Ticket
Ticket

Katarina DanielsPR- och kommunikationsansvarig

Som PR- och kommunikationsansvarig är jag ansvarig för Tickets kommunikation och varumärke. Varmt välkommen att kontakta mig med frågor kring allt från bokningsstatistik, topplistor, kriskommunikation, samarbetsförslag eller allmänna reserelaterade frågor.

073-683 06 32Katarina.daniels@ticket.se

Ticket är Nordens största privatresebyråkedja. Passionen för resor, att upptäcka världen och möta andra kulturer genomsyrar hela vår organisation och är något som vi älskar att förmedla till våra kunder. Med våra kunniga resespecialister och deras kunskap, expertis och engagemang hjälper vi resenärer att hitta den perfekta resan - oavsett om det handlar om en avslappnande sol- och badsemester, pulserande storstadsweekend, kryssningsresa eller spännande safari. Vi har marknadens högsta kundnöjdhet och sätter en ära i att alltid leverera bäst service. 

Under varumärkena Ticket, Airngo och Charter erbjuder vi marknadens bästa utbud av resor från över 400 olika flygbolag, charterbolag, researrangörer, rederier, hotell och hyrbilsföretag. Verksamheten drivs idag genom 16 sajter i 10 länder tillsammans med ett 70-tal butiker i Sverige och Norge där online och butik samverkar under en unik omnikanal-strategi. Marknadsandelen uppgår till cirka 25 procent av alla privatresor sålda genom fysiska resebyråer och nätresebyråer i Sverige. Ticket ägs av det privata investmentbolaget Braganza och omsatte under 2017 ca 7 miljarder kr. 

Pressmeddelanden
63
Meny

Prisökningar på resor att vänta efter midsommar21.6.2018 07:29 | Pressmeddelande

Den senaste månadens vackra väder har lett till prisras på sommarresor och resor till Medelhavet har gått att fynda för dryga tusenlappen. Det fina vädret ser dock inte ut att bestå – och med detta skjuter efterfrågan på utlandsresor iväg, med prisökningar som följd. Under den senaste veckan har antalet charterbokningar börjat öka igen, jämfört med tidigare veckor med varmt och soligt väder. Detta visar färsk statistik från Ticket.

Merparten svenska resenärer låter inte klimatoron påverka utlandsresandet10.4.2018 08:15 | Pressmeddelande

Mer än varannan svensk resenär tänker inte på klimatutsläpp när de reser. De flesta av dessa resenärer uppger att de inte tänker på klimatutsläpp under själva resan, men försöker kompensera genom att vara mer medvetna hemma istället. Nästan var fjärde svensk resenär tänker sällan på klimatutsläpp, varken under resan eller på hemmaplan. Detta visar Tickets Sifoundersökning.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Sista
  • >>

Ticket är Nordens största privatresebyråkedja. Passionen för resor, att upptäcka världen och möta andra kulturer genomsyrar hela vår organisation och är något som vi älskar att förmedla till våra kunder. Med våra kunniga resespecialister och deras kunskap, expertis och engagemang hjälper vi resenärer att hitta den perfekta resan - oavsett om det handlar om en avslappnande sol- och badsemester, pulserande storstadsweekend, kryssningsresa eller spännande safari. Vi har marknadens högsta kundnöjdhet och sätter en ära i att alltid leverera bäst service. 

Under varumärkena Ticket, Airngo och Charter erbjuder vi marknadens bästa utbud av resor från över 400 olika flygbolag, charterbolag, researrangörer, rederier, hotell och hyrbilsföretag. Verksamheten drivs idag genom 16 sajter i 10 länder tillsammans med ett 70-tal butiker i Sverige och Norge där online och butik samverkar under en unik omnikanal-strategi. Marknadsandelen uppgår till cirka 25 procent av alla privatresor sålda genom fysiska resebyråer och nätresebyråer i Sverige. Ticket ägs av det privata investmentbolaget Braganza och omsatte under 2017 ca 7 miljarder kr.