Ticket
Ticket

Katarina DanielsPR- och kommunikationsansvarig

Som PR- och kommunikationsansvarig är jag ansvarig för Tickets kommunikation och varumärke. Varmt välkommen att kontakta mig med frågor kring allt från bokningsstatistik, topplistor, kriskommunikation, samarbetsförslag eller allmänna reserelaterade frågor.

073-683 06 32Katarina.daniels@ticket.se

Ticket är Nordens största privatresebyråkedja. Passionen för resor, att upptäcka världen och möta andra kulturer genomsyrar hela vår organisation och är något som vi älskar att förmedla till våra kunder. Med våra kunniga resespecialister och deras kunskap, expertis och engagemang hjälper vi resenärer att hitta den perfekta resan - oavsett om det handlar om en avslappnande sol- och badsemester, pulserande storstadsweekend, kryssningsresa eller spännande safari. Vi har marknadens högsta kundnöjdhet och sätter en ära i att alltid leverera bäst service. 

Under varumärkena Ticket, Airngo och Charter erbjuder vi marknadens bästa utbud av resor från över 400 olika flygbolag, charterbolag, researrangörer, rederier, hotell och hyrbilsföretag. Verksamheten drivs idag genom 16 sajter i 10 länder tillsammans med ett 70-tal butiker i Sverige och Norge där online och butik samverkar under en unik omnikanal-strategi. Marknadsandelen uppgår till cirka 25 procent av alla privatresor sålda genom fysiska resebyråer och nätresebyråer i Sverige. Ticket ägs av det privata investmentbolaget Braganza och omsatte under 2017 ca 7 miljarder kr. 

Pressmeddelanden
80
Meny

Många beredda att förändra sitt beteende för att minska klimatpåverkan – få vill avstå utlandsresan1.11.2018 14:45 | Pressmeddelande

Hälften av svenskarna kan tänka sig att sopsortera eller minimera sitt plastanvändande för att minska sin klimatpåverkan. Var fjärde svensk är villig att äta mindre kött eller avstå från att ta flyget inrikes. Endast en tiondel av svenskarna är däremot beredda att shoppa mindre eller avstå från att flyga utomlands. Endast 4 procent av svenskarna kan inte tänka sig att göra några omställningar alls. Detta visar Tickets senaste Sifoundersökning.

Tickets stora trendrapport Ticket Collection: Spanien ohotad etta i vinter – men långresor ökar mest18.10.2018 11:08 | Pressmeddelande

De senaste årens stora sug efter utlandsresor fick sig en törn sommaren 2018. Många svenskar är mätta på sol och bad och den minskade efterfrågan håller i sig även för vinterns resor, som minskar antalet bokningar med 14,5 procent. Däremot vill man fortfarande ha miljöombyte och upplevelser – upplevelserika långresor går mot strömmen och ökar bokningarna. Spanien är fortsatt etta över mest bokade semesterländer, men Thailand knappar in allt mer. Dessutom uppger fler svenskar än i fjol att de planerar en utlandsresa i vinter. Detta visar Tickets stora trendrapport Ticket Collection om vinterns resor.

Höstlovets charterraketer – Madeira, Antalya, Hurghada och Dubai11.10.2018 10:20 | Pressmeddelande

Höstlovet vecka 44 är en av de mest reseintensiva veckorna under hela året, eftersom det till skillnad från till exempel sportlovet inträffar samtidigt för alla skolor i hela landet. Sommarens semester känns avlägsen och många barnfamiljer vill fly höstmörkret med en veckas sol- och badsemester. Helst spenderar svenskarna höstlovet på Gran Canaria, Teneriffa eller Cypern – men det är Antalya, Hurghada, Dubai och Madeira som är årets hetaste uppstickare, enligt färsk bokningsstatistik från Ticket.

Julens resmålsraketer: Gambia, San Francisco och Orlando4.10.2018 07:40 | Pressmeddelande

Under julledigheten passar många svenskar på att resa utomlands, både för att få sol och värme, uppleva en annan kultur och för att slippa julstressen på hemmaplan. Årets jul är dessutom mycket fördelaktig för alla arbetstagare, vilket ger möjlighet till utlandsresor utan att behöva ta ut många semesterdagar. De hetaste uppstickarna inför årets jul är Gambia, Orlando, San Francisco och Singapore. Detta visar färsk bokningsstatistik från Ticket.

Minskat resande – men dessa restyper går mot trenden2.10.2018 10:15 | Pressmeddelande

Svenska resenärers utlandsresande har ökat stadigt under flera år, med många nya reserekord som följd. Sommaren 2018 bröts denna trend och semesterresor utomlands minskade – till stor del som en konsekvens av den varma sommaren med höga temperaturer under lång tid. En restyp går dock mot trenden och ökar bland svenska resenärer: upplevelsebaserade resor som exempelvis rundresor, vandringsresor eller safari.

Ticket tipsar: Ett annat London – bortom Piccadilly Circus28.9.2018 15:40 | Pressmeddelande

London är en av svenska resenärers favoritstäder och toppar med råge listan över höstens mest populära weekendresmål. Många som besöker London tillbringar merparten av semestern i stadskärnan runt Oxford Street, West End, Piccadilly Circus och Covent Garden – men London bjuder på så mycket mer än dessa klassiska, och ofta överfulla, turiststråk. Våga gå utanför de upptrampade stigarna för en ny Londonupplevelse.

Rekordvärmen till trots – hit reste vi sommaren 20186.9.2018 11:26 | Pressmeddelande

Den svenska sommaren 2018 bjöd under långa perioder på medelhavsvärme med temperaturer en bra bit över 30 grader i stora delar av landet. Detta fick tydliga konsekvenser i svenskarnas semesterresor utomlands, som sjönk med 9,6 procent jämfört med i fjol. Flera resmål, exempelvis Split, Alanya och Korfu, gick dock emot strömmen och ökade istället bokningarna rejält. Detta visar färsk statistik från Ticket.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Sista
  • >>

Ticket är Nordens största privatresebyråkedja. Passionen för resor, att upptäcka världen och möta andra kulturer genomsyrar hela vår organisation och är något som vi älskar att förmedla till våra kunder. Med våra kunniga resespecialister och deras kunskap, expertis och engagemang hjälper vi resenärer att hitta den perfekta resan - oavsett om det handlar om en avslappnande sol- och badsemester, pulserande storstadsweekend, kryssningsresa eller spännande safari. Vi har marknadens högsta kundnöjdhet och sätter en ära i att alltid leverera bäst service. 

Under varumärkena Ticket, Airngo och Charter erbjuder vi marknadens bästa utbud av resor från över 400 olika flygbolag, charterbolag, researrangörer, rederier, hotell och hyrbilsföretag. Verksamheten drivs idag genom 16 sajter i 10 länder tillsammans med ett 70-tal butiker i Sverige och Norge där online och butik samverkar under en unik omnikanal-strategi. Marknadsandelen uppgår till cirka 25 procent av alla privatresor sålda genom fysiska resebyråer och nätresebyråer i Sverige. Ticket ägs av det privata investmentbolaget Braganza och omsatte under 2017 ca 7 miljarder kr.