Länsförsäkringar

Svensken ser ljumt på ekonomin 2026 – trots förväntad ljusning27.12.2025 07:45:00 CET | LänsförsäkringarPressmeddelande

Trots att det ljusnar i svensk ekonomi är det få svenskar som känner någon större optimism inför framtiden. En ny undersökning från Länsförsäkringar visar att hushållen fortfarande präglas av oro och tvekan trots de positiva signalerna. Nästan fyra av tio är varken hoppfulla eller oroliga för den ekonomiska utvecklingen. – Framtidstron är sval, trots ljusare prognoser. Oroliga tider och lågkonjunkturens efterdyningar gör att hushållen håller tillbaka, säger Alexandra Stråberg, chefekonom på LF.
Volkswagen Group Sverige AB

Volkswagen Group Sverige renodlar försäljningsmodellen23.12.2025 14:00:54 CET | Volkswagen Group Sverige ABPressmeddelande

Efter tre år med agentmodell för all företagsförsäljning och försäljning av elbilar justerar Volkswagen Group Sverige nu sin affärsmodell. Senare under 2026 kommer all försäljning till kunder utanför företagssfären att ske via den klassiska “retailmodellen”, oavsett drivlina. Företagsaffären fortsätter samtidigt att utvecklas inom agentmodellen, där den redan visat sig framgångsrik.
Familjens Jurist

Var tionde svensk har levt i en skuldsatt relation – så påverkas du juridiskt när kärleken tar slut23.12.2025 08:02:00 CET | Familjens JuristPressmeddelande

Fler och fler svenskar sätter sig i skuld och årligen rapporteras det om rekordhöga belopp hos Kronofogden. Men skulder påverkar inte bara ekonomin, utan också relationer. En ny Sifo-undersökning från Familjens Jurist visar att många svenskar levt i en relation där skulder påverkat ekonomin negativt – och att kvinnor drabbas i högre utsträckning än män.
Ving AB

Ving lanserar ny nordisk reklamkampanj: ”Semester du inte vill hem från”23.12.2025 07:30:00 CET | Ving ABPressmeddelande

På juldagen går startskottet för Vings nya reklamkoncept som ska framkalla den känsla vi alla känner igen: när man inte vill åka hem från semestern. Med igenkänning och humor, kryddat med semesterscener ska tre nya reklamfilmer – tillsammans med kreativt innehåll i digitala och sociala kanaler – skapa uppmärksamhet och få semestersugna svenskar att boka resor. Bakom det nya kampanjmanéret står svenska Perfect Fools och danska Robert/Boisen & Like-Minded i samarbete med Vings Inhouseavdelning.

Ett starkt läkemedelssystem kräver kloka prioriteringar23.12.2025 07:00:00 CET | Tandvårds- och läkemedelsförmånsverketPressmeddelande

Sverige har god tillgång till effektiva läkemedel och ett av Europas mest stabila läkemedelssystem. Men ökade kostnader och globala förändringar kräver att vi stärker och utvecklar dagens modeller så att patienter även framöver får jämlik tillgång till rätt behandling till rimliga kostnader. Det skriver avgående generaldirektör Agneta Karlsson och tillträdande generaldirektör Magnus Thyberg, i en debattartikel på Altinget idag.
SBAB Bank

1 av 4 bostadsrättsägare tvivlar på eller saknar förtroende för sin styrelse23.12.2025 07:00:00 CET | SBAB BankPressmeddelande

Efter ett decennium av mer eller mindre stillastående bostadsrättsavgifter har landets föreningar sedan 2022 höjt avgifterna med i snitt 15 procent, enligt medlemmarna. En övervägande majoritet av bostadsrättsägarna tycker att styrelsen agerat korrekt. Samtidigt uppger nästan 1 av 4 att de inte har eller inte vet om de har förtroende för sin styrelses förmåga att fatta rätt ekonomiska beslut. Dessutom oroar sig 44 procent av bostadsrättsägarna för nya höjningar.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Sista
  • >>
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye