• Toyota Motor Corporation

Jonas Björkman utklassad av Rebecka Sternisa Bellander i rullstolstennis13.11.2019 13:07:37 CET | Pressmeddelande

Toyota levererar mobilitet till Olympiska och Paralympiska spelen i Tokyo 202024.7.2019 12:12:35 CEST | Pressmeddelande

Toyota-robotar hjälper till under Olympiska och Paralympiska spelen i Tokyo 202022.7.2019 00:00:00 CEST | Pressmeddelande

JAXA och Toyota utvecklar bemannat rymdfordon16.7.2019 00:00:00 CEST | Pressmeddelande

Den japanska rymdorganisationen JAXA och Toyota Motor Corporation inleder ett treårigt forskningssamarbete från 2019 till och med 2021. Redan i mars 2019 meddelade JAXA och Toyota att de tillsammans skissade på ett gemensamt samarbetsprojekt för att utveckla en bemannad trycksatt månfarkost driven med bränslecellsteknik. Under kommande tre år ska JAXA och Toyota tillverka, testa och utvärdera prototyper. Målet är att utveckla en bemannad trycksatt månfarkost för att utforska månens yta som en del av ett internationellt projekt. Gemensam forskningsperiod från 20 juni 2019 till slutet av räkneskapsåret 2021.Övergripande plan av forskningen indelat i varje fiskalår: 2019 Identifiera tekniska element som måste utvecklas för att köra på månen, sätta specifikationer för protoypmodellen. 2020 Tillverka testdelar för varje tekniskt element, tillverka en prototypmodell. 2021 Testa och utvärdera såväl de tillverkade testdelarna som prototypmodellerna I de inledande samtalen enades JAXA och Toyot

• Toyota Motor Corporation