Skansen info 08 - 442 82 00, info@skansen.se
Skansens växel 08 - 442 80 00

Skansens Mediaportal

Klicka HÄR för att komma till Skansens Mediaportal

Pressinbjudan: Baltic Sea Science Center visar Sveriges första oceangående havsforskningsfartyg på över 45 år25.2.2020 09:14:40 CET | Pressmeddelande

På måndag den 2 mars klockan 14.00 överlämnar Sveriges lantbruksuniversitet (SLU) en modell av Sveriges nya oceangående forskningsfartyg, R/V Svea, till Baltic Sea Science Center (BSSC) på Skansen. Besökare kan göra en virtuell rundtur ombord på R/V Svea och se hur besättningen och forskarna arbetar och bor. I samband med överlämningen berättar Joakim Hjelm från SLU och Lars Arneborg från SMHI om Östersjöns miljö och hur det nya fartyget används.

Skansen och Konsumentföreningen Stockholm i fördjupat samarbete genom nytt femårsavtal som har fokus på hållbarhet18.12.2019 15:00:00 CET | Pressmeddelande

Skansen och Konsumentföreningen Stockholm (Kfs) skapar mervärde för gäster och medlemmar genom ett fortsatt nära samarbete de kommande fem åren. Med ett utbud av aktiviteter kopplat till samhällsengagemang och miljöarbete vill Skansen och Konsumentföreningen sprida information och kunskap om miljö, mat och djuromsorg med fokus på barn, unga och barnfamiljer.

Skansen info 08 - 442 82 00, info@skansen.se
Skansens växel 08 - 442 80 00