13 träffarAnholt Ipsos

Tyska Turistbyrån

Upplev Tysklands natur! En kampanj som fokuserar på naturliga landskap och hållbara semesterupplevelser27.6.2023 10:59:08 CEST | Tyska Turistbyrån | Pressmeddelande

Med en ny kampagn med fokus på hållbarhet intensifierar Tyska turistbyrån (GNTB) sitt arbete för att positionera Tyskland som en hållbar semesterdestination på den globala marknaden. Med den nya globala kampanjen "Upptäck Tysklands natur" sätter GNTB besökarnas uppmärksamhet på Tysklands naturliga landskap och hållbara semesterupplevelser.
Tyska Turistbyrån

126 resejournalister och influencers utforskar det gröna Tyskland7.6.2023 16:10:15 CEST | Tyska Turistbyrån | Pressmeddelande

Under två dagar välkomnar den tyska nationella turiststyrelsen (GNTB) 126 journalister och influencers från 25 länder till Lübeck. Under 7 och 8 juni kommer de att delta i årets Brand Summit, som har undertiteln "Resa i en tid av klimat- och värdeförändringar", och efter 2 nätter i Lübeck ska de flesta resa vidare in i det variationsrika Tyskland på hållbara kultur- och naturresor. Från Sverige deltar 3 journalister och 1 influencer.
Tyska Turistbyrån

Musik, recept och andra julspecialiteter från Tyskland i årets julhälsning16.11.2022 17:29:26 CET | Tyska Turistbyrån | Pressmeddelande

Den tyska nationella turiststyrelsen (GNTB) lanserar nu onlinekampanjen "Season's Greetings from Germany". Utöver julmarknader i mindre och större orter ligger fokus på typiska tyska traditioner och vinteraktiviteter i naturen. Hjärtat i kampanjen är landningssidan med utvalda julmarknader, hållbara erbjudanden, utomhusaktiviteter och traditionella seder som Tyskland är känt för världen över.
Tyska Turistbyrån

Tyskland rankas högst i Nation Brands Index - femte året i rad21.12.2021 15:44:21 CET | Tyska Turistbyrån | Pressmeddelande

Med över 60 000 intervjuer online, med personer över 18 år i 20 länder, genomför Anholt-Ipsos Nation Brands Index (NBI) en undersökning varje år. Här efterfrågas inställningen bland annat till länders regeringsstyre, export, immigration, investeringar och kultur. Det resulterade i att Tyskland återigen tog topplaceringen i NBI 2021. Kanada och Japan följer på andra respektive tredje plats. Sverige hamnade på en nionde plats (och sjönk en placering från föregående år).
Tyska Turistbyrån

Hållbarhetspris till Tyska Turistbyrån17.12.2021 15:21:06 CET | Tyska Turistbyrån | Pressmeddelande

Under World Travel Market (WTM) i London fick Tyska turistbyråns hållbarhetskampanj Feel Good silverpriset vid "WTM World Responsible Tourism Awards 2021". Priset är en central del av WTM Responsible Tourism Program. Priset delas ut till det bästa arbetet för ansvarsfull turism i regioner världen över. Vinnarna av de olika regionala utmärkelserna nomineras till tävlingen om Global Awards, där alltså Tyska Turistbyrån förärades silver.
Svenska institutet

Sverige på plats 15 av 50 i studie om länders hantering av hälsokriser25.8.2020 19:01:55 CEST | Svenska institutet | Pressmeddelande

I den första delen av årets Nation Brands Index (NBI) som publiceras i dag mäts styrkan i 50 länders nationsvarumärken kopplad till deras hantering av hälsokriser såsom coronapandemin. I enkätundersökningen där 20 000 personer från 20 länder tillfrågats placerar sig Sverige på plats 15 av 50 länder. Studien visar även att benägenheten att besöka ett land under de närmaste åren kommer att vara avhängig hur väl landet hanterat coronapandemin.
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye