Isac EricssonDigital Content Manager

Pressansvarig dam- och herrlandslagen EM-kval

Frågor kring innehåll på basket.se, våra sociala media samt bildrättigheter.

Tel:+46 (0)8-699 60 09isac.ericsson@basket.se

ACKREDITERING LANDSKAMPER >>>

Öppet brev till regering och kommuner: Nu skriker vi!16.3.2021 08:58:00 CET | Pressmeddelande

Idag publicerar Riksidrottsförbundet en rapport som visar en alarmerande minskning av idrottsaktiviteter för helåret 2020. Siffrorna bekräftar det ledare, spelare, gymnaster, aktiva och föräldrar har vittnat om under denna period. Verksamheten inom idrottsförbunden (Basketboll-, Gymnastik-, Handboll-, Innebandy- och Volleybollförbundet) står för hela 53% av de minskade aktiviteterna och vi varnar nu för svåra och långsiktiga konsekvenser för det svenska samhället om inte kraftig handling vidtas.

Sverige vill avsluta EM-kvalet obesegrade3.2.2021 11:11:26 CET | Pressmeddelande

På torsdag kväll spelar Sverige den avslutande EM-kvalmatchen mot ett Montenegro som har kniven mot strupen. För motståndarna står en plats i EM på spel, för Sverige handlar det om att gå obesegrat och försöka knipa en toppseed i sommarens EM. - Jag får känslan av att folk tror att vi kan springa hem denna match enbart på talang och klass. Inget kunde vara mer fel, det vore att gravt underskatta konkurrensen på europeisk toppnivå, säger landslagsansvarig Fredrik Joulamo.

Södertäljes Nina Baresso utses till Loka Hero28.1.2021 10:46:18 CET | Pressmeddelande

Stadsdelen Geneta är ett särskilt idrottssvagt område i Södertälje och det har varit särskilt svårt att engagera tjejer. Det ville Nina Baresso och Södertälje Basketbollklubb ändra på och startade därför basketträningar för tjejer. Satsningen kommer framöver att stöttas av Loka Heroes, och blir en del av Basket Gäris som startades av svenska basketstjärnan och WNBA-meriterade centern Amanda Zahui i Vårby.

Amanda Zahui söker baskethjältar i pandemin!20.1.2021 17:06:04 CET | Pressmeddelande

Initiativet Loka Heroes har alltid stöttat människor som gör skillnad i samhället med basket som verktyg. Just nu står sporten inför stora utmaningar. Därför söker nu Amanda Zahui tillsammans med Loka Heroes och Svensk Basket personer som gjort något extra inom basketen trots det svåra läget. Med initiativet LOKA Lockdown Heroes vill man sätta ljuset på dessa hjältar och lyfta deras engagemang för barn och ungdomar.
  • >>

ACKREDITERING LANDSKAMPER >>>