ACKREDITERING LANDSKAMPER >>>

Storsatsning på basketledare inleds8.12.2021 06:55:42 CET | Pressmeddelande

Väntelistorna växer i hela Sverige hos basketklubbar som inte kan ta emot alla ungdomar som vill börja spela. Ett problem är ledarbrist och det vill nu Svenska Basketbollförbundet och Generation Pep tillsammans råda bot på i ett unikt samarbete. – Tillsammans ska vi utbilda 500 nya ledare i socioekonomiskt utsatta områden för att barn och ungdomar ska få spela basket och bli en del av Idrottssverige, säger Svenska Basketbollförbundets generalsekreterare Fredrik Joulamo.

Idag startar rullstolsbasket i Wetterbygden8.9.2021 07:00:00 CEST | Pressmeddelande

Lena Nordquist, Carina Forell och Linda Leidefors utses till Loka Heroes när de nu startar upp rullstolsbasket i Jönköping/Huskvarna. Satsningen är en viktig del i att erbjuda basket för alla, och får stöd av Loka Heroes genom satsningen Ballers on Wheels. Tillsammans med de svenska rullstolsbasketprofilerna, Hillevi Hansson och Louise Forell, syftar initiativet till att aktivera barn och unga i sporten och få igång rullstolsbasket på fler orter i Sverige.
  • >>

ACKREDITERING LANDSKAMPER >>>