15 träffarAgnes Stenbom

Schibsted Media

Agnes Stenbom är Årets AI-svensk 202414.11.2024 08:40:14 CET | Schibsted Media | Pressmeddelande

Agnes Stenbom, chef för Schibsteds Medias inkluderingslab IN/LAB och ansvarig för förtroendefrågor på Schibsted Media, har utsetts till Årets AI-svensk 2024. Priset delas ut av TechSverige till personer som gör betydande insatser för utvecklingen och synliggörandet av svensk AI. Stenbom är även grundare av initiativet Nordic AI Journalism och hyllas för sitt arbete med att driva inkluderings- och tillitsfrågor inom AI i Sverige.
TechSverige

Agnes Stenbom är Årets AI-svensk 202414.11.2024 07:30:00 CET | TechSverige | Pressmeddelande

I dag offentliggjordes vinnaren av utmärkelsen Årets AI-svensk 2024. Ett pris som delas ut av bransch- och arbetsgivarorganisationen TechSverige och går till en person som bidragit särskilt till utvecklingen och synliggörandet av svensk AI. Årets pristagare är Agnes Stenbom, chef för inkluderingslabbet IN/LAB och ansvarig för förtroendefrågor på Schibsted Media samt grundare av initiativet Nordic AI journalism.
TechSverige

De är finalister i Årets AI-svensk 202423.10.2024 07:34:52 CEST | TechSverige | Pressmeddelande

Nu står det klart vilka som är de sju finalisterna till priset Årets AI-svensk 2024. En utmärkelse som delas ut av bransch- och arbetsgivarorganisationen TechSverige och går till den person som juryn tycker har bidragit mest till synliggörandet och utvecklingen av svensk AI. Finalisterna är Lina Bjelkmar, Maja Fjaestad, Ann-Charlotte Munkhammar, Thomas Schön, Agnes Stenbom, Staffan Truvé och Anders Ynnerman.
Schibsted Media

Så kan nyhetsmedia ge både personlig relevans och en gemensam världsbild28.6.2024 10:55:19 CEST | Schibsted Media | Pressmeddelande

Förtroende är mediehusens viktigaste kapital – och konkurrensfördel – i ett allt mer automatiserat och fragmenterat medielandskap. Men vad händer med den oberoende journalistiken när personlig relevans, och ”innehåll som passar min världsbild” driver förtroende? Schibsted Medias Agnes Stenbom lyfte frågeställningen till tre erfarna mediechefer på ett seminarium i Almedalen.
Schibsted

Fyra nyckelfaktorer som påverkar användarnas förtroende för media30.4.2024 09:00:00 CEST | Schibsted | Pressmeddelande

En studie från Schibsted ger nya insikter kring vad det är som driver användarnas förtroende till media. Den går på djupet i vad det är som får människor att använda medier – och vad det är som får dem att betala för journalistiken. – Resultaten i studien tyder på att investeringar i förtroende kan vara en nyckel till att öka användarintäkterna, säger Agnes Stenbom, chef för IN/LAB & Trust Initiatives hos Schibsted.
Schibsted

Sex konkreta förslag – här är framtidens medier enligt unga innovatörer2.2.2023 14:14:22 CET | Schibsted | Pressmeddelande

Idag lanserar Schibsteds och Stiftelsen Tinius gemensamma inkluderingslabb IN/LAB sajten ”What if the news…?”. Syftet är att skapa förståelse för varför många unga idag upplever att traditionella nyhetsmedier inte är för dem – och ge exempel på innovativa lösningar som skulle kunna vända trenden. ”Vi måste prata med, inte om, de vi vill nå”, säger Belenn Bekele, Community Researcher på IN/LAB.
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye