349 träffarSLE

news aktuell GmbH

Financial Year 2024: Weleda Achieves Record Turnover and Significantly Improves Profitability2.4.2025 11:30:00 CEST | news aktuell GmbH | Pressmeddelande

Turnover increased by 8.3% to EUR 456.2 million. Operating profit (EBIT excluding special effects) more than doubled from EUR 13.4 million to EUR 28.3 million. Both business units – Natural Cosmetics and Pharmaceuticals – delivered strong growth worldwide. Strategic growth drivers: internationalisation, digitalisation, innovation, and premiumisation. CEO Tina Müller: “2024 was a year of renewal for Weleda – and a very strong year for us economically. Our strategy of growth with responsibility is working.” CEO Tina Müller: “We have once again started the new financial year with strong momentum. We will continue our sustainable growth path with many innovations.”
Akademiska sjukhuset

Forskningsstudie visar: Inflammation kan förklara magbesvär vid psoriasis20.1.2025 12:34:33 CET | Akademiska sjukhuset | Nyheter

Personer med hudsjukdomen psoriasis har ofta en osynlig inflammation i tunntarmen, med ökad benägenhet för "läckande tarm”, visar ny forskning vid Uppsala universitet, där patienter från Akademiska sjukhuset deltagit. Dessa förändringar i tarmen skulle kunna förklara varför psoriatiker ofta har besvär med mag-tarmkanalen och större risk att få Crohns sjukdom, enligt ett pressmeddelande från Uppsala universitet.
Region Örebro län

Nya rekommendationer för ökat skydd mot HPV-orsakad cancer14.1.2025 09:00:00 CET | Region Örebro län | Pressmeddelande

Är du 26 år eller yngre och tidigare inte vaccinerad mot humant papillomvirus, HPV? Då är det hög tid för det. Folkhälsomyndigheten rekommenderar nu HPV-vaccination till alla upp till och med 26 år, i syfte att fler ska få ett skydd mot HPV, och därmed lägre risk för HPV-orsakad cancer. ”Det här innebär att vi i Region Örebro län möjliggör för alla i den här gruppen att vaccinera sig om de inte tidigare är vaccinerade” säger smittskyddsläkare Gunlög Rasmussen.
Akademiska sjukhuset

Ny studie: Förstärkt CAR T-cellsbehandling prövas vid svårbehandlade lymfom15.11.2024 08:00:00 CET | Akademiska sjukhuset | Pressmeddelande

Immunterapi ses alltmer som den fjärde hörnstenen i arsenalen av cancerbehandlingar vid sidan av strålning, kirurgi och cytostatika. 2014 fick den första patienten i Europa CAR T-celler som behandling på Akademiska sjukhuset. Nu har en klinisk prövning startats där forskarna använder förstärkta CAR T-celler, ett nytt läkemedel som utvecklats på Uppsala universitet. Målgruppen är patienter med lymfom som inte kan behandlas med redan godkända CAR-T celler riktade mot proteinet CD19 eller som fått återfall efter sådan behandling.
news aktuell GmbH

Grünenthal and Averitas Pharma announce completion of recruitment for Phase III clinical trial with QUTENZA® in post-surgical neuropathic pain7.11.2024 11:04:10 CET | news aktuell GmbH | Press Release

The Phase III trial AV001 aims to evaluate QUTENZA® in post-surgical neuropathic pain (PSNP), a debilitating complication of surgery occurring after approximately 10 percent of all surgical procedures[1], thus affecting more than 3 million people with surgical procedures per year in the U.S.[2] QUTENZA® is a topical system, non-systemic, non-opioid pain treatment that is currently approved in the US for the treatment of neuropathic pain associated with postherpetic neuralgia (PHN) and neuropathic pain associated with diabetic peripheral neuropathy (DPN) of the feet in adults. Topline results are expected in Q4 2025 and Averitas Pharma aims to submit a supplemental new drug application (sNDA) for a US label extension in 2026, subject to positive data.
IDÉ House of Brands

IDÉ House of Brands Introduces a New Collection of bluesign® PRODUCTS for B2B Sports and Leisure Brand, iwear28.10.2024 15:00:00 CET | IDÉ House of Brands | Press Release

(Oslo, Norway) – IDÉ House of Brands, the largest privately-owned supplier of promotional products in the Nordics, proudly announces the launch of its first bluesign® PRODUCTs as part of the latest collection for their sports and leisure brand, iwear. IDÉ House of Brands is the first promotional products company in the world to be certified to produce bluesign® PRODUCTS and is excited to introduce the first iwear styles made from 100% bluesign® APPROVED fabrics. Arriving with the Autumn/Winter 2024 collection, these will be the first iwear items to carry the prestigious bluesign® PRODUCT label. This achievement reinforces IDÉ’s leadership in the promotional product industry, showcasing their commitment to reducing environmental impact and ensuring product safety across their supply chain. For bluesign®, this launch represents a significant milestone in the industry's adoption of clean chemical management practices. Lasse Lauritzen, Founder and Chairman of IDÉ House of Brands, expressed
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Sista
  • >>
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye