5 träffarårets marknadsföringsbok

Studentlitteratur AB

Årets marknadsföringsbok 201620.10.2016 00:00:00 CEST | Studentlitteratur AB | Pressmeddelande

Årets marknadsföringsbok 2016 Årets marknadsföringsbok 2016 har tilldelats 90-talister som medborgare, medarbetare och konsumenter. Författaren till boken, Anders Parment, verksam vid Stockholms universitet, tog emot den årliga utmärkelsen under Tendensdagen 2016 som arrangerades av Sveriges Marknadsförbund och Marknadsföreningen i Stockholm den 20:e oktober. I boken lär vi känna 90-talister som medborgare, medarbetare och konsumenter. Boken bygger på flera svenska och internationella studier och ger en rik beskrivning av den grupp människor som är födda under 1990-talet och den uppväxtmiljö som har format dem, men också jämförelser med Generation Y, Generation X och Baby Boomers. Motiveringen för Årets Marknadsföringsbok lyder: “I boken 90-talister som medborgare, medarbetare och konsumenter beskriver Anders Parment på ett lysande sätt, generationsbegreppet rent allmänt och hur man kan förstå och samarbeta med denna generation, inte bara som kunder.” Hederspris 2016 Boken Butiken, sor
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye