Robin SvenssonMediaansvarig landslagen

Mediaansvarig/media officer för seniorlandslagen (VM- och EM-kval). Ackrediteringar till EM-kvalmatcher.

0738329999robin.svensson@basket.se

"Vi bryr oss inte om varifrån du kommer, bara vart du är på väg"

ACKREDITERING LANDSKAMPER

Meny

Lettland väljer Sverige som partnerland i EM20197.12.2018 15:13 | Pressmeddelande

För första gången någonsin kan värdnationen i basket-EM för damer välja en av de kvalificerade nationerna. Basket-EM 2019 arrangeras av Lettland och Serbien och Lettland har valt Sverige. - Vi delar historia, de har mästerskapserfarenhet och arbetar aktivt med sina fans, säger Lettlands förbundsordförande Valdis Voins. För Sverige innebär detta goda möjligheter att få en rekordstor publik i ryggen vid sina matcher i Riga.

Basketen flyttar in till skolgårdar i Skåne7.11.2018 17:12 | Pressmeddelande

Projektet Hemmaplan är ett samarbete mellan Skånes Basketdistriktförbund och Svenska Basketbollförbundet, och vänder sig till barn i Skåne som idag står längst bort från att delta i en idrottsförening. Projektet är ett av totalt elva idrottsprojekt som får dela på 3 995 000 kronor från Framåtfonden. Gemensamt för alla projektidéer är att de involverar nya former av fysisk aktivitet, något som bedömts som viktigt för att bryta mönster och få fler i rörelse.

Basketlandslaget till Skåne22.10.2018 10:11 | Pressmeddelande

Det svenska herrlandslaget i basket kommer till Skåne för att spela EM-kvalmatch mot Danmark. Det är den första gången sedan 2001 som Malmö arrangerar en basketlandskamp av denna dignitet. – Vi tror på en fantastisk inramning i Baltiska hallen och på basketen i Skåne, vi känner medvind här och ska utnyttja det för att slå dansken, säger Svenska Basketbollförbundets landslagschef Fredrik Joulamo. Matchen spelas den 21 februari och det väntas också komma många danskar till matchen.
  • >>

"Vi bryr oss inte om varifrån du kommer, bara vart du är på väg"

ACKREDITERING LANDSKAMPER