Tyska turistbyrån bjuder in till Travel Summit9.8.2023 07:00:00 CEST | Pressmeddelande

Tyska turistbyrån (DZT) sätter med Travel Summit den 24–28 september 2023 ytterligare fokus på marknadsföringen av inkommande turism. Evenemanget kommer framför allt att arrangeras i städerna Stralsund och Greifswald. Travel Summit erbjuder en professionell plattform för kommunikation, nätverkande, relationsskapande och ny affärsverksamhet mellan turistpartners i Mecklenburg-Vorpommern och representanter från den internationella resebranschen. För svensk del är det en intressant marknad, då antalet övernattningar av svenska gäster under 2022 ökade med 145,1 procent.

126 resejournalister och influencers utforskar det gröna Tyskland7.6.2023 16:10:15 CEST | Pressmeddelande

Under två dagar välkomnar den tyska nationella turiststyrelsen (GNTB) 126 journalister och influencers från 25 länder till Lübeck. Under 7 och 8 juni kommer de att delta i årets Brand Summit, som har undertiteln "Resa i en tid av klimat- och värdeförändringar", och efter 2 nätter i Lübeck ska de flesta resa vidare in i det variationsrika Tyskland på hållbara kultur- och naturresor. Från Sverige deltar 3 journalister och 1 influencer.

Tysklandsbiljetten är här - 49 euro för hela landet6.4.2023 11:14:51 CEST | Pressmeddelande

En biljett genom hela Tyskland. Den har varit på gång sedan 1 januari, men nu är den här - börjar gälla den 1 maj. Årets Tysklandsbiljett (Deutschland-Ticket eller D-Ticket) började säljas den 3 april och finns att köpa online hos Deutsche Bahn, i Deutsche Bahns app, hos de lokala kollektivtrafikarrangörerna och på tågstationer. Med den kan du enkelt resa med kollektivtrafik för endast 49 euro per månad.

Tågresedagen på Centralen - res med tåg till Tyskland30.11.2022 15:12:46 CET | Pressmeddelande

På fredag den 2 december står representanter för Snälltåget, Europarunt och tidningen Vagabond samt flertalet turistbyråer och tågkonnässörer till tjänst för att dela med sig av sin kunskap om tågresor i Europa. Den stora Tågresedagen anordnas av Vagabond och går av stapeln på Stockholm Centralstation. Tyska Turistbyrån är en av deltagarna och här hittar du information om hur du smidigast tar dig till Tyskland och vidare med tåg i hela landet.

Musik, recept och andra julspecialiteter från Tyskland i årets julhälsning16.11.2022 17:29:26 CET | Pressmeddelande

Den tyska nationella turiststyrelsen (GNTB) lanserar nu onlinekampanjen "Season's Greetings from Germany". Utöver julmarknader i mindre och större orter ligger fokus på typiska tyska traditioner och vinteraktiviteter i naturen. Hjärtat i kampanjen är landningssidan med utvalda julmarknader, hållbara erbjudanden, utomhusaktiviteter och traditionella seder som Tyskland är känt för världen över.