Förebilder är en viktig väg att få unga att välja en yrkesutbildning, samarbete mellan skola och näringsliv en annan viktig pusselbit.3.4.2017 07:30 | Pressmeddelande

Utan yrkeseleverna kolapsar allt!4.5.2016 13:35 | Pressmeddelande

Vad vore bil- och MC industrin utan alla de Personbils- och MC-tekniker samt mekaniker som sköter om service och alla reparationer? Vad vore byggindustrin utan alla Anläggare, Betongarbetare, Glastekniker, Golvläggare, Håltagare, Målare, Maskinförare, Murare, Plattsättare, Takmontör och Träarbetare som bygger husen? Vad vore åkeribranschen utan alla yrkesförare som kör fordonen? Vad vore Yrkespluggets lådbilsrace utan de elever som utbildar sig till ovan yrken och som under tre dagar gemensamt bygger fantastiska farkoster för racet? Svar på alla frågetecken ovan, INGENTING!

Yrkesplugget slår ett slag för Yrkesutbildningens År via sajten "Truckr"16.3.2016 10:52 | Pressmeddelande

I vår fortsatta satsning att öka intresset för yrkesutbildningar har vi skapat olika varumärken för våra utbildningsprogram. Nu lanserar vi www.truckr.se i syfte att blivande gymnasieelever blir inspirerade att välja utbildningen till yrkesförare. Vår tanke är att detta skall bli en av flera inspirationsplatser för de elever som står inför sina gymnasieval. Vi har träffat tidigare elever från Yrkesplugget på deras nuvarande arbetsplatser för att ge dem ett utrymme att berätta vad deras utbildning lett fram till, hur de trivs och vad de tänker om framtiden.