277 träffarSchibsted News Media

Schibsted Media

Schibsted Media ingår avtal om att köpa TV4 i Sverige och MTV i Finland från Telia Company25.2.2025 07:01:34 CET | Schibsted Media | Pressmeddelande

Schibsted Media har ingått en överenskommelse om att förvärva Telia Companys TV & Media-verksamhet (TVM), som omfattar TV4 i Sverige och MTV i Finland. Överenskommelsen om att köpa två av de mest populära tv-kanalerna i Sverige och Finland befäster Schibsted Medias strategi att stärka oberoende journalistik, investera i kvalitets-innehåll och utveckla attraktiva medieprodukter i hela Norden.
Omnicom Media Group

Omnicom anordnar Media Days Week i Stockholm: Ledande medieföretag samlas för att inspirera och innovera25.9.2024 09:51:00 CEST | Omnicom Media Group | Pressmeddelande

Omnicom Media Group Sverige är stolta över att tillkännage lanseringen av deras allra första Omnicom Media Days Week, ett veckolångt evenemang utformat för att inspirera, utmana och stärka samarbetet mellan ledande medieorganisationer och Omnicoms team. Från den 23 till och med den 27 september kommer Omnicoms kontor i Stockholm att fungera som en innovationshub och kreativ energikälla där mediejättar från olika plattformar och branscher samlas för att utforska framtidens mediesamarbeten och driva exceptionella resultat för kunder. Representanter från några av de mest inflytelserika medieföretagen, som listas nedan, kommer att delta i evenemanget: Aller Media Schibsted Sverige Amazon Ads Acast Bauer Media Viaplay Group Spotify Advertising JCDecaux Ocean Outdoor Sweden Clear Channel Sweden Google Sweden Warner Bros. Discovery TV4 Filmstaden Meta Sweden Snapchat TikTok for Business Bonnier News En vecka av inspiration och utmaningar Omnicom Media Days Week kommer att erbjuda en unik möjl
Schibsted

Aftonbladet och SvD fortsätter växa digitala användarintäkter7.6.2024 07:01:00 CEST | Schibsted | Pressmeddelande

Krävande makroekonomi, hög inflation och höga räntor har fortsatt utmana boksluten för Schibsteds svenska mediehus. Framför allt annonsmarknaden har varit utmanande och lyft först i fjärde kvartalet. Prenumerationsaffären har, trots en stram ekonomi för hushållen, varit stabil. SvD redovisar ett rörelseresultat på 72 MSEK (64 MSEK) för 2023, medan Aftonbladet landar ett resultat på 38 MSEK (55 MSEK).
Schibsted

Fyra nyckelfaktorer som påverkar användarnas förtroende för media30.4.2024 09:00:00 CEST | Schibsted | Pressmeddelande

En studie från Schibsted ger nya insikter kring vad det är som driver användarnas förtroende till media. Den går på djupet i vad det är som får människor att använda medier – och vad det är som får dem att betala för journalistiken. – Resultaten i studien tyder på att investeringar i förtroende kan vara en nyckel till att öka användarintäkterna, säger Agnes Stenbom, chef för IN/LAB & Trust Initiatives hos Schibsted.
Schibsted

SvD Kompakt hyllas internationellt – ”bästa nya digitala produkt”26.4.2024 10:37:59 CEST | Schibsted | Pressmeddelande

Svenska Dagbladets nya nyhetstjänst SvD Kompakt tog igår hem priset som ”bästa nya digitala produkt” på INMA Global Media Awards, ett VM för nyhetsjournalistik. SvD Kompakt lanserades i höstas med ambitionen att nå en ny publik – en ung och nyfiken målgrupp som vanligtvis inte hänger på traditionella nyhetssajter. Hittills har 35 000 prenumeranter signat upp.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Sista
  • >>
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye