Robin SvenssonMediaansvarig landslagen

Mediaansvarig/media officer för seniorlandslagen (VM- och EM-kval). Ackrediteringar till EM-kvalmatcher.

0738329999robin.svensson@basket.se

"Vi bryr oss inte om varifrån du kommer, bara vart du är på väg"

ACKREDITERING LANDSKAMPER

Basketlandslaget till Skåne22.10.2018 10:11 | Pressmeddelande

Det svenska herrlandslaget i basket kommer till Skåne för att spela EM-kvalmatch mot Danmark. Det är den första gången sedan 2001 som Malmö arrangerar en basketlandskamp av denna dignitet. – Vi tror på en fantastisk inramning i Baltiska hallen och på basketen i Skåne, vi känner medvind här och ska utnyttja det för att slå dansken, säger Svenska Basketbollförbundets landslagschef Fredrik Joulamo. Matchen spelas den 21 februari och det väntas också komma många danskar till matchen.

Sveriges snabbast växande liga till Östersund19.10.2018 15:02 | Pressmeddelande

SJ Basketligan Special är en nationell liga för personer med intellektuella funktionsvariationer. För bara ett år sedan så bestod ligan av 8 lag, men inför säsongen 18/19 så har ligan växt till hela 14 lag. Antalet spelare har dessutom mer än dubblats till över 250 personer, vilket gör ligan till Sveriges snabbast växande. Under helgen 20–21 oktober sker säsongspremiären när en fullspäckad omgång spelas i ATS- och Sporthallen i Östersund.

Skador oroar i derby mot Danmark10.9.2018 15:54 | Pressmeddelande

Inför den viktiga EM-kvalmatchen mot Danmark på söndag har Sverige tappat en mängd spelare. Hjälten mot Turkiet, Nick Spires, är den senaste i raden av spelare som ger återbud pga skada. Speciellt under korgarna är Sverige försvagat. Centrarna Nick Spires, Simon Birgander och Carl Engström samt superskytten Marcus Eriksson är alla skadade. – Vi har aldrig haft fullt lag men så många stora spelare borta samtidigt gör denna match speciell, säger förbundskapten Vedran Bosnic.

Eriksson skadad - missar VM-kval15.6.2018 14:32 | Pressmeddelande

Marcus Eriksson kommer inte att kunna spela VM-kvalmatchen mot Lettland på Hovet. Han spelade slutet av säsongen med smärta i knät och har ådragit sig en meniskskada. – Det är jättetråkigt att inte kunna vara med, jag älskar att spela för Sverige. Men jag kommer att heja och jag tror på laget, de är grymma, säger Marcus Eriksson. Sverige måste vinna med 10 poäng mot Lettland för att ha en realistisk chans att ta sig vidare i VM-kvalet.
  • >>

"Vi bryr oss inte om varifrån du kommer, bara vart du är på väg"

ACKREDITERING LANDSKAMPER