20 träffardiskussionsforum

Tidningsutgivarna

Litet antal personer står bakom näthatet mot journalister28.6.2018 08:50:00 CEST | Tidningsutgivarna | Pressmeddelande

Nästan varannan tidningsjournalist som nämns i kommentarerna på sajterna Avpixlat, Flashback, Nordfront och Samhällsnytt nämns i sammanhang som också uttrycker hat, hot och kränkningar. Det visar en ny rapport som Totalförsvarets forskningsinstitut (FOI) gjort på uppdrag av branschorganisationen TU – Medier i Sverige. Rapporten visar också att det är en mycket liten grupp personer som sprider en stor mängd av näthatet mot journalister.
Tysk-Svenska Handelskammaren

50 år Euroshop – världsforum för detaljhandeln!2.9.2016 09:15:00 CEST | Tysk-Svenska Handelskammaren | Blogginlägg

Året då låten Yellow Submarine dök upp i etern och VM i fotboll på Wembley skakade om historien, skrevs även Düsseldorf in i historien. Den 11 till 15 juni 1966 ägde den första Euroshop rum. På den tiden var det ingen som förstod att det skulle komma att bli den världsledande fackmässan för detaljhandelsvärlden. Idén till att skapa Euroshop kom genom den massiva förändringen som höll på att ske inom detaljhandeln. I mitten på 60-talet hade självbetjäningskoncepten avslutat sin experimentella fas i Europa och börjat etablera sig inom livsmedelshandeln. De små kvartersbutikerna började försvinna och Albrecht Brothers revolutionerade med sitt butikskoncept. Butiksinredning, öppna hyllor, gångar och displayer med specialpriser övertog istället för diskar, lådor och glasvitriner. Detta var nytt för såväl handlaren som konsumenten. Hittills hade köparen fått vänta vid disken tills det var dennes tur. Butiksassistenten plockade ihop, portionerade och vägde varorna personligen. Nu blev det plö
Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor

Bidrag till åtta lokala resurscentra11.5.2016 10:15:00 CEST | Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor | Pressmeddelande

Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor har beslutat om bidrag till åtta lokala resurscentra. Pengarna ska användas till att bygga upp mötesplatser som är en länk mellan boende i området och föreningslivet. Ett resurscenter ska erbjuda stöd och vägledning, så att de boende får bättre möjligheter att framföra sina åsikter och påverka beslut. De som får bidrag är: SIOS, Alby Botkyrka, 640 00 kronorFolkets Hus och Parker, Husby, Stockholm, 556 000 kronor Folkets Hus och Parker, Vivialla, Örebro, 606 000 kronor Föreningen Dignits. Jordbro, Haningen, 243 000 kronor Hållbar utveckling i Skåne, Rosengård, Skåne, 565 000 kronor Klockaretorpet i Samverkan, Norrköping, 692 000 kronor Neutrala Ungdomsföreningen, Norra Biskopsgården, Göteborg, 692 000 kronor Samarbetsorganisationen för invandrarföreningar i Uppsala, 185 000 kronor Sammanlagt har 4 150 000 kronor getts i bidrag. -Det är viktigt att det finns mötesplatser och verksamhet som stärker det lokala engagemanget i bostadsområden.
Mediemyndigheten (Statens medieråd ARKIV)

Pressmeddelande: Mediekunnighet är nyckeln till medveten medieanvändning8.2.2011 00:00:00 CET | Mediemyndigheten (Statens medieråd ARKIV) | Pressmeddelande

När Statens medieråd bildades den 1 januari 2011 togs vuxencensuren av film bort, nu är det dags att fokusera på hur vi kan stärka barn och unga i deras medianvändning. Det finns i dag nära två miljoner barn under 18 år i Sverige; dessa är i fokus för Statens medieråds verksamhet. Statens medieråd vill stärka dem i deras medieanvändning och rusta dem med mediekunnighet. För att nå dem vänder vi oss främst till pedagoger, nära-barn-professionella och representanter för mediebranscherna för att sprida information om barns och ungas medievanor.
Svenska Golfförbundet

Svenska Golfförbundet bygger om Golf.se9.9.2009 06:57:15 CEST | Svenska Golfförbundet | Pressmeddelande

Svenska Golfförbundet utvecklar Golf.se och gör webbplatsen mer upplevelserik för besökarna. Den nya portalen får ett tydligare fokus på den enskilde golfaren och dennes upplevelser kring golfen. Användarvänlighet och tillgänglighet blir två prioriterade huvudområden inför den kommande lanseringen, som är planerad till våren 2010. Golf.se är i dag en av Sveriges mest besökta webbplatser samt ett ovärderligt verktyg för golfaren, med tjänster som starttidsbokning på nordiska golfklubbar och tävlingsanmälan. Portalens breda utbud innefattar också redaktionellt nyhetsmaterial samt avdelningar och tjänster som Golfguiden, diskussionsforum och instruktionsvideos. Golf.se blir också Svenska Golfförbundets främsta framtida kanal för målgruppsinriktad kommunikation och information. - Utgångspunkten för vår nya kommunikation är att tänka mycket mer på målgruppsanpassat budskap. För att göra det enkelt kommer vi att jobba med en intern och en extern målgrupp. Den interna målgruppen är förenklat
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye