113 träffarsportbladet

Schibsted Media

Aftonbladet satsar på unga tittare – influencer-serien ”Min story” först ut6.3.2025 07:01:00 CET | Schibsted Media | Pressmeddelande

Den 11 mars har ”Min story” premiär, en serie där fyra av Sveriges största influencers öppnar upp om sina liv bortom sociala medier. Tittarna får en unik inblick i både framgångar och utmaningar för Alexandra Nilsson, Margaux Dietz, Sara Bolay och Frida Jernspets. Första avsnittet sänds öppet på Aftonbladet, medan hela serien är exklusivt tillgänglig för Aftonbladets Plus-prenumeranter.
Schibsted Media

Klimatjournalistpris till Dagens ETC och Supermiljöbloggen31.1.2025 11:01:11 CET | Schibsted Media | Pressmeddelande

Eigil Söderin och Anton Borgström, Dagens ETC, samt Jan Lindsten och Lukas Frisell, Supermiljöbloggen, är 2024 års mottagare av Aftonbladets klimatjournalistpris. De får priset för att i flera reportage granskat hur näringslivets tankesmedja Timbro under 1990-talet tagit emot minst 400 000 kronor från oljebolaget Exxon, förmedlade via lobbyorganisationen Atlas. Pengarna var enligt granskningen öronmärkta för att sprida en bild av klimatfrågan som gynnade fossilindustrin.
Schibsted Media

Aftonbladet och Alkompis lanserar världsunik nyhetspodd på arabiska29.10.2024 07:01:00 CET | Schibsted Media | Pressmeddelande

I ett unikt samarbete mellan Aftonbladet och Alkompis, lanseras nu en arabisk version av Sveriges största nyhetspodd, Aftonbladet Daily. Podden blir därmed den första journalistiska ljudprodukt i världen att med hjälp av AI erbjuda en version på ett annat språk. Genom banbrytande AI-teknik för dubbning erbjuds arabisktalande lyssnare en unik inblick i svensk inrikespolitik och samhällsfrågor.
Schibsted Media

USA-kompisen guidar genom amerikanska valet15.10.2024 07:01:00 CEST | Schibsted Media | Pressmeddelande

Under EU-valet svarade Aftonbladets AI-chatbot Valkompisen på 150 000 läsarfrågor. Nu gör den comeback i amerikansk kostym – och med full koll på det amerikanska presidentvalet. – Med USA-kompisen fortsätter vi ge makten till läsarna att bestämma hur de vill ta del av vår journalistik och ge alla chans att testa en ny teknik som tagit världen med storm, säger Martin Schori, biträdande redaktionschef på Aftonbladet.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Sista
  • >>
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye