aktiviteter i sociala medier och event), och genom analys och marknadsrapporter. För att stärka och positionera Spanien som resmål arbetar Spanska Turistbyrån även aktivt inom kommunikation och PR.

 

 

 

 

 

Några av Europas charmigaste byar vid havet är i Spanien10.7.2020 12:31:03 CEST | Pressmeddelande

Spaniens kustlinje är cirka 600 mil lång, och längs den finns några av Europas charmigaste byar. Om du vill lägga upp en resväg har du många olika regioner att välja emellan. Både i norr och längs Medelhavets kust hittar du små byar där du kan flanera i smala gränder för att så småningom komma fram till livliga fiskehamnar med härliga uteserveringar och restauranger. Här får du våra tips.

Typiska vegetariska rätter från det spanska köket26.6.2020 11:37:15 CEST | Pressmeddelande

Att resa och äta gott är en bra kombo. Men om man är vegetarian så kan det ibland vara svårt att hitta rätt uti världen. Men just i Spanien behöver det inte vara något problem. Särskilt om man rustar sig med våra tips! Det spanska köket är baserad på medelhavsdieten och erbjuder en hel del olika rätter som inte innehåller kött. Här får du en liten intro till spanska vegetariska rätter.

Spanien lanserar logotypen “Responsible Tourism”22.6.2020 21:30:45 CEST | Pressmeddelande

Statsekretariatet för Turism har färdigställt logotypen “Responsible Tourism” för alla affärslokaler som följer guiderna med åtgärder för att minska smittspridningen av COVID-19 inom turismsektorn. Guiderna är de enda godkända av Hälsodepartementet. Loggan är gratis och kan laddas ner i Handel- och Turismdepartementets hemsida, efter att man ifyllt en formulär där affärsverksamheten förpliktar sig att följa guiderna. Loggan är personlig och oöverförbar och måste förnyas varje år. Statssekreteraren för Turism, Isabel Oliver, menar att “inge förtroende och trygghet är av yttersta vikt i nuläget för att åter locka inehmska så väl som utländska resenärer. Denna logga är en del av vår strategi för att återfinna vår plats som säkert resmål på global nivå. Dessutom är det ett erkännande för de näringsidkare som anstränger sig för att skapa en trygg miljö i sina verksamheter inte bara för turister utan också för sina anställda och närboende”. Guiderna med åtgärder för att minska smittspridning
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Sista
  • >>

Turespaña – Spaniens Institut för Turism är ett organ som ansvarar för att marknadsföra Spanien som en turistdestination. Turespaña bedriver sin verksamhet genom ett nätverk av 33 strategiskt placerade turistbyråer runt om i världen som interagerar lokalt med resebranschens olika aktörer, opinionsbildare och resenärer.     

Spanska Turistbyrån i Stockholm, som är Turespañas kontor i Sverige, har till uppgift att bistå den  spanska turismsektorn genom marknadsföring av Spanien med hjälp av olika arrangemang som riktas till så väl verksamma inom resesektorn (presentationer, workshops, vidareutbildningar för agenter, deltagande i mässor mm) som till allmänheten (reklamkampanjer, aktiviteter i sociala medier och event), och genom analys och marknadsrapporter. För att stärka och positionera Spanien som resmål arbetar Spanska Turistbyrån även aktivt inom kommunikation och PR.