126 resejournalister och influencers utforskar det gröna Tyskland
- Hållbar turism kan ge ett effektivt bidrag till att minska konsekvenserna av klimatförändringarna och en tydlig positionering av Tyskland som varumärke för hållbar kvalitetsturism, vilket är nyckeln till en framgångsrik framtid, säger Petra Hedorfer, styrelseordförande för GNTB. Toppmötesformatet tillåter oss att fokusera på att låta en utvald grupp av internationella journalister och influencers, från våra viktigaste källmarknader, att lära känna Tysklands värderingar när det gäller turismen. fortsätter hon.
Christian Martin Lukas, VD för Lübeck och Travemünde Marketing GmbH, tillägger:
- Att vara värd för detta format är ett stort erkännande från GNTB. Våra år av konsekvent arbete med att utveckla turism i vår region lönar sig, förklarar han. Vi är glada över att kunna visa Lübeck från dess vackraste och mest hållbara sida.
Imorgon, den 8 juni, öppnar Petra Hedorfer toppmötet, där hon berättar om varumärket 'Germany Simply Inspiring' ur ett hållbart sammanhang. Jason McGrath, Executive Vice President och Head of Corporate Reputation på Anholt-Ipsos Nation Brands Index, kommer att presentera aktuella forskningsresultat om positioneringen av Tyskland som resmål. Barbara Schwartz, chef för marknadsföring och kommunikation på Lübeck Travemünde Marketing GmbH, kommer att presentera regionen under rubriken "Lübeck - Travemünde: En juvel i norra Tyskland". Lübeck och Travemünde Marketing GmbH är GNTB:s partner för evenemanget.
Under eftermiddagen kommer journalisterna att delta i en paneldebatt om hållbart resande. Panelen består av ovan nämnda Jason McGrath, Alexander Tolweth, försäljningsdirektör Deutsche Lufthansa AG och Max-Christian Lange, Head of Public Affairs for Sustainability, Deutsche Bahn AG.
Parallellt kommer de deltagande influencers att delta i workshops där Schleswig-Holstein och Mecklenburg-Vorpommern berättar om hur de utvecklar och arbetar med hållbar turism.
- Det är en unik upplevelse att få vara med och skicka ut skickliga skribenter för att förmedla upplevelserna av ett land på en och samma gång. Att dessutom få göra det med fokus på hållbara kultur- och naturupplevelser, är extra trevligt, säger Iris Müller, chef på Tyska turistbyrån i Stockholm.
Nyckelord
Kontakter
Helen Wiberg
Tel:+46 8 665 18 85helen.wiberg@germany.travelBilder
Länkar
Om
Om Tyska Turistbyrån:
Tysklands turistbyrå (GNTB) är Tysklands nationella turistorganisation. Den arbetar på uppdrag av det federala ministeriet för ekonomi och klimatåtgärder för att representera Tyskland som turistland och finansieras av ministeriet i enlighet med ett beslut som fattats av den tyska förbundsdagen. I nära samarbete med den tyska resebranschen och partner och branschorganisationer inom den privata sektorn utvecklar GNTB strategier och marknadsföringskampanjer för att främja Tysklands positiva image utomlands som turistmål och uppmuntra turister att besöka landet.
GNTB har en tredelad återhämtningsstrategi för att övervinna utmaningarna i samband med nystarten efter COVID-19-pandemin:
* Öka medvetenheten om varumärket Destination Tyskland och förbättra varumärkesprofilen med fokus på hållbarhet och begränsning av klimatförändringar.
* Stödja resebranschen, som domineras av små och medelstora företag, genom relationshantering och kunskapsutbyte.
* Utveckling av evidensbaserade handlingsplaner på grundval av riktade marknadsundersökningar och fortlöpande analyser av förändrad efterfrågan från kunderna.
Fokus på hållbarhet och digitalisering
GNTB främjar hållbar och framtidsinriktad turism i linje med den tyska regeringens mål. Fokus ligger här på hållbarhet och digitalisering.
Hållbarhet har varit ett centralt ämne i mer än ett decennium och vi engagerar oss i det som en strategisk fråga inom alla delar av organisationen. Vår organisation följer en strategi med tre pelare som kombinerar kunskapsdelning med externa partner och en stödjande kommunikationsstrategi med vårt interna hållbarhetsinitiativ. GNTB främjar ansvarsfull turism, ett viktigt tillväxtområde, genom att visa upp Tyskland som ett hållbart och inkluderande resmål på den internationella resemarknaden. Detta är särskilt viktigt eftersom pandemin har påskyndat den globala förändringen av resenärernas värderingar mot ett större socialt och miljömässigt ansvarstagande.
Följ Tyska Turistbyrån
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Tyska Turistbyrån
Försvunnen ö i norra Tyskland funnen efter 662 år28.3.2024 10:05:47 CET | Pressmeddelande
Det finns vaga, skriftliga indikationer på att en större stad måste ha försvunnit i en förödande översvämningen år 1362. Men ingenting hittades. Första fynden skedde 1921 då en bonde vid lågvatten gick djupt ner i lerbottnen mellan ön Nordstrand och Hallig Südfall och upptäckte fåror, keramik och rester av en brunn. Det skulle kunna vara ett aprilskämt, men letandet efter ön Rungholt har en lång historia.
Save the date – DZT arrangerar Dagen för barriärfri turism för tolfte året i rad den 6 mars 2024 under turistmässan ITB Berlin.23.2.2024 06:00:00 CET | Pressmeddelande
Under den 12:e Dagen för barriärfri turism (Tag des barrierefreien Tourismus) presenterar Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) nationella och internationella experter som avhandlar strategier och best practices på temat inkluderande resor.
Europamästerskapet 2024 i Tyskland ger positiva effekter för tysk incomingturism23.2.2024 06:00:00 CET | Pressmeddelande
Från den 14 juni kommer allt i Tyskland att handla om EM 2024. Till arenorna där de 51 matcherna utspelas välkomnar man 2,7 miljoner besökare och i fanzonerna räknar man med runt sju miljoner deltagare. EM kan generera en fyraprocentig ökning av övernattningsvolymen för tysk incomingturism.
Positivt resultat för reslandet Tyskland 2023 – DZT-prognos ser ytterligare tillväxtchanser för tysk incomingturism under 202423.2.2024 06:00:00 CET | Pressmeddelande
Europa är fortsatt den viktigaste källmarknaden – stark återhämtning från Asien och Nordamerika – kulturella höjdpunkter och UEFA EURO 2024 samt brett utbud av natursemestrar som ökar internationell efterfrågan
Tyska turistbyrån presenterar årets studieresor, kampanjer samt statistik från 2023.8.2.2024 16:05:01 CET | Pressmeddelande
Den 14 februari välkomnar Tyska Turistbyrån journalister och andra intressenter till ett hybridmöte med tema studieresor för journalister och influencers, kampanjer under året som kommer samt statistik från föregående år.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum