Passionerad nyhet från Loka

Vad vore livet utan passion? Med Loka Passionsfrukt Citron kan du enkelt fylla på med passion när den tryter i vintermörkret. I årets nyhet är det den söta och syrliga passionsfrukten som spelar huvudrollen. Den balanseras med citronens friskhet i en fin smakkombination.
– Vi vet att många av våra fans är nyfikna och engagerade när vi lanserar nya smaker. I årets nyhet kombinerar vi en exotisk spännande smak som passionsfrukt med en hint av frisk citron. Självklart hoppas vi att fansen gillar årets smaknyhet lika mycket som vi, säger Stefan Santos marknadschef för Loka på Spendrups Bryggeri.
Loka Passionsfrukt Citron lanseras i servicehandeln v.51 och i dagligvaruhandeln v.5. Den nya smaken lanseras på 50 cl samt 150 cl på pet-flaskor inom service- och dagligvaru-handel.
Cirkapris i dagligvaruhandeln kommer att vara 10 kr för 50 cl samt 11 kr för 150 cl.
I servicehandeln kommer priset vara ca 18 kr för 50 cl samt 24 kr för 150 cl. Den nya smaken kommer även att lanseras på 33 cl för 6,90 kr och ett multipack om 12 x33 cl för 42,90 kr. Dessa finns att köpa i dagligvaruhandeln v.5. Längre fram i vår, v.15 kommer Loka passionsfrukt citron även att lanseras på burk.
Om Loka
Vattnet i våra flaskor kommer från hälsokällan i Loka Brunn i Bergslagen, dit människor har vallfärdat i århundraden för att dricka av det mytomspunna vattnet. Innan vattnet tappas på flaska, kolsyras det lätt och salter tillsätts för att uppnå ett önskat mineralinnehåll. Loka är smaksatt med naturliga aromer och innehåller varken socker, sötningsmedel eller kalorier.
Loka är det mest sålda vattnet på den svenska marknaden och finns i 11 olika smaker: Blåbär Hallon, Jordgubb Ananas, Naturell, Citron, Päron, Mango Päron, Vattenmelon Citron, Krusbär Päron, Hallon Persika, Smultron Lime och Passionsfrukt Citron. Alla smaker är fasta i sortimentet utom Loka Likes som är tillfälliga och byts ut varje år.
För mer information, vänligen kontakta:
Stefan Santos, marknadschef Loka
0761–16 79 50, stefan.santos@spendrups.se
Annika Molander, kommunikationsdirektör Spendrups
0733–55 06 16, annika.molander@spendrups.se
Spendrups Bryggeri grundades 1897. Vi är ett bryggeri med ett brett sortiment. Engagemanget och passionen är lika stor nu som då. För oss är alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. Bland våra varumärken finner du Spendrups Bryggeri, Norrlands Guld, Mariestads, Heineken, Loka, Schweppes, Briska, El Coto, Gallo m fl. Familjeföretaget Spendrups är ett svenskt och oberoende bryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Vi är idag ca 900 medarbetare och omsätter ca 3,3 MDKR. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri och Hellefors Bryggeri. www.spendrups.se
Nyckelord
Kontakter
Spendrups Bryggeri
Tel:+46 8 672 77 00 +46 8 618 35 60infomaster@spendrups.seRose-Marie HertzmanPresschef, Spendrups
Tel:070-283 02 75rose-marie.hertzman@spendrups.seBilder
Om
Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors, Stockholm. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Melleruds, Loka, Trocadero, Briska och vin- och spritproducenter som El Coto, Cantina Zaccagnini, Plantation och Tamnavulin. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 5 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, OMAKA, Grythyttans Glöggfabrik och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet.www.spendrups.se
Följ Spendrups Bryggeri AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB
Spendrups uppmärksammar Julmustens dag i Ludvika20.11.2025 14:05:00 CET | Pressmeddelande
Inför Julmustens dag 24 november visar en färsk Novusundersökning att julmusten är den alkoholfria dryck som svenskarna mest förknippar med julen. Hela 89 procent nämner julmust – långt före glögg, öl och andra alternativ. På Spendrups bryggeri i Grängesberg produceras varje år cirka 6 miljoner liter av den unika drycken.
Krušovice presenterar Krušo Combo – en hyllning till tjeckiskt hantverk, smak och kvalitet18.11.2025 08:15:00 CET | Pressmeddelande
Det tjeckiska ölmärket Krušovice lanserar konceptet “Krušo Combo” – en hyllning till över 400 år av bryggarhantverk och tidlös smak. Sedan 1581 har Krušovice stått för kvalitet och tradition, och med Krušo Combo möter ölet nu matens värld i inspirerande kombinationer som lyfter både dryck och rätt.
Magic Rock Saucery 3,9% 33 cl burk återkallas22.10.2025 16:14:36 CEST | Pressmeddelande
Spendrups återkallar Magic Rock Saucery 3,9 % burk 33 cl. Vi har fått in reklamationer på överjästa burkar vilket kan orsaka explosion och därmed skada. Vi återkallar därför produkten. Produkten har levererats till Systembolag över hela landet. Konsumenter som har köpt Magic Rock Saucery 3,9 % 33 cl burk ombedes kontakta Spendrups Konsumentkontakt. Konsumenter uppmanas att hantera produkten med försiktighet. Vi tar händelsen på största allvar och har i dialog med tillverkaren inlett en utredning för att vidta åtgärder för att liknande inte ska inträffa framöver samt beklagar det inträffade.
Ta del av Spendrups breda vintersortiment med både älskade klassiker och spännande nyheter21.10.2025 14:00:00 CEST | Pressmeddelande
Med julen runt hörnet är det dags att förbereda för säsongens traditioner. För många svenskar är julölen en självklar del av firandet. I år presenterar Spendrups ett mångsidigt vintersortiment med både älskade klassiker som Mariestads Julebrygd och spännande nyheter som till exempel Mariestads Vinterale – perfekt till vinterns alla högtider.
Heineken® går samman med Joe Jonas och globala influencers för att motverka digital överbelastning och få socialt umgänge “off socials”2.9.2025 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
Initiativet grundar sig i en ny rapport som visar hur den ökande digitala belastningen påverkar människor världen över. Mer tid framför skärmen gör att de sociala batterierna töms och leder till att vi umgås mindre i verkligheten, och alltmer sällan bokar in att träffas IRL.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum


