4 träffarVisual merchandising

Cloetta Sverige AB

CandyKing firar ett år i Sverige med fyra nomineringar i Svenska Designpriset 2021!13.9.2021 16:33:00 CEST | Cloetta Sverige AB | Pressmeddelande

Ett år efter att Cloetta Pick & Mix lanserade CandyKing i Sverige, belönas man med FYRA nomineringar i Svenska Designpriset 2021. Den färgstarka designen har förstärkt varumärkets identitet och ökat särskiljningen gentemot konkurrenterna – inte minst i det digitala landskapet. CandyKing nomineras i kategorierna Identitet Digital, Digitalt Sociala Medier, Bildkommunikation Foto och Visual Merchandising. Röstningen öppnar idag 13/9 och pågår fram till söndagen 19/9.
Tysk-Svenska Handelskammaren

50 år Euroshop – världsforum för detaljhandeln!2.9.2016 09:15:00 CEST | Tysk-Svenska Handelskammaren | Blogginlägg

Året då låten Yellow Submarine dök upp i etern och VM i fotboll på Wembley skakade om historien, skrevs även Düsseldorf in i historien. Den 11 till 15 juni 1966 ägde den första Euroshop rum. På den tiden var det ingen som förstod att det skulle komma att bli den världsledande fackmässan för detaljhandelsvärlden. Idén till att skapa Euroshop kom genom den massiva förändringen som höll på att ske inom detaljhandeln. I mitten på 60-talet hade självbetjäningskoncepten avslutat sin experimentella fas i Europa och börjat etablera sig inom livsmedelshandeln. De små kvartersbutikerna började försvinna och Albrecht Brothers revolutionerade med sitt butikskoncept. Butiksinredning, öppna hyllor, gångar och displayer med specialpriser övertog istället för diskar, lådor och glasvitriner. Detta var nytt för såväl handlaren som konsumenten. Hittills hade köparen fått vänta vid disken tills det var dennes tur. Butiksassistenten plockade ihop, portionerade och vägde varorna personligen. Nu blev det plö
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye