
Kvinnokampanj drog in 115 495 kr till kvinnlig staty!12.3.2018 12:25:00 CET | Interflora | Nyheter
På Internationella Kvinnodagen, den 8 mars, hyllade Interflora kvinnan genom att smycka kvinnliga statyer runt om i Sverige med blommor. Samtidigt uppmärksammades kvinnans underrepresentation i det offentliga rummet, där endast ca 10% av offentliga platser, gator och statyer är uppkallade efter kvinnor. Florister över hela landet smyckade kvinnliga statyer, från Tärendö i norr till Båstad i söder, med blommor. Samtidigt upprättade företaget en fond ”The Power of Flower Fund” med målet att resa ytterligare en kvinnlig staty inom 3 år. 20% av intäkterna på interflora.se under Kvinnodagen gick oavkortat till fonden. – Det blev en riktig succé och vi är väldigt stolta över initiativet. Både vackert och viktigt. Vi fick ett stort engagemang i alla städer där vi smyckade statyerna. Det blev diskussioner i sociala medier där många visade sin uppskattning över att vi lyfter frågan, säger Louisa Blomstrand, marknads- och e-handelschef på Interflora. Under dagen samlade Interflora in 115 495 kr.