23 träffarÅrets Dagligvara

Svensk Dagligvaruhandel

Dave & Jon’s Dadlar är Årets Dagligvara 202410.10.2024 06:55:00 CEST | Svensk Dagligvaruhandel | Pressmeddelande

Priset Årets Dagligvara delas ut av Svensk Dagligvaruhandel till den produkt som haft en särskilt framgångsrik och innovativ lansering i dagligvaruhandeln. Vinnare av det prestigefyllda priset går i år till Dave & Jon’s Dadlar från Famora Foods, dadlar smaksatta med svenskarnas favoritsmaker. Förutom äran vinner Famora Foods Handelns pris, exponering i dagligvaruhandelsaktörernas egna kanaler, och ett presentkort hos samarbetspartnern NielsenIQ.
Svensk Dagligvaruhandel

Stor produktbredd bland finalisterna i Årets Dagligvara 202421.8.2024 06:55:00 CEST | Svensk Dagligvaruhandel | Pressmeddelande

I en period som präglats av historiskt hög inflation och stigande matpriser har det varit extra utmanande för nylanserade produkter. Trots detta har årets tre nominerade produkter lyckats prestera på butikshyllan och imponerat på juryn. De nominerade i Årets Dagligvara 2024 är Scan Vego Middagskorv, Schysst Käk Kebabrullebröd och Dave & Jon’s Dadlar. Priset Årets Dagligvara delas ut av Svensk Dagligvaruhandel till den produkt som haft den mest framgångsrika och innovativa lanseringen i dagligvaruhandeln.
Svensk Dagligvaruhandel

Polarbröd Polarhjärtan är Årets Dagligvara 202312.10.2023 08:02:29 CEST | Svensk Dagligvaruhandel | Pressmeddelande

Priset Årets Dagligvara delas ut av Svensk Dagligvaruhandel till den produkt som haft en särskilt framgångsrik och innovativ lansering i dagligvaruhandeln. Vinnare av det prestigefyllda priset går i år till Polarhjärtan från Polarbröd, en hjärteprodukt som föddes i sviterna av den brand som totalförstörde Polarbröds fabrik i Älvsbyn. Förutom äran kommer Polarbröd vinna omfattande exponering i dagligvaruhandelsaktörernas egna kanaler och ett presentkort hos samarbetspartnern NielsenIQ.
Svensk Dagligvaruhandel

Välkända varumärken nominerade i Årets Dagligvara 202318.8.2023 08:00:00 CEST | Svensk Dagligvaruhandel | Pressmeddelande

Årets Dagligvara 2023 premierar produkter som lanserats under 2021. En period som präglas av pandemi, krig i Ukraina och extrem matprisinflation, något som varit extra utmanande för nylanserade produkter. Årets tre nominerade produkter, som trots detta presterat väl under perioden, är alla från välkända etablerade varumärken; Zeta olivolja gentile, Old El Paso tortilla pockets och Polarbröd Polarhjärtan. Priset Årets Dagligvara delas ut av Svensk Dagligvaruhandel till den produkt som haft den mest framgångsrika och innovativa lanseringen i dagligvaruhandeln.
Svensk Dagligvaruhandel

FINN CRISP Snacks från Lantmännen Cerealia är Årets Dagligvara 20227.10.2022 09:04:29 CEST | Svensk Dagligvaruhandel | Pressmeddelande

Priset Årets Dagligvara delas ut av Svensk Dagligvaruhandel till den produkt som haft den mest framgångsrika och innovativa lanseringen i dagligvaruhandeln. Vinnare av det prestigefyllda priset går i år till FINN CRISP Snacks från Lantmännen Cerealia. Förutom äran kommer dagligvaruhandels-aktörerna ge FINN CRISP Snacks omfattande exponering i de egna kanalerna och vinnaren får även ett presentkort att använda hos samarbetspartnern NielsenIQ.
Svensk Dagligvaruhandel

Bekvämlighet tydlig trend i Årets Dagligvara 202226.8.2022 08:00:00 CEST | Svensk Dagligvaruhandel | Pressmeddelande

De senaste årens pandemi med mer tid hemma och mer umgänge med familjen återspeglas i Årets Dagligvara. Samtliga årets tre nominerade produkter är lättillgängliga och bekväma att äta och dela med familjen. Årets nominerade är Finn Crisp Snacks, Pågen Små Lussekatter och Zeinas Hummus Mix. Priset Årets Dagligvara delas ut av Svensk Dagligvaruhandel till den produkt som haft den mest framgångsrika och innovativa lanseringen i dagligvaruhandeln under 2020.

Anamma Formbar Färs från Orkla Foods är Årets Dagligvara 2019.10.10.2019 07:00:00 CEST | Svensk Dagligvaruhandel | Pressmeddelande

Igår utsåg dagligvarubranschen Anamma Formbar Färs från Orkla Foods till Årets Dagligvara 2019. Anamma Formbar Färs är en vegansk färs av sojaprotein som nått goda försäljningsframgångar i dagligvaruhandeln sedan den lanserades under 2018. – Anamma Formbar Färs är ett tydligt bevis på hur bra det kan bli när ett större livsmedelsföretag tar vegotrenden på allvar och innoverar i takt med konsumenternas behov och efterfrågan, säger juryns ordförande Karin Brynell. Läs mer om juryns motivering och hur Anamma Formbar Färs klarade kriterierna på www.aretsdagligvara.se Förutom utmärkelsen får Orkla Foods reklamutrymme till ett bruttovärde om 500 000 SEK i någon av sponsorn Nent Groups radiokanaler. Marknadsanalysföretaget Nielsen ger vinnaren en prischeck på 400 000 SEK att använda till deras tjänster. För ytterligare kontakt; Karin Brynell, ordförande i juryn för Årets Dagligvara, 0709-758085 Anna Jönsson, pressansvarig Årets Dagligvara, 0709- 803209 OM PRISET ÅRETS DAGLIGVARA Syftet med År
Svensk Dagligvaruhandel

En läsk, en alkoholfri öl och en formbar vegofärs – de nominerade till Årets Dagligvara 2019 är klara!11.9.2019 09:00:00 CEST | Svensk Dagligvaruhandel | Pressmeddelande

Nu är det klart vilka produkter som nominerats till det ärofyllda priset Årets Dagligvara. I år är det den alkoholfria ölen A Ship Full of IPA från Spendrups Bryggeri, Anamma Formbar Färs från Orkla Foods och Pepsi Max Lime från PepsiCo och Carlsberg Sverige som tävlar om utmärkelsen. Den slutliga vinnaren utses av branschen den 9 oktober på branschträffen Fast Moving.
Svensk Dagligvaruhandel

Estrella Linschips utsedd till Årets Dagligvara 20185.10.2018 08:27:00 CEST | Svensk Dagligvaruhandel | Pressmeddelande

Linschips från Estrella tog under torsdagskvällen (4 oktober) hem utmärkelsen Årets Dagligvara 2018. - Estrella Linschips är ett tydligt bevis på att företag som vågar bryta gamla traditioner och fånga in nya trender och konsumentefterfrågan, vinner framgångar hos konsumenterna, säger Karin Brynell juryns ordförande Förutom utmärkelsen får Estrella reklamutrymme till ett bruttovärde om 500 000 SEK hos sponsorn RIX FM för att marknadsföra produkten. Marknadsanalysföretaget Nielsen ger vinnaren 400 000 SEK att använda för modelleringsstudier inom sortiment-, media- eller prisanalys. Priset Årets Dagligvara tilldelas en produkt som haft en särskilt framgångsrik lansering, bidragit till utveckling och fyllt ett nytt konsumentbehov. Läs mer om hur Estrella Linschips och övriga nominerade produkter klarade kriterierna för Årets Dagligvara 2018 www.åretsdagligvara.se För ytterligare kontakt; Karin Brynell, ordförande i juryn för Årets Dagligvara, 0709-758085 Anna Jönsson, pressansvarig Årets
Svensk Dagligvaruhandel

Choklad, chips, smoothie och surdegsbröd nominerade till Årets Dagligvara 201827.8.2018 08:35:00 CEST | Svensk Dagligvaruhandel | Pressmeddelande

Bravo Smoothie från Skånemejerier, Linschips från Estrella, Levainbröd från Pågen och OLW Smash från Orkla. Det är de fyra produkterna som nominerats till Årets Dagligvara 2018. Produkterna, som från och med idag (27 augusti) finns presenterade på www.aretsdagligvara.se har valts ut av en jury med representanter från dagligvarubranschen, Handelshögskolan i Stockholm och Nielsen. Vilken produkt som blir den slutliga vinnaren avgörs under Stora Dagligvarudagen, som arrangeras av DLF och Svensk Dagligvaruhandel den 4 oktober. - Alla fyra nominerade produkterna är starka kandidater och värdiga vinnare vilket bekräftas av Nielsens försäljningsdata. När det gäller bedömningen av innovation och nytänkande har juryn i år valt ut produkter med lite olika angreppsätt - att fånga upp trender från café- och restaurangsektorn, ta in hälsoaspekten och att hitta nya smakkombinationer. Det kommer bli en spännande omröstning den 4 oktober, säger Karin Brynell, ordförande för juryn i Årets Dagligvara. P
Svensk Dagligvaruhandel

ProPud Proteinmilkshake från NJIE utsedd till Årets Dagligvara 20176.10.2017 09:05:00 CEST | Svensk Dagligvaruhandel | Pressmeddelande

ProPud Proteinmilkshake från NJIE tog under torsdagskvällen (5 oktober) hem utmärkelsen Årets Dagligvara 2017. - NJIE har med sin ProPud Proteinmilkshake Choklad visat att innovativ produktutveckling i kombination med goda insikter i vad konsumenten efterfrågar kan ta ett företag långt in på dagligvaruhandelns hyllor, säger Karin Brynell ordförande för juryn i Årets Dagligvara. Förutom utmärkelsen får NJIE reklamutrymme till ett bruttovärde om 500 000 SEK hos sponsorn RIX FM. Marknadsanalysföretaget Nielsen ger vinnaren 100 000 att använda i deras tjänsteutbud. Läs mer om hur NJIE ProPud Proteinmilkshake Choklad och de två andra finalisterna, Paulúns Superknäcke från Orkla Foods och Kronfågel Kycklingbacon uppfyllde kriterierna. www.åretsdagligvara.se För ytterligare kontakt; Karin Brynell, ordförande i juryn för Årets Dagligvara, 0709-758085 Anna Jönsson, pressansvarig Årets Dagligvara, 0709- 803209 OM PRISET ÅRETS DAGLIGVARA Priset Årets Dagligvara tilldelas en produkt som under före
Svensk Dagligvaruhandel

Kycklingbacon, Superknäcke och Proteinmilkshake nominerade till Årets Dagligvara 201728.8.2017 10:45:00 CEST | Svensk Dagligvaruhandel | Pressmeddelande

Kycklingbacon från Kronfågel, Pauluns Superknäcke med Chia och NJIEs laktosfria Proteinmilkshake ProPud Choklad– vad har de gemensamt? De är årets nominerade till priset Årets Dagligvara. Under måndagen presenterade arrangörerna till priset, DLF, Nielsen och Svensk Dagligvaruhandel, vilka produkter som juryn nominerat till Årets Dagligvara 2017. Nomineringar som baserats på uppfyllande av kvantitativa kriterier som bland annat försäljningsutveckling och marknadsandelar i sin kategori och en mer kvalitativ bedömning av produkternas innovationshöjd och konsumentinsikt. Vilken produkt som blir den slutliga vinnaren överlämnas sedan till branschen att avgöra under Stora Dagligvarudagen, som arrangeras av DLF och Svensk Dagligvaruhandel den 5 oktober. Med årets nominerade till Årets Dagligvara kan vi konstatera att produkter förknippade med hälsa och träning fortsätter att ta marknadsandelar och genererar en god försäljning. Alla tre är starka kandidater och värdiga vinnare, säger Karin Bry
Svensk Dagligvaruhandel

Oumph! utsedd till Årets Dagligvara 20167.10.2016 00:35:00 CEST | Svensk Dagligvaruhandel | Pressmeddelande

Konceptet Oumph! från Food for Progress tog under torsdagskvällen (6 oktober) hem utmärkelsen Årets Dagligvara 2016. Sojaproteinet som presenteras på ett helt nytt sätt har gjort grön råvara till ”vardagsmat” och är en del av företaget Food for Progress vilja att minska vår klimatpåverkan drastiskt och öka hälsan för många. - Food for progress har verkligen fångat konsumenternas växande efterfrågan på vegetariska alternativ. Med de enorma framsteg som de gjort på kort tid och inte minst hur de påverkat hela kategorin frysta vegetariska produkter, är de värdiga vinnare av Årets Dagligvara 2016, säger Karin Brynell ordförande för juryn i Årets Dagligvara. Förutom utmärkelsen får Food for Progress annonsutrymme till ett bruttovärde om 500 000 SEK i någon av sponsorn TV4:s kanaler samt 100 000 SEK från marknadsanalysföretaget Nielsen att använda i deras tjänsteutbud. Läs mer om hur konceptet Oumph! och de två andra finalisterna, ProPud och NOCCO, uppfyllde kriterierna www.åretsdagligvara.s
Svensk Dagligvaruhandel

Träning, hälsa och miljötänk i fokus för de nominerade till Årets Dagligvara 201629.6.2016 16:24:00 CEST | Svensk Dagligvaruhandel | Pressmeddelande

De tre slutkandidaterna till priset Årets Dagligvara 2016 har alla lyckats fånga samhällstrender så som träning, hälsa och miljömedvetenhet och tagit fram produkter som konsumenterna snabbt tagit till sina hjärtan. De nominerade är ett sojaprotein under varumärket Oumph!, funktionsdrycken Nocco berikad med BCAA och vitaminer samt det laktosfria proteinmellanmålet ProPud. - I år är det tre nykomlingar som är nominerade och det visar att konsumenterna verkligen är öppna för nyheter som tydligt fyller nya behov vad gäller hälsa, träning och hållbar konsumtion, säger Karin Brynell, ordförande i juryn för Årets Dagligvara. Vilken av de tre produkterna som slutligen kommer att bli utsedd till Årets Dagligvara 2016 avgörs under dagligvarubranschens Höstmöte den 6 oktober. För ytterligare information kontakta: Anna Jönsson, PR-ansvarig för priset Årets Dagligvara: 070 9803209 Fakta Årets Dagligvara: Priset Årets Dagligvara tilldelas en produkt som under föregående år haft en särskilt framgångs
Svensk Dagligvaruhandel

TV4 samarbetspartner till priset Årets Dagligvara13.6.2016 11:19:00 CEST | Svensk Dagligvaruhandel | Pressmeddelande

Varje höst delar Svensk Dagligvaruhandel, DLF (Dagligvaruleverantörers Förbund) och Nielsen ut det prestigefyllda priset Årets Dagligvara, priset till årets mest framgångsrika och innovativa nylansering inom dagligvaruhandeln. Nu avslöjar arrangörerna att TV4 går in som samarbetspartner till priset. -Vi är mycket glada över att ha fått TV4 som samarbetspartner. Vi ser det som en bekräftelse på att Årets Dagligvara har ett högt anseende även utanför branschen. Med TV4-samarbetet får vi också in nya externa perspektiv som hjälper oss i utvecklingen att göra priset ännu mer statusfyllt och åtråvärt, säger arrangörernas VD:ar i ett gemensamt uttalande. Samarbetet innebär bland annat att TV4 får en plats i juryn för Årets Dagligvara samt att vinnaren erbjuds annonsering i någon av TV4-Gruppens kanaler till ett värde av 500 000 kronor. - Många vänder sig till oss för att skapa kännedom och uppmärksamhet kring nylanseringar, vilket vi kan erbjuda i allt från linjära räckviddskanaler till anpa
  • 1
  • 2
  • Sista
  • >>
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye