Hot och våld ökar i ambulanssjukvården24.6.2026 06:53:00 CEST | Kommunal | Pressmeddelande
Hot och våld är inte längre undantag i ambulanssjukvården. I Kommunals nya rapport uppger nästan hälften av de svarande att hot eller våld riktat mot ambulanspersonal förekommer någon eller några gånger i månaden på arbetsplatsen, samtidigt som många vittnar om att de inte alltid får tillräcklig information om kända risker inför uppdraget.
















