StrongPoint

• StrongPoint

Världens första AutoStore-lösning med zon för frysvaror installeras av StrongPoint24.10.2022 09:22:17 CEST | Pressmeddelande

(Oslo, 24 oktober 2022) StrongPoint ASA (ticker: STRO), ett ledande butiksteknologiföretag, har valts ut för att designa och installera världens första AutoStore-lösning specialbyggd för hantering av matvaror i tre temperaturzoner: rumstemperatur, kyla och nu också fryst. StrongPoint är AutoStores första och enda dagligvarufokuserade distributionspartner. AutoStore, robotteknikföretaget som uppfann, och fortsätter att vara pionjär inom, Cube Storage Automation, har nyligen utvecklat en unik lösning för att automatisera lagring och plock av frysta varor. Tidigare har AutoStores lösningar endast täckt två temperaturzoner, kylda och rumstemperatur. De flesta dagligvaruhandlare har därför använt manuell plockning av frysta varor när de automatiserat sina e-handelstjänster, ett viktigt produktsegment för dagligvaruhandlare. StrongPoint är ett butiksteknologiföretag med mer än 35 års erfarenhet av dagligvaruhandel, som redan idag levererar heltäckande e-handelslösningar till flera ledande da
  • StrongPoint