821 träffarjournalistik

UR

Fria ordet årskurs 9 – en satsning på journalistik och källkritik för unga27.3.2025 09:00:00 CET | UR | Pressmeddelande

I en tid där informationsflödet är större än någonsin och sociala medier blivit ungas främsta nyhetskälla, lanserar Sveriges Radio, SVT och UR en gemensam satsning på journalistik och källkritik för elever i årskurs 9. Genom det digitala eventet Fria ordet årskurs 9 får elever en unik inblick i journalistikens värld och en förståelse för varför redaktionella medier är trovärdiga.
Bonnier News

Bonnier News lanserar egenutvecklad AI-assistent som ska förbättra kundmötet och förenkla annonsörers beslutsprocess20.3.2025 10:00:00 CET | Bonnier News | Pressmeddelande

Bonnier News lanserar en unik egenutvecklad AI-assistent, som med avancerad teknologi ska hjälpa koncernens annonssäljare att ge annonsörerna bättre råd och insikter, vilket ska leda till mer välgrundade medieköp. – Ambitionen är att vår nya AI-assistent kommer att förbättra samarbetet med och förenkla beslutsprocessen för våra annonsörer, säger Dilem Güler, affärsutvecklingschef på Bonnier News.
Schibsted Media

Schibsted Media lanserar self-service-lösning för native12.3.2025 08:29:00 CET | Schibsted Media | Pressmeddelande

Nu lanserar Schibsted Media native genom self service, där ett specialutvecklat AI-verktyg skapar innehållet. Lösningen gör det enklare och snabbare för annonsörer att nå ut till och engagera sina målgrupper – även med en mindre budget. – Genom denna strategiskt viktiga satsning gör vi det möjligt för ännu fler att dra nytta av kraften i native på Sveriges största nyhetssajt Aftonbladet, säger Joakim Flodin, CEO på Schibsted Marketing Services.
EFN Ekonomikanalen

EFN lanserar EFN Finansmagasinet – en ny tidning6.3.2025 10:08:37 CET | EFN Ekonomikanalen | Pressmeddelande

EFN breddar sitt erbjudande och lanserar nu EFN Finansmagasinet, ett helt nytt affärsmagasin för alla som vill hålla sig uppdaterade om ekonomi, börs och näringsliv. – Vi vill sprida kunskap och för det uppdraget finns inget bättre än journalistik. Vi har lanserat en ny sajt, en ny app – och vill så klart också leverera en fullmatad tidning, säger Magnus Alselind, CTO på EFN och chefredaktör för EFN Finansmagasinet.
Schibsted Media

Aftonbladet satsar på unga tittare – influencer-serien ”Min story” först ut6.3.2025 07:01:00 CET | Schibsted Media | Pressmeddelande

Den 11 mars har ”Min story” premiär, en serie där fyra av Sveriges största influencers öppnar upp om sina liv bortom sociala medier. Tittarna får en unik inblick i både framgångar och utmaningar för Alexandra Nilsson, Margaux Dietz, Sara Bolay och Frida Jernspets. Första avsnittet sänds öppet på Aftonbladet, medan hela serien är exklusivt tillgänglig för Aftonbladets Plus-prenumeranter.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Sista
  • >>
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye