6 träffarNational Brand Index

news aktuell GmbH

Allianz puts The Squared Ball in play and launches campaign for financial coaching in women's football6.7.2023 10:00:00 CEST | news aktuell GmbH | Press Release

Barriers hinder professional careers: Women in professional football face financial uncertainty, with 64 per cent of women stating that financial barriers stopped them from pursuing their athletic passions. Resources for young talent: With The Squared Ball campaign and Allianz Ready Coach financial training initiative, Allianz is shining a light on the challenges faced by female footballers and helping talented young players achieve their goals with confidence and financial know-how.
Tyska Turistbyrån

Upplev Tysklands natur! En kampanj som fokuserar på naturliga landskap och hållbara semesterupplevelser27.6.2023 10:59:08 CEST | Tyska Turistbyrån | Pressmeddelande

Med en ny kampagn med fokus på hållbarhet intensifierar Tyska turistbyrån (GNTB) sitt arbete för att positionera Tyskland som en hållbar semesterdestination på den globala marknaden. Med den nya globala kampanjen "Upptäck Tysklands natur" sätter GNTB besökarnas uppmärksamhet på Tysklands naturliga landskap och hållbara semesterupplevelser.
Tyska Turistbyrån

Tyskland rankas högst i Nation Brands Index - femte året i rad21.12.2021 15:44:21 CET | Tyska Turistbyrån | Pressmeddelande

Med över 60 000 intervjuer online, med personer över 18 år i 20 länder, genomför Anholt-Ipsos Nation Brands Index (NBI) en undersökning varje år. Här efterfrågas inställningen bland annat till länders regeringsstyre, export, immigration, investeringar och kultur. Det resulterade i att Tyskland återigen tog topplaceringen i NBI 2021. Kanada och Japan följer på andra respektive tredje plats. Sverige hamnade på en nionde plats (och sjönk en placering från föregående år).
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye