Tyska Turistbyrån

126 resejournalister och influencers utforskar det gröna Tyskland

Dela
Under två dagar välkomnar den tyska nationella turiststyrelsen (GNTB) 126 journalister och influencers från 25 länder till Lübeck. Under 7 och 8 juni kommer de att delta i årets Brand Summit, som har undertiteln "Resa i en tid av klimat- och värdeförändringar", och efter 2 nätter i Lübeck ska de flesta resa vidare in i det variationsrika Tyskland på hållbara kultur- och naturresor. Från Sverige deltar 3 journalister och 1 influencer.
Lübeck Stand up paddling på Mühlenteich © LTM/Olaf Malzahn
Lübeck Stand up paddling på Mühlenteich © LTM/Olaf Malzahn

- Hållbar turism kan ge ett effektivt bidrag till att minska konsekvenserna av klimatförändringarna och en tydlig positionering av Tyskland som varumärke för hållbar kvalitetsturism, vilket är nyckeln till en framgångsrik framtid, säger Petra Hedorfer, styrelseordförande för GNTB. Toppmötesformatet tillåter oss att fokusera på att låta en utvald grupp av internationella journalister och influencers, från våra viktigaste källmarknader, att lära känna Tysklands värderingar när det gäller turismen. fortsätter hon.

Christian Martin Lukas, VD för Lübeck och Travemünde Marketing GmbH, tillägger:

- Att vara värd för detta format är ett stort erkännande från GNTB. Våra år av konsekvent arbete med att utveckla turism i vår region lönar sig, förklarar han. Vi är glada över att kunna visa Lübeck från dess vackraste och mest hållbara sida.

Imorgon, den 8 juni, öppnar Petra Hedorfer toppmötet, där hon berättar om varumärket 'Germany Simply Inspiring' ur ett hållbart sammanhang. Jason McGrath, Executive Vice President och Head of Corporate Reputation på Anholt-Ipsos Nation Brands Index, kommer att presentera aktuella forskningsresultat om positioneringen av Tyskland som resmål. Barbara Schwartz, chef för marknadsföring och kommunikation på Lübeck Travemünde Marketing GmbH, kommer att presentera regionen under rubriken "Lübeck - Travemünde: En juvel i norra Tyskland". Lübeck och Travemünde Marketing GmbH är GNTB:s partner för evenemanget.

Under eftermiddagen kommer journalisterna att delta i en paneldebatt om hållbart resande. Panelen består av ovan nämnda Jason McGrath, Alexander Tolweth, försäljningsdirektör Deutsche Lufthansa AG och Max-Christian Lange, Head of Public Affairs for Sustainability, Deutsche Bahn AG.

Parallellt kommer de deltagande influencers att delta i workshops där Schleswig-Holstein och Mecklenburg-Vorpommern berättar om hur de utvecklar och arbetar med hållbar turism.

- Det är en unik upplevelse att få vara med och skicka ut skickliga skribenter för att förmedla upplevelserna av ett land på en och samma gång. Att dessutom få göra det med fokus på hållbara kultur- och naturupplevelser, är extra trevligt, säger Iris Müller, chef på Tyska turistbyrån i Stockholm.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Lübeck Stand up paddling på Mühlenteich © LTM/Olaf Malzahn
Lübeck Stand up paddling på Mühlenteich © LTM/Olaf Malzahn
Ladda ned bild
Lübeck Holstentor in between spires © LTM
Lübeck Holstentor in between spires © LTM
Ladda ned bild
Lübeck, i Malerwinkel vid floden  Obertrave © LTM/Olaf Malzahn
Lübeck, i Malerwinkel vid floden Obertrave © LTM/Olaf Malzahn
Ladda ned bild
Lübeck - courtyards and alleyways - Von-Höveln-Gang © LTM
Lübeck - courtyards and alleyways - Von-Höveln-Gang © LTM
Ladda ned bild

Länkar

Om

Tyska Turistbyrån
Tyska Turistbyrån
Box 27104
102 52 Stockholm

http://www.germany.travel/se/index.html

Om Tyska Turistbyrån:

Tysklands turistbyrå (GNTB) är Tysklands nationella turistorganisation. Den arbetar på uppdrag av det federala ministeriet för ekonomi och klimatåtgärder för att representera Tyskland som turistland och finansieras av ministeriet i enlighet med ett beslut som fattats av den tyska förbundsdagen. I nära samarbete med den tyska resebranschen och partner och branschorganisationer inom den privata sektorn utvecklar GNTB strategier och marknadsföringskampanjer för att främja Tysklands positiva image utomlands som turistmål och uppmuntra turister att besöka landet.

GNTB har en tredelad återhämtningsstrategi för att övervinna utmaningarna i samband med nystarten efter COVID-19-pandemin:

* Öka medvetenheten om varumärket Destination Tyskland och förbättra varumärkesprofilen med fokus på hållbarhet och begränsning av klimatförändringar.

* Stödja resebranschen, som domineras av små och medelstora företag, genom relationshantering och kunskapsutbyte.

* Utveckling av evidensbaserade handlingsplaner på grundval av riktade marknadsundersökningar och fortlöpande analyser av förändrad efterfrågan från kunderna.

Fokus på hållbarhet och digitalisering

GNTB främjar hållbar och framtidsinriktad turism i linje med den tyska regeringens mål. Fokus ligger här på hållbarhet och digitalisering.

Hållbarhet har varit ett centralt ämne i mer än ett decennium och vi engagerar oss i det som en strategisk fråga inom alla delar av organisationen. Vår organisation följer en strategi med tre pelare som kombinerar kunskapsdelning med externa partner och en stödjande kommunikationsstrategi med vårt interna hållbarhetsinitiativ. GNTB främjar ansvarsfull turism, ett viktigt tillväxtområde, genom att visa upp Tyskland som ett hållbart och inkluderande resmål på den internationella resemarknaden. Detta är särskilt viktigt eftersom pandemin har påskyndat den globala förändringen av resenärernas värderingar mot ett större socialt och miljömässigt ansvarstagande.

Följ Tyska Turistbyrån

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Tyska Turistbyrån

Försvunnen ö i norra Tyskland funnen efter 662 år28.3.2024 10:05:47 CET | Pressmeddelande

Det finns vaga, skriftliga indikationer på att en större stad måste ha försvunnit i en förödande översvämningen år 1362. Men ingenting hittades. Första fynden skedde 1921 då en bonde vid lågvatten gick djupt ner i lerbottnen mellan ön Nordstrand och Hallig Südfall och upptäckte fåror, keramik och rester av en brunn. Det skulle kunna vara ett aprilskämt, men letandet efter ön Rungholt har en lång historia.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye