674 träffarSchibsted

Schibsted Media

Schibsted Media lanserar self-service-lösning för native12.3.2025 08:29:00 CET | Schibsted Media | Pressmeddelande

Nu lanserar Schibsted Media native genom self service, där ett specialutvecklat AI-verktyg skapar innehållet. Lösningen gör det enklare och snabbare för annonsörer att nå ut till och engagera sina målgrupper – även med en mindre budget. – Genom denna strategiskt viktiga satsning gör vi det möjligt för ännu fler att dra nytta av kraften i native på Sveriges största nyhetssajt Aftonbladet, säger Joakim Flodin, CEO på Schibsted Marketing Services.
Schibsted Media

Aftonbladet satsar på unga tittare – influencer-serien ”Min story” först ut6.3.2025 07:01:00 CET | Schibsted Media | Pressmeddelande

Den 11 mars har ”Min story” premiär, en serie där fyra av Sveriges största influencers öppnar upp om sina liv bortom sociala medier. Tittarna får en unik inblick i både framgångar och utmaningar för Alexandra Nilsson, Margaux Dietz, Sara Bolay och Frida Jernspets. Första avsnittet sänds öppet på Aftonbladet, medan hela serien är exklusivt tillgänglig för Aftonbladets Plus-prenumeranter.
Schibsted Media

Schibsted Media ingår avtal om att köpa TV4 i Sverige och MTV i Finland från Telia Company25.2.2025 07:01:34 CET | Schibsted Media | Pressmeddelande

Schibsted Media har ingått en överenskommelse om att förvärva Telia Companys TV & Media-verksamhet (TVM), som omfattar TV4 i Sverige och MTV i Finland. Överenskommelsen om att köpa två av de mest populära tv-kanalerna i Sverige och Finland befäster Schibsted Medias strategi att stärka oberoende journalistik, investera i kvalitets-innehåll och utveckla attraktiva medieprodukter i hela Norden.
Schibsted Media

Klimatjournalistpris till Dagens ETC och Supermiljöbloggen31.1.2025 11:01:11 CET | Schibsted Media | Pressmeddelande

Eigil Söderin och Anton Borgström, Dagens ETC, samt Jan Lindsten och Lukas Frisell, Supermiljöbloggen, är 2024 års mottagare av Aftonbladets klimatjournalistpris. De får priset för att i flera reportage granskat hur näringslivets tankesmedja Timbro under 1990-talet tagit emot minst 400 000 kronor från oljebolaget Exxon, förmedlade via lobbyorganisationen Atlas. Pengarna var enligt granskningen öronmärkta för att sprida en bild av klimatfrågan som gynnade fossilindustrin.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Sista
  • >>
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye