21 träffarbutiksinredning

POWER Sverige

Efter succéstarten: POWER i Skövde expanderar och öppnar nytt varuhus på Stallsiken31.10.2023 07:00:00 CET | POWER Sverige | Pressmeddelande

POWER i Skövde kommer under våren 2024 att öppna upp ”på nytt” då elektronikkedjan väljer att flytta till östra Stallsiken. Varuhuset blir det första i Sverige som kommer vara byggt och inrett helt enligt POWERs senaste koncept, med ett delvis uppdaterat sortiment, bättre tillgänglighet och flöde för besökare. Med bättre kommersiella förutsättningar räknar varuhuset även med ett ökat rekryteringsbehov.
Specsavers Sweden AB

Specsavers växer i Göteborg6.10.2023 08:30:00 CEST | Specsavers Sweden AB | Pressmeddelande

Specsavers fortsätter sin expansion i Göteborg, nu öppnar den nya butiken på Linnégatan i heta området Linné. Bakom satsningen finns lokala entreprenörerna Emma Sjöberg och Frida Skarhall som tillsammans sedan tidigare driver en Specsaversbutik på Kungsgatan i city: - Det är ett drömläge här på Linnégatan, det händer så mycket spännande i det här området och vi möter också en stor efterfrågan, säger de båda delägarna.
Specsavers Sweden AB

Specsavers växer i Göteborg7.6.2023 09:12:36 CEST | Specsavers Sweden AB | Pressmeddelande

Specsavers satsar på Göteborg, och öppnar i höst en ny butik på Linnégatan – men innan dess får butiken på Kungsgatan ett ansiktslyft – och medan det arbetet pågår flyttas verksamheten till en pop-up-butik till samma lokal som senare blir den nya butiken i Linnéområdet. Bakom expansionen i Göteborg står lokala entreprenörerna Emma Sjöberg och Frida Skarhall: – Linnégatan är ett drömläge, nu får vi en stor butik fast i två lokaler.
Elgiganten

Elgiganten inviger nytt varuhus i Skellefteå31.3.2023 08:00:00 CEST | Elgiganten | Pressmeddelande

Elgiganten expanderar rejält och inviger nu det nya varuhuset i Skellefteå som flyttat till Solbacken handelsområde. Här välkomnas kunderna till ett nästintill dubbelt så stort varhus än tidigare, som invigs i samband med påskrean den 31 mars. Med det nya varuhuset kommer Elgiganten kunna erbjuda ett bredare och större sortiment samt det egna populära köksvarumärket Epoq och en dedikerad gamingavdelning.
Specsavers Sweden AB

Specsavers i Eslöv nyöppnar i dubbelt så stora lokaler29.11.2022 09:00:00 CET | Specsavers Sweden AB | Pressmeddelande

Pernilla Svedberg och optikern Linus Magnusson har tillsammans drivit Specsavers butik i Eslöv i sju år. Eslövsborna är duktiga på att ta hand om sin ögonhälsa och med ökad efterfrågan på synundersökningar blev det trångbott i lokalen. Nu har Pernilla och Linus öppnat dörrarna till en ny och större butikslokal snett över gatan. – Med dubbelt så stor butiksyta i Specsavers allra senaste butikskoncept, som vi är först i Sverige med, kan vi ge ännu bättre service och göra fler synundersökningar, säger Pernilla Svedberg.
Specsavers Sweden AB

Sveriges bästa arbetsplats öppnar i Västervik8.4.2022 08:00:00 CEST | Specsavers Sweden AB | Pressmeddelande

Nu kommer Sveriges bästa arbetsplats till Västervik - Specsavers som öppnar butik på fredag fick häromveckan utmärkelsen i en stor medarbetarundersökning som görs årligen. – Det är något att vara stolt över, och vi har märkt en stor efterfrågan på att öppna här så vi ser verkligen fram emot att komma till Västervik, säger Patricia Stavervik, optiker och en av delägarna till den nya Specsaversbutiken.
Specsavers Sweden AB

Högtryck på synundersökningar: Specsavers i Hudiksvall växer25.11.2021 08:07:52 CET | Specsavers Sweden AB | Pressmeddelande

Ett uppdämt behov efter synundersökningar på grund av pandemin – nu flyttar Specsaversbutiken i Guldsmeden till större lokaler i samma galleria och den nya butiken får samtidigt optikerkedjans nya inredningskoncept. – Nu kan vi välkomna fler Hudiksbor till både snyggare och mer ändamålsenliga lokaler, säger Robert Lindmark, partner och legitimerad optiker.
Specsavers Sweden AB

Specsavers på Götgatan nyöppnar: Stort tryck att kolla ögonen hos Söderborna23.2.2021 08:30:00 CET | Specsavers Sweden AB | Pressmeddelande

Söderborna blev pandemimedvetna om vikten av att ta hand om sin syn, vilket ställer nya krav på optikerna: – Många som jobbar hemma behöver nu undersöka synen. Med strikta hygienrutiner och kedjans nya inredningskoncept kan vi garantera en säker och professionell miljö för kunderna, säger Seta Norin, optiker och delägare i Specsavers Götgatan på Söder i Stockholm.
Specsavers Sweden AB

Specsavers i Köping får optikerkedjans nya inredningskoncept26.11.2020 06:56:52 CET | Specsavers Sweden AB | Pressmeddelande

Wenche Sörvåg har drivit Specsaversbutik i Köping sedan 2011, och det ökande intresset för att ta hand om sin ögonhälsa via en synundersökning har lett till utökade öppettider. Nu får butiken optikerkedjans nya skandinaviska inredningskoncept som svarar mot kundernas krav på en modern och professionell optikerbutik. På fredag, 27 november, är det nyinvigning, en coronaanpassad nyinvigning.
Cloetta Sverige AB

Läkerol vill nå yngre konsumenter med ny design och kommunikationsplattform27.6.2019 11:32:00 CEST | Cloetta Sverige AB | Pressmeddelande

Sedan starten 1909 har Läkerolasken funnits i flera olika varianter och lagom till att den anrika pastillen firar 110-årsjubileum får den en uppdaterad kostym. I samband med designuppdateringen lanseras också en ny kommunikationsplattform med ambitionen att återintroducera Läkerol som den diskreta och tillåtande pastillen som gör varje stund lite härligare – när som helst och var som helst.
Svenskt Trä

Furu, framtidsmaterial i trendutställning på Stockholm Furniture & Light Fair7.2.2018 14:31:00 CET | Svenskt Trä | Pressmeddelande

Att furu är ett intressant framtidsmaterial är tydligt då det uppmärksammas i trendutställningen skapad av Halleroed och Materialbiblioteket på uppdrag av Stockholm Furniture & Light Fair 6-10 februari. Det är ett träslag som kan gestaltas i en mängd nyskapande uttryck tack vare moderna ytbehandlingar och ny teknik. För branschorganisationen Svenskt Trä är det här av flera skäl ett spännande samarbete.
Tysk-Svenska Handelskammaren

LED-teknik i kampen om detaljhandelns konsumenter23.2.2017 14:00:00 CET | Tysk-Svenska Handelskammaren | Blogginlägg

I en digital värld med ökad e-handel behöver den stationära butiken förstärka sin position. En av butikens möjliga byggstenar för att konkurrera är ljussättningen. En ljusdesignad miljö bidrar till en positiv köpupplevelse, vilket resulterar i att kunden spenderar både mer tid och pengar i butiken. LED-teknikens revolutionerande utveckling ligger till grund för oändliga möjligheter att gestalta en butikslokal med hjälp av ljus. Den globala mötesplatsen för detaljhandeln, Euroshop 5 till 9 mars 2017, har även en belysningssektorn där över 200 internationella utställare visar butiksinnehavare, arkitekter, belysningsplanerare och -designers, hur flexibel och variationsrik användningen av ljus är. Vi får se hur ljusstyrka och färgsättning kan skifta alltefter hur dagsljuset förändras. Ljussättning kan skapa stämningar och ge en behaglig atmosfär både för kunder och personal. Ljusplaneringen sker t ex via rörelsestyrning, användarvänliga appar eller professionella ljusstyrningssystem. Idag
Tysk-Svenska Handelskammaren

50 år Euroshop – världsforum för detaljhandeln!2.9.2016 09:15:00 CEST | Tysk-Svenska Handelskammaren | Blogginlägg

Året då låten Yellow Submarine dök upp i etern och VM i fotboll på Wembley skakade om historien, skrevs även Düsseldorf in i historien. Den 11 till 15 juni 1966 ägde den första Euroshop rum. På den tiden var det ingen som förstod att det skulle komma att bli den världsledande fackmässan för detaljhandelsvärlden. Idén till att skapa Euroshop kom genom den massiva förändringen som höll på att ske inom detaljhandeln. I mitten på 60-talet hade självbetjäningskoncepten avslutat sin experimentella fas i Europa och börjat etablera sig inom livsmedelshandeln. De små kvartersbutikerna började försvinna och Albrecht Brothers revolutionerade med sitt butikskoncept. Butiksinredning, öppna hyllor, gångar och displayer med specialpriser övertog istället för diskar, lådor och glasvitriner. Detta var nytt för såväl handlaren som konsumenten. Hittills hade köparen fått vänta vid disken tills det var dennes tur. Butiksassistenten plockade ihop, portionerade och vägde varorna personligen. Nu blev det plö
  • 1
  • 2
  • Sista
  • >>
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye