9 träffarprinskorv

Kommunal

Sveriges vanligaste arbetare har inte råd med jul23.12.2024 06:30:13 CET | Kommunal | Pressmeddelande

Efter en tid med hög inflation befinner sig Sverige i en fortsatt tuff ekonomisk situation med ett högt kostnadsläge. Reallönetappet är stort och påverkar många medlemmar i Kommunal. De ökande utgifterna tvingar många i välfärden till tuffa prioriteringar – inte minst nu i juletider. Enligt Kommunals beräkningar skulle en ensamstående undersköterska gå back 3 900 kr om hon spenderade lika mycket på mat, paket och julgran som den genomsnittliga svensken.
Tjek

Året som gick - dessa varor vill vi köpa när de finns som erbjudande16.12.2022 14:05:43 CET | Tjek | Pressmeddelande

908.290. Så många gånger har folk i Sverige sökt efter erbjudanden i år via appen eReklamblad. En ökning med över 250% jämfört med samma period förra året. Vi letar efter erbjudanden som aldrig förr. Det visar skarpa siffror från den populära appen eReklamblad som används av över 200 000 svenskar varje månad. Sökningar på kaffe har ökat med 238% sen föregående år och smör har ökat med 412%
Svensk Dagligvaruhandel

Inte bara mat som får ett uppsving i dagligvaruhandeln under julen17.12.2018 09:55:00 CET | Svensk Dagligvaruhandel | Pressmeddelande

Nu inleds en betydelsefull vecka för dagligvaruhandeln. Förutom den traditionella julmaten som julskinka, glögg, prinskorv och pepparkaksdeg är det även andra produkter som är populära att inhandla i dagligvaruhandeln under julen. Försäljningen av marschaller, strumpbyxor, glödlampor, läppbalsam och luftfräschare ökar under julmånaden, i jämförelsen med en genomsnittsmånad resten av året. Exempel på non-food produkter som ökar i dagligvaruhandeln under julmånaden: • Försäljning av marschaller och lyktor tredubblas • Försäljningen av strumpbyxor dubblas • Glödlampförsäljningen ökar med 40%, cerat och läppbalsam med 30 % och luftfräschare med 28% *Källa: Nielsen, DVH exkl Hard Discount., genomsnittliga ökning av försäljningsvärde. Helår 2017 jämfört med v4917-v5217 - Julen är viktig för dagligvaruhandeln. Förutom julskinka, glögg och pepparkaksdeg så ser vi i försäljningsstatistik från Nielsen att även produkter som marschaller, strumpbyxor, läppbalsam och luftfräschare får ett uppsving,
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye