Native-annonsering och unika produkter lyfts fram i Vings vinterkampanj

Ett säkert tecken att hösten snart gör sitt intåg är Vings vinterkampanj. Till helgen börjar annonseringen av resorna inför vintersäsongen 2016-17 och sedan några veckor tillbaka rullar även reklamfilmer i TV. Ving fortsätter att satsa på digital marknadsföring och i år läggs extra krut på native-annonsering. Kampanjen har främst producerats av Vings inhouseavdelning och med på ett hörn finns även reklambyrån 13.
- Till den här kampanjen har vi velat ta allt ett steg längre och knyta an till vår produkt och det mervärde man faktiskt får om man bokar en resa med Ving. Vi lyfter fram relevanta budskap på ett lekfullt sätt och fokuserar på att visa upp både unika produkter och vårt breda utbud av såväl kryssningar, sol-och badresor och cityresmål, säger Claes Pellvik, marknadschef Ving.
Ving smygstartade kampanjen redan för några veckor sedan då reklamfilmerna började visas i TV4-gruppens kanaler och även i MTG:s kanaler under OS. Filmerna, som är 15 respektive 30 sekunder långa, är samma filmer som visades under sommarkampanjen tidigare i år, med ”the pool kid” som dansar i hajfena vid en pool.
Lagom till helgen lägger Ving in ytterligare en växel med annonsering i såväl dagstidningar (SvD, DI, GP, DN och Sydsvenskan) som lokal media samt banners. Bilagor och native-annonsering kommer också att vara en viktig del under kampanjperioden.
- Vi har sedan tidigare haft native-annonsering i bla SvD, vilket varit väldigt lyckosamt och där vi fick bra genomslag. Nu satsar vi ytterligare på detta genom att ha anpassad native även på lokal nivå i ett antal utvalda regionaltidningar, via Mediakompaniet. Ju närmare geografiskt en nyhet är desto mer intressant blir den, så det här känns som ett tacksamt grepp. På så sätt får vi dessutom möjlighet att med en lokal touch få ut våra budskap, fortsätter Claes Pellvik.
Inspirationsmagasinet Vings värld är också en del i kampanjen och kom ut i ett rykande färskt nummer för två veckor sedan med inspirerande reportage och bilder om Vings utbud. Även denna är producerad av Vings inhouseavdelning med gästskribenter som bla Bobo Karlsson.
Ving.se är navet i all kommunikation och kampanjbuskapen kommer att synas i Vings andra kanaler, exempelvis i sociala medier som Facebook.
För ytterligare information, kontakta: Claes Pellvik, marknadschef Ving, telefon 0709-513032, claes.pellvik@ving.se
För bilder eller filmklipp, kontakta: Anna Hagberg, informatör Ving, telefon 0709-513158, anna.hagberg@ving.se
Kontakter
Anna Hagbergtf. Informationschef
Tel:08-55513158anna.hagberg@ving.seBarbro HolmbergInformatör
Tel:08-55513023barbro.holmberg@ving.seCharlotte HallencreutzInformatör
Tel:08-55513202charlotte.hallencreutz@ving.seVings Pressjour
Vid akuta ärenden utanför kontorstid. Endast för journalister.
Bilder
Om
Ving är en del av Nordic Leisure Travel Group (NLTG), som med en marknadsandel på 31 procent är Nordens ledande semesterföretag. Ving etablerades 1956 och har lång erfarenhet av att erbjuda svenska semesterfirare såväl klassiska paketresor som egenpaketerade resor med reguljärflyg samt kryssningar. I NLTG ingår researrangörerna Ving, Globetrotter, Spies, Tjäreborg, flygbolaget Sunclass Airlines samt de egna koncepthotellen Sunprime Hotels och Sunwing Family Resorts samt Ocean Beach Club och vännerna Lollo & Bernie. Ving ägs av Petter Stordalens Strawberry Group, Altor Funds och TDR Capital.
Följ Ving AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Ving AB
Ving lanserar direktflyg till Krabi från Arlanda nästa vinter12.12.2025 09:35:26 CET | Pressmeddelande
Ving gör det nu enklare för svenska resenärer att uppleva Thailands mest älskade resmål. Inför vintersäsongen 2026/2027 startar Ving direktflyg från Stockholm Arlanda till Krabi med det egna flygbolaget Sunclass Airlines moderna Airbus A330-900neo. Destinationen finns sedan länge i Vings program, men senast direktflyg erbjöds var för närmare 20 år sedan.
Ving utökar chartern från Luleå med attraktiva sommaravgångar till Rhodos9.12.2025 10:07:58 CET | Pressmeddelande
Mitt under högsäsongen kan norrbottningarna glädjas åt ytterligare en charterdestination från Luleå Airport när Ving lanserar Rhodos som en nyhet. Första flyget lyfter den 24 juni och därefter erbjuds avgångar fram till och med den 19 augusti. För resenärer i Norrbotten innebär satsningen smidiga resor till en av Medelhavets mest uppskattade öar – utan mellanlandning. Satsningen kompletterar sommarens övriga destinationer; Mallorca, Cypern och Kreta.
Reseboom under Black Week2.12.2025 13:00:00 CET | Pressmeddelande
Det är inte bara inredning, kläder och elektronik som skapar köplust bland svenskarna under Black Week. I år passade extra många på att unna sig en resa till varmare breddgrader, där sommarresorna var extra hett villebråd. Under Black Week såg Sveriges största resebolag Ving en ökning med hela 40 procent på sålda sommarresor jämfört med samma tid i fjol. Black Week följer därmed det starka bokningsmönster som resebolaget sett under hela hösten.
Ving utökar charterprogrammet från Kalmar– Cypern ny destination26.11.2025 07:00:00 CET | Pressmeddelande
Trycket på resebokningarna bland smålänningarna är stort just nu. Vinterns avgångar med Ving till Gran Canaria från Kalmar Airport är redan bokade till 75 procent. Likaså är det många som redan nu försäkrar sig om en sommarresa. Vings senaste statistik visar att antalet inbokade resenärer till sommaren har ökat med hela 54 procent jämfört med samma tid förra året. Nu utökar därför charterarrangören utbudet med fyra avgångar till en helt ny destination – Cypern.
Mer än varannan svensk tar med arbetet på semestern23.10.2025 10:07:29 CEST | Pressmeddelande
Nästa vecka stundar en av årets mest eftertraktade semesterveckor, höstlovet, och med det inleds också vintersäsongen då många svenskar lämnar mörker och kyla och reser till varmare breddgrader för avkopplande semester. Men inställningen till arbete på semestern har förändrats och det är långt ifrån alla som zoomar ut helt från arbetet. Mer än varannan svensk kombinerar semester med distansarbete, så kallad ”workation”. Det visar en nyligen genomförd YouGov-undersökning på uppdrag av Sveriges största researrangör Ving*.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum

