1385 träffardigital kultur

Stångåstaden

Vi ställer om för framtiden och för ett växande Linköping16.4.2025 08:00:00 CEST | Stångåstaden | Blogginlägg

För att möta nya krav från både omvärlden och våra kunder genomför vi nu flera viktiga förändringar inom Stångåstaden. Vi samlar bostadsförvaltningen i en gemensam organisation, ställer om våra arbetssätt för att främja samarbete och satsar stort på digital utveckling. Målet är att bli ett ännu bättre bostadsbolag – redo för framtiden och för ett växande Linköping.
Region Uppsala

Nu har endast 3 av 100 inte tillgång till snabbt bredband14.4.2025 08:30:00 CEST | Region Uppsala | Pressmeddelande

Allt fler invånare i Uppsala län har tillgång till fast bredband på minst 100 Mbit per sekund. Enligt den senaste Mobiltäcknings- och bredbandskartläggningen för år 2024 från Post- och telestyrelsen (PTS) har nu drygt 97 procent av hushållen i Uppsala län anslutning till fast bredband på minst 100 Mbit per sekund. Det innebär en ökning med nästan 4 procentenheter sedan året före. Snittet för hela Sverige är 97,66 procent.
Riksteatern

Stjärnspäckad höst när Riksteatern tar sig an Strindberg och Stephen King8.4.2025 06:45:00 CEST | Riksteatern | Pressmeddelande

I höst möter några av Sveriges mest älskade artister kända författare som August Strindberg och Stephen King. Riksteatern presenterar även nya spännande konstnärer och hyllade internationella stjärnor. Dessutom blir det hemvändarkomedi och reunion för Sveriges kabarédivor. Teater, dans och cirkus turnerar på över 200 orter och spelar på stora teaterhus, bygdegårdar och klassrum över hela Sverige.
East Sweden Game

Ny rapport visar: Kulturella och kreativa branscher omsätter över 650 miljarder kronor och sysselsätter 250 000 personer2.4.2025 08:00:00 CEST | East Sweden Game | Pressmeddelande

East Sweden Game, som är en central aktör för spelutveckling och digitala upplevelser i Östergötland, välkomnar idag publiceringen av en ny rapport från Kreativ Sektor. Rapporten visar att de kulturella och kreativa branscherna i Sverige omsatte över 650 miljarder kronor under 2023 och sysselsatte närmare 250 000 personer.

I år vill svenskarna checka av sina drömupplevelser31.3.2025 09:02:04 CEST | Mastercard | Pressmeddelande

I år jagar svenskarna upplevelser: 58 procent av svenskarna vill uppleva något stort under 2025, enligt en ny undersökning från Mastercard. En fjärdedel (24%) av svenskarna planerar att spendera över 10 000 kronor på rese- och turistrelaterade upplevelser i år Unga svenskar (generation Z) leder utvecklingen, där hälften planerar att checka av två eller fler upplevelser under 2025 Att skapa unika minnen, uppleva världen på nya sätt och dela upplevelser med sina nära och kära är några av de främsta anledningarna till att svenskarna väljer att prioritera upplevelser Resor och turism (88%), matrelaterade upplevelser (86%) och livemusik (78%) är de upplevelser som svenskarna ser mest fram emot under 2025
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Sista
  • >>
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye