ACKREDITERING LANDSKAMPER >>>

EM-kvalmatcher i "bubbla" för herrlandslaget21.9.2020 09:16:45 CEST | Pressmeddelande

FIBA meddelade i fredags att herrarnas EM-kvalmatcher i november 2020 och februari 2021 kommer att spelas i en bubbla. Det blir alltså inga hemmamatcher för det svenska herrlandslaget. - I denna speciella tid är spelarnas och stabernas hälsa det som ska vara i första rummet. Detta är också ur tävlingssynpunkt det mest rättvisa. Vi ser fram emot att göra det bästa av detta, säger landslagsansvarig Fredrik Joulamo. Inget är bestämt ännu kring damernas EM-kval, där Sverige möter Israel och Montenegro.

Svensk Basket växer – ökning med 13%5.6.2020 14:51:21 CEST | Pressmeddelande

Antalet registrerade basketspelare i Sverige växte med 13% det senaste året. Siffran bekräftar den ökande popularitetstrend som basketen sett i olika undersökningar, tittarsiffror och publiktillströmning på landskamperna. – Att vi blir fler basketspelare är det viktigaste strategiska målet vi har så dessa siffror är oerhört glädjande, säger generalsekreterare Johan Stark. Idag finns 35 198 licensierade eller registrerade basketspelare i Sverige.
  • >>

ACKREDITERING LANDSKAMPER >>>