215 träffarID. Family

Ving AB

Barnfavoriterna Lollo & Bernie gör premiär i sagornas värld27.3.2025 13:10:41 CET | Ving AB | Pressmeddelande

I flera decennier har Vings omtyckta maskotar skapat glädje bland både stora och små. Framför allt på researrangörens familjehotell runtom i världen, men även på Youtube, vid mässor och events på hemmaplan, på utvalda hotell runtom i Sverige och sedan två år tillbaka även på lollobernie.com. För första gången tar Lollo & Bernie nu steget ut i böckernas värld. Genom ett samarbete med ett av Sveriges ledande bokförlag, Bookmark Förlag, släpps med start idag flera färgglada och inspirerande sago- och pysselböcker.
news aktuell GmbH

Exceptional Partnership: Princess Madeleine and Weleda Launch New Skincare Brand, minLen24.3.2025 13:02:22 CET | news aktuell GmbH | Pressmeddelande

The first natural, responsible multi-generational skincare brand in Europe Princess Madeleine: “Weleda is the ideal partner for developing products that nurture and protect children's natural skin barrier. As a mother, I am mindful about the skincare products my family uses, making minLen a deeply personal project for me.” Weleda CEO Tina Müller: “At a time when even young children are reaching for their mother’s retinol cream, we are introducing an alternative the whole family can use without hesitation. We are honoured to have realised this important project with Madeleine.” First joint public appearance: 28 March 2025, Düsseldorf
Schibsted Media

Schibsted Media ingår avtal om att köpa TV4 i Sverige och MTV i Finland från Telia Company25.2.2025 07:01:34 CET | Schibsted Media | Pressmeddelande

Schibsted Media har ingått en överenskommelse om att förvärva Telia Companys TV & Media-verksamhet (TVM), som omfattar TV4 i Sverige och MTV i Finland. Överenskommelsen om att köpa två av de mest populära tv-kanalerna i Sverige och Finland befäster Schibsted Medias strategi att stärka oberoende journalistik, investera i kvalitets-innehåll och utveckla attraktiva medieprodukter i hela Norden.
Ving AB

Ving utses till Nordens mest välskötta varumärke 202517.1.2025 12:25:48 CET | Ving AB | Pressmeddelande

Signumpriset uppmärksammar varje år det nordiska företag som utmärker sig i sitt långsiktiga arbete med att vårda sitt varumärke. Priset är instiftat av Groth & Co och delades igår ut för 30:e gången på Varumärkesdagen i Stockholm. För första gången någonsin tilldelades priset en researrangör då Ving kammade hem utmärkelsen som ”Nordens mest välskötta varumärke 2025” och prisades för sitt långsiktiga varumärkesarbete.
IKEA

IKEA lanserar ett nytt och personligt lojalitetsprogram för sina medlemmar13.11.2024 08:00:00 CET | IKEA | Pressmeddelande

IKEA Sverige blir ett av de första länderna i världen att lansera ett helt nytt lojalitetsprogram inom IKEA Family, där medlemmar nu får personliga förmåner. Genom att handla och interagera med IKEA samlar medlemmar nu poäng, vilket sedan kan omvandlas till personliga förmåner. Det nya poängsystemet innebär skräddarsydda belöningar anpassat efter varje kunds unika önskemål och behov.
IDÉ House of Brands

IDÉ House of Brands Introduces a New Collection of bluesign® PRODUCTS for B2B Sports and Leisure Brand, iwear28.10.2024 15:00:00 CET | IDÉ House of Brands | Press Release

(Oslo, Norway) – IDÉ House of Brands, the largest privately-owned supplier of promotional products in the Nordics, proudly announces the launch of its first bluesign® PRODUCTs as part of the latest collection for their sports and leisure brand, iwear. IDÉ House of Brands is the first promotional products company in the world to be certified to produce bluesign® PRODUCTS and is excited to introduce the first iwear styles made from 100% bluesign® APPROVED fabrics. Arriving with the Autumn/Winter 2024 collection, these will be the first iwear items to carry the prestigious bluesign® PRODUCT label. This achievement reinforces IDÉ’s leadership in the promotional product industry, showcasing their commitment to reducing environmental impact and ensuring product safety across their supply chain. For bluesign®, this launch represents a significant milestone in the industry's adoption of clean chemical management practices. Lasse Lauritzen, Founder and Chairman of IDÉ House of Brands, expressed
Högskolan i Gävle

Ny studie: Fördubbling av orosanmälningar om familjevåld på fem år7.10.2024 08:00:00 CEST | Högskolan i Gävle | Pressmeddelande

Antalet orosanmälningar för barn som bevittnar våld i Gävle ökade markant mellan 2018 och 2022, visar en ny registerstudie vid Högskolan i Gävle. Ökningen inleddes redan före en lagändring 2021 som betraktar barn som bevittnar våld som brottsoffer. - Det var överraskande för oss att lagändringen inte verkar vara orsaken, säger Sven Trygged, professor i socialt arbete.
Högskolan i Gävle

Stöd uteblir efter förälders självmord2.9.2024 08:00:00 CEST | Högskolan i Gävle | Pressmeddelande

Barn och ungdomar behöver professionellt stöd när en förälder begår självmord. Det bekräftas i en ny studie. - Tyvärr är det sällsynt att samhället kliver in med den hjälp som vi vet är helt nödvändig, säger Ulla Forinder, professor i socialt arbete. Att förlora en förälder genom självmord är ett stort trauma för de efterlevande. En central fråga för många barn och unga är ”hur kunde min förälder göra det här när de har mig?” enligt Ulla Forinder, som lett en studie med 40 efterlevande familjer där en av föräldrarna begått självmord. "Extremt stor påverkan" Över en tredjedel av barnen (36 procent) och de vuxna (37 procent), och två tredjedelar av ungdomarna (65 procent) som deltog visade tydliga tecken på posttraumatisk stress, och en klar majoritet av deltagarna upplevde psykisk ohälsa. - Det har en extremt stor påverkan på barn och unga när en förälder dör på det här sättet. Risken är stor att barnen drabbas av ohälsa här och nu och även senare i livet. Sannolikheten för det ökar des
Röda korset

3 200 anhöriga saknas av personer i Sverige30.8.2024 07:30:00 CEST | Röda korset | Pressmeddelande

Krig, konflikter och katastrofer fortsätter att orsaka svåra och långvariga humanitära konsekvenser, bland annat att familjer splittras och förlorar kontakten med varandra. Det kan drabba personer på flykt till Sverige eller personer från olika diasporor som utgör Sveriges befolkning. Just nu saknar drygt 900 personer i Sverige information om vad som hänt 3 200 anhöriga i utlandet. Många familjer lever med den känslomässiga pressen det innebär att inte veta vad som hänt. Samtidigt ställs anhöriga ofta inför flera olika juridiska, ekonomiska och sociala utmaningar som de måste hantera för att kunna gå vidare i livet.
Ving AB

Vings nya vinterkampanj ska visa Semestereffekten av ”det lilla extra”23.8.2024 08:37:02 CEST | Ving AB | Pressmeddelande

När sommarsemestrarna nu är till ända passar Sveriges största researrangör Ving på att dra i gång sin stora vinterkampanj. Kampanjen, som är framtagen av Vings Inhouse-avdelning tillsammans med reklambyrån Åkestam Holst, är en utveckling av det tidigare konceptet ”Semestereffekten”. Konceptet baseras på den positiva effekt och inverkan som en semesterresa har på oss människor. Denna gång knyts dock manéret närmare Ving och ska illustrera hur det lilla extra gör att semesterupplevelsen blir ännu bättre.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Sista
  • >>
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye