Audi

Audi byter ut sin logga för att sponsra alpina VM-fans

Dela
Audi har varit en sponsor av det svenska alpina landslaget sedan 1997. Under VM i St. Moritz, som pågår till den 19 feb, firar de detta genom att låta alla tv-tittare tävla om en landslagsåkares bil, fartdräkt, nummerlapp och annan utrustning som hen kör med.
Logoswitch
Logoswitch

När de svenska landslagsstjärnorna kastar sig ut för backarna gäller det för tittarna att kolla extra noga. Under VM kommer nämligen en svensk åkare köra med en tävlingsdräkt där Audis logga på armen bytts ut mot ett registreringsnummer. Den som snabbast lyckas se numret och dela det på sociala medier får äran att ta över landslagsåkarens bil i fem månader men har även chans att vinna åkarens signerade fartdräkt, goggles, handskar och nummerlapp.

- Våra bilar har hjälpt landslagsåkarna att ta sig mellan träningar och tävlingar i 20 år. Vi är väldigt stolta sponsorer och nu känns det kul att ge något tillbaka till de fans som följer och stöttar åkarna, säger Tom Hedström, marknadschef på Audi Sverige. Tack vare fyrhjulsdriften quattro klarar bilarna de allra tuffaste vinterförhållandena. Vi har tidigare lyft fram det i flertalet kampanjer, bland annat genom att låta Audi-förare bli en del av den frivilliga sammanslutningen Svenska Snöräddare. Det här är första gången som vi aktiverar vårt sponsorskap i direktsändning genom att låta hundratusentals tv-tittare få en chans att själva bli sponsrade med en Audi.

Hur fungerar tävlingen?

Tittare som följer alpina VM kan tävla både via Instagram och Twitter. Allt de behöver göra är att skriva registreringsnumret som syns på åkarens arm och #AudiLogoSwitch. För Instagram behöver de ladda upp texten med en bild på tv-sändningen. Den som snabbast delar numret efter att det varit synligt i TV-sändingen vinner.

VM i St. Moritz .

Alpina VM i St. Moritz pågår 6-19 februari och sänds i TV4, TV12 samt i Eurosports kanaler. De svenska landslagsåkarna tävlar om medaljerna och en av dem kör med en speciell fartdräkt där Audi-loggan bytts ut.

Audi är presenterande sponsor till alpina VM för sjunde gången i rad och är även titelsponsor till den alpina världscupen.

För mer info om tävlingen: audi.se/logoswitch

Nyckelord

Bilder

Logoswitch
Logoswitch
Ladda ned bild
FIS Alpine World Ski Championships St Moritz 2017 Audi driving experience
FIS Alpine World Ski Championships St Moritz 2017 Audi driving experience
Ladda ned bild

Dokument

Om

Audi
Audi

151 88 Södertälje

08-553 866 50http://www.audi.se

Audi är en internationell tillverkare av premiumbilar och levererade ca 1,7 miljoner nya bilar 2024. Audi-koncernen omsatte 64,5 miljarder euro 2024 och har 87.000 medarbetare runt om i världen, varav ca 53.000 i Tyskland.  Audi-koncernen är aktivt på mer än hundra marknader globalt med produktion i 21 anläggningar i 12 länder. Audi fokuserar på nya produkter och hållbar teknik för framtidens mobilitet. Automobili Lamborghini S.p.A, sportmotorcykeltillverkaren Ducati Motor Holding S.p.A och Audi Sport GmbH är helägda dotterbolag till Audi AG. Audi Sverige ingår i Volkswagen Group Sverige AB.

 

 

Följ Audi

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Audi

Audi Revolut F1 Team avslöjar officiellt namn och datum för teampresentationen i Berlin15.12.2025 13:31:21 CET | Pressmeddelande

Ingolstadt/Hinwil, 15 december 2025 – Audi Revolut F1 Team har tillkännagivit sitt officiella namn och logotyp och meddelar samtidigt att presentationen kommer att äga rum i Berlin den 20 januari 2026. Milstolpen är ett viktigt steg för Audi Revolut F1 Team på vägen mot deltagandet i Formel 1-världsmästerskapet 2026. Teamnamnet och logotypen förenar Audi F1 och det globala fintechbolaget Revolut, efter att titelpartnerskapet tillkännagavs i juli 2025.

Audi tar med Disney+ i bilen och medverkar i biofilmen "TRON: Ares"2.12.2025 14:28:04 CET | Pressmeddelande

Audi och Disney har inlett ett samarbete för att skapa underhållning i både bilen och på bio. Audi-kunder kan nu använda Disney+ direkt i bilen. Dessutom medverkar två Audi-modeller i nya Disney-filmen "TRON: Ares" som för närvarande bara visas på bio. Från bioduken till bilens displayer understryker samarbetet Audis ambition att förena den senaste tekniken med underhållning på resan.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye