Svenska Postkodlotteriet är ett av Sveriges mest populära lotterier med nära en miljon kunder. Under varumärket finns även bingo och skraplotter online och en rad populära tv-program, bland annat Postkodmiljonären som sänds i TV4. Överskottet från Postkodlotteriets produkter går till 56 ideella organisationer. Sedan starten 2005 har Postkodlotteriet genererat 9,4 miljarder till välgörenhet och samtidigt gjort fler än 1 000 svenskar till miljonärer. Operatörsbolag för Svenska Postkodlotteriet är Novamedia Sverige AB.

Falska vinnar-SMS sprids7.9.2018 13:00 | Pressmeddelande

De senaste dagarna har falska SMS skickats ut till ett antal personer med information om att de har vunnit i Postkodlotteriet. Den som klickar på den bifogade länken riskerar att ladda ner skadlig kod som kan orsaka bland annat virus. SMS:en har skickats från olika utlandsregistrerade telefonnummer. - Vi ser mycket allvarligt på det inträffade. Bedrägerier av denna sort är dessvärre inte ovanliga, och vi beklagar att det nu drabbar både kunder och allmänhet i Postkodlotteriets namn, säger Anders Årbrandt, vd på Novamedia Sverige som driver Postkodlotteriet. En polisanmälan om de falska SMS:en har gjorts. Den som är kund i Postkodlotteriet och vill se om hen har vunnit gör detta tryggt och säkert på Postkodlotteriets hemsida. Under ”Mina sidor” finns en flik som heter ”Rätta lott” som ger besked om eventuella vinster. Länk till ”Mina sidor”: https://www.postkodlotteriet.se/mina-sidor Den som har fått ett SMS, men inte har tillgång till internet, kan kontakta Postkodlotteriets kundservic

14 nya miljonärer i Vargön när 80 miljoner delades ut15.4.2018 19:52 | Pressmeddelande

En vinstpott på 80 miljoner kronor delades ut på Postkodlotteriets Grannyra i Vänersborg idag. Mest vann Sami Rantila, 41, som fick över 15,7 miljoner kronor. Totalt blev 14 personer miljonärer efter dagens utdelning. I måndags avslöjades det att postnumret 468 31 i Vargön hade vunnit i Grannyran. På postnumret finns 32 lottköpare och idag samlades vinnarna i Vänersborg för att ta emot sina checkar och få reda på hur mycket de hade vunnit. Många anhöriga, grannar och vänner hade kommit dit för att fira vinnarna. När programledaren Rickard Sjöberg avslöjade att den vinnande postkoden var MZ utbrast det stort jubel i publiken. På den visade det sig bo 11 lottköpare som fick dela på den största delen av pengarna, drygt 53 miljoner kronor. På vinnarnas önskelistor fanns resor, bilar, sommarhus och husrenoveringar. Men också att kunna gå ner i arbetstid och tillbringa mer tid tillsammans med familjen. Dagens största vinst gick till Sami Rantila, 41 år, som hade sex lotter. Sami var skakig p

80 miljoner till grannar i Vargön9.4.2018 15:00 | Pressmeddelande

Idag går startskottet för årets andra Grannyra. Totalt ska 80 miljoner kronor fördelas mellan grannarna på ett postnummer i Vargön, Vänersborg. Den första vinnaren att överraskas idag var Sami Rantila, 41, som fick besök av Christian "Kicken" Lundqvist på jobbet: - Nu blir det äntligen köksrenovering! Men först ska jag fira med skumpa när jag kommer hem ikväll, utbrast han när han fick sin check på 2 807 022 kronor.

Över en halv miljard till utsatta21.2.2018 21:05 | Pressmeddelande

Krig och konflikter bryter ut och andra fortsätter, runt om i världen. Människor flyr under svåra umbäranden och stora risker. Familjer och människor utsätts för prövningar av naturkatastrofer eller svält. Eller vuxna och barn i Sverige som inte får vardagen att gå ihop eller helt oväntat hamnar i kris. Bland Postkodlotteriets förmånstagare finns 20 organisationer som arbetar med människor i utsatta organisationer som tillsammans fick dela på mer än 543 miljoner kronor.

Rekordstor Grannyra till Mullsjö9.1.2018 14:46 | Pressmeddelande

Den största vinstpotten hittills i Postkodlotteriets historia – 175 miljoner kronor – har landat i postnummer 565 31 i Mullsjö, nordväst om Jönköping. Redan i dag blir några av lottköparna överraskade med stora vinstcheckar. Vid ett antal tillfällen varje år sker Postkodlotteriets Grannyra, en dragning med extra mycket pengar i vinstpotten. Utdelning av vinsterna smygstartar i dag när några av vinnarna överraskas av Sandra Dahlberg och Magdalena Graaf med tv-team och vinstcheckar i Mullsjö. Den stora vinstutdelningen sker på söndag den 14 januari. Alla lottköpare i det vinnande postnumret 565 31 får då dela på 58 miljoner kronor. Något senare kommer programledaren Rickard Sjöberg att äntra scenen på Hovrättstorget i Jönköping och avslöja den vinnande postkoden, det vill säga vilka i postnumret som får dela på ytterligare drygt 116 miljoner kronor. Oavsett om man får besök i dag eller inte så har alla lottköparna i det vinnande postnumret chans att vinna ännu mer vid söndagens utdelning

Tid och omtanke – bästa klapparna enligt svensken21.12.2017 12:54 | Pressmeddelande

Julen är här med julklappshets, julmusik och julmat i mängder. Trots att många har mycket att stå i under helgen som kommer är det en högtid som en majoritet, 64 procent av de svenskar som firar jul, starkast förknippar med glädje. Det visar en ny undersökning som SIFO har genomfört på uppdrag av Postkodlotteriet. Resultatet visar också att många idag hellre delar med sig av tid och omtanke än pengar och presenter.
  • >>