Rekordmånga nior behöriga till gymnasiet i Stockholm24.6.2026 05:50:00 CEST | Socialdemokraterna i Stockholms stadshus | Pressmeddelande
Aldrig sedan det nuvarande betygssystemet infördes 2011 har så många elever i Stockholms stads kommunala skolor varit behöriga till gymnasiet. I år uppnår 88,5 procent av eleverna i årskurs 9 grundläggande gymnasiebehörighet, en ökning från 87,3 procent förra året. Detta visar vårterminens preliminära betygsresultat.