118 träffarwebbshop

INTERSPORT ny huvudpartner till TCS Lidingöloppet – satsar på löparglädje i världsklass27.3.2025 10:00:00 CET | Lidingöloppet | Pressmeddelande

Världens största terränglopp, TCS Lidingöloppet, inleder ett samarbete med INTERSPORT. Avtalet är på tre år och INTERSPORT går in som huvudpartner. Ambitionen är att erbjuda alla som älskar löpning bättre förutsättningar före, under och efter TCS Lidingöloppet. Tillsammans kommer parterna att skapa spännande aktiviteter som främjar rörelse, folkhälsa och löpning.
XXL

Rekordklubbarna landar förlängda avtal – investerar i ungdomsverksamhet19.2.2025 12:00:00 CET | XXL | Pressmeddelande

Lagom till slutspelstiderna i ishockeyn och Svenska cupens gruppspel kan nu avslöjas att flera av Sveriges trotjänare med rekord i antal säsonger i högstaligan valt att förlänga avtal med XXL Team Sales – för att ytterligare satsa på ungdomsverksamhet. Bland tungviktarna finns Södertälje Sportklubb med hela 74 säsonger i högstaligan, en siffra som gör dem näst bäst i svensk hockeyhistoria. Även SHL-utmanaren Timrå IK, sjufaldiga allsvenska mästaren Helsingborgs IF och superettanklubben tillika Dalarnas största fotbollsakademi IK Brage kan ställas till listan.
Majblommans Riksförbund

Majblommans jätterekord: 90 miljoner23.5.2024 08:00:00 CEST | Majblommans Riksförbund | Pressmeddelande

Efter en intensiv vår kan Majblomman nu summera barnens insats. Årets majblommeförsäljning resulterade i en insamling på 90 miljoner kronor. En makalös ökning med hela 14 miljoner jämfört föregående års rekordnotering. Majblommans generalsekreterare Åse Henell: - Ett helt fantastisk resultat! Att barnen som säljer majblommor skulle passera 90-miljonersstrecket var bortom alla förväntningar. Vi på Majblomman är överväldigade, och vill verkligen tacka alla barn, alla volontärer och alla majblommeköpare som har bidragit. Majblommans insamling 2024 bygger på den klassiska försäljningen av majblommor på gator och torg, kompletterat av en robust digital struktur där varje barn har en personlig webbshop. Samtidigt jobbar Majblomman kommunikativt kring ändamålet, att motverka barnfattigdomen i Sverige. Detta har sannolikt bidragit till att fler barn vill sälja majblommor. Organisationen noterar ett ökat intresse: ca 51 000 unga majblommeförsäljare deltog i årets insamling, vilket är en ökning
Ving AB

Vings maskotar Lollo & Bernie får eget digitalt universum7.2.2023 10:24:31 CET | Ving AB | Pressmeddelande

Med över 51 miljoner visningar på Youtube är Vings omåttligt populära maskotar Lollo & Bernie ett stående inslag i många barnfamiljers hem. För att inte tala om alla hundratusentals barn och barnfamiljer som årligen träffar Lollo & Bernie på Vings familjehotell runtom i världen eller genom olika evenemang i Sverige. För att bredda målgruppen ytterligare görs nu en storsatsning på en fristående Lollo & Bernie-sajt online, vilket man blir först ut med i resebranschen i Norden.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Sista
  • >>
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye