Škoda Sverige

Sverigepremiär för ŠKODA KODIAQ på Stockholm Lifestyle Motorshow

Dela
KODIAQ är här - upptäck den först av alla! Till helgen (26-29 januari) är det stor svensk premiär för ŠKODA KODIAQ. En lika smart som snygg SUV med upp till sju sittplatser, upp till 720 liters lastutrymme och uppkopplade tjänster som gör resan både säkrare och enklare. Upptäck KODIAQ tillsammans med FABIA Combi ScoutLine, SUPERB SportLine och SUPERB Combi L&K på Stockholm Lifestyle Motorshow.

I början av mars levereras de allra första KODIAQ till sina nya ägare - men redan i helgen (26-29 januari) kan premiärvisas vår helt nya SUV på Stockholm Lifestyle Motorshow. 4,70 meter lång, 1,88 meter bred och med upp till 720 liters bagageutrymme är KODIAQ en SUV för alla familjer och företag. Alltid fyrhjulsdriven och redo för värsta tänkbara motstånd, oavsett underlag och resmål. 

KODIAQ finns tillgänglig med fyra motoralternativ med effekt från 150 och 190 hästkrafter, dessutom med en helt ny 7-växlad DSG-automatväxellåda i kombination med TSI180- och TDI190-motorerna. 
Autobroms med fotgängarigenkänning ingår i standardutrustningen precis som adaptiv farthållare, nio krockkuddar, infotainmentsystemet ”Bolero” med 8”-pekskärm och SmartLink för spegling av mobiltelefonen. 
KODIAQ kostar från 265 900 kronor och finns med flera prisvärda paket för ännu bättre komfort och funktion. Med dragpaket innehållandes elektrisk dragkrok, elbaklucka, backkamera och takräcke får KODIAQ exempelvis dra upp till 2,5 ton tunga släpvagnar.

Både KODIAQ och nya uppdaterade OCTAVIA som också lanseras i mars är standardutrustade med smart uppkopplad teknik som gör bilägandet enklare och resan säkrare. SKODA Connect hjälper föraren att boka servicetider, hålla koll på bilens hälsostatus samtidigt som föraren till och med kan sköta vissa av bilens funktioner på distans. SKODA Connect kan dessutom automatiskt larma efter hjälp om bilen är inblandad i en olycka. 

På Stockholm Lifestyle Motorshow (Stockholmsmässan 26-29 januari) ställs Sveriges första KODIAQ ut tillsammans med nya FABIA Combi ScoutLine, sportiga SUPERB Sportline och eleganta SUPERB Combi L&K. 
Mer info om mässan finns på www.lifestylemotorshow.se 
 

För ytterligare information kontakta Erik Gustafsson, pressansvarig Skoda Sverige, 08-120 811 12, 073-500 65 92,erik.gustafsson@skoda.se  

SKODA sålde över 1 miljon bilar till sina kunder under 2016. Företaget tillverkar för närvarande sina bilar i Tjeckien, Ukraina, Kazakstan, Ryssland, Bosnien-Hercegovina, Indien och Kina. Totalt har Skoda Auto över 25 800 anställda och finns representerade på över 100 marknader.

Kontakter

Bilder

Ladda ned bild
SKODA KODIAQ
SKODA KODIAQ
Ladda ned bild
SKODA Fabia ScoutLine
SKODA Fabia ScoutLine
Ladda ned bild

Dokument

Om

Škoda Sverige
Škoda Sverige



http://www.skoda.se

Škoda Auto

  • Fokuserar på tre prioriteringar med sitt ”Next Level Škoda”-program för framtiden: utöka modellportföljen inom elbilssegmentet, utforska nya marknader för ytterligare tillväxt i volymsegmentet och göra konkreta framsteg inom hållbarhet & mångfald.
  • Har tillhört Volkswagen-gruppen i 30 år. Volkswagen Group är en av de mest framgångsrika fordonstillverkarna i världen. I samarbete med gruppen utvecklar och tillverkar Škoda Auto självständigt fordon samt komponenter, motorer och växellådor.
  • Verkar på tre platser i Tjeckien; tillverkar i Kina, Slovakien och Indien främst genom koncernpartnerskap, samt i Ukraina med lokal partner.

Följ Škoda Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Škoda Sverige

Škoda står starkt på en tuff marknad – fortsätter leverera starka resultat när 2025 går mot sitt slut11.11.2025 13:24:04 CET | Pressmeddelande

Trots ett utmanande marknadsläge med avvaktande konsumenter och hård konkurrens på den svenska bilmarknaden fortsätter Škoda att visa styrka. När 2025 närmar sig sitt slut står märket fast vid sin position som ett av Sveriges mest efterfrågade bilmärken – med stabil försäljning, hög kundnöjdhet och växande intresse för framför allt de eldrivna modellerna Enyaq och Kodiaq som erbjuds med flera valbara drivlinor. – ”Vi är mycket stolta över att vi lyckats hålla i vår positiva utveckling även under ett år som varit tufft för hela branschen. Det visar att vårt modellprogram och vår strategi för Sverige är rätt i tiden,” säger Jens Reichert, märkeschef för Škoda Sverige. Stark avslutning på året Efter ett rekordstarkt första halvår 2025, där Škoda ökade sina registreringar med 54 procent jämfört med samma period föregående år, har märket till och med oktober behållit sin position bland Sveriges sex mest registrerade bilmärken och noterar en ackumulerad marknadsandel på 6,3%. Modellerna Enya

Epiq förhandsvisas: En tydlig inblick i Škoda mest prisvärda el-SUV8.9.2025 13:36:10 CEST | Pressmeddelande

Konceptbilen av Škoda Epiq ger en tydlig förhandsvisning av tillverkarens kommande hel-elektriska stads-SUV, vars produktion planeras att starta under 2026. Epiq blir första modell att fullt ut anamma Škodas nya formspråk "Modern Solid" som kännetecknas av en djärv, minimalistisk exteriördesign med ett funktionellt inre. Epiq är designad för vardagsbruk: den är kompakt (4,1 m lång), har plats för fem personer, ett bagageutrymme på 475 liter och en räckvidd på upp till 425 km. Startpriset för produktionsmodellen förväntas ligga i nivå med förbränningsversionen Kamiq, vilket gör Epiq till Škodas mest prisvärda elbil hittills.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye