Specsavers presenterar säsongens snyggaste solglasögon tillsammans med Daisy Grace

Solglasögonsäsongen är äntligen här! Vårens och sommarens trender hämtar bland annat inspiration från dåtidens retrostil, med runda vintageformer och pastelliga färger. Spana in några av årets hetaste solglasögon från märken som G-star och Kylie Minogue Eyewear som presenteras i samarbete med klädmärket Daisy Graces sommarkollektion Summer Madness.
Inför årets solglasögonsäsong ska vi framförallt satsa på klotrunda modeller, stora som små, för att skapa en cool retrolook á la John Lennon. Även milda pastellfärger tillsammans med mörka glas är superhett inför våren och sommaren, där rosa i olika nyanser ger oss en färgglad touch att toppa outfiten med. Andra starka trender är kristallblå spegelglas, samt de klassiska pilotglasögonen i förnyad tappning med en twist. Tillsammans med klädmärket Daisy Grace visar Specsavers upp flera av säsongens hetaste solglasögon från märken som G-star, Max and Co, Love Moschino och Kylie Minogue Eyewear.
- Det känns fantastiskt att lyfta några av våra snyggaste solglasögon tillsammans med Daisy Grace. De har verkligen lyckats fånga en härlig känsla i sin sommarkollektion. Jag ser även att Daisy Grace har ett tydligt värde för vår yngre målgrupp med fokus på den trendmedvetna, urbana kvinnan som vi vill attrahera med vår satsning på mode och stil. Det är viktigt att förstärka solglasögonen som accessoar. Framförallt går solglasögon att mixa och matcha med på olika sätt för att toppa en look, säger Gabriele Helmer, Head of Marketing, Specsavers Sverige.
Klädmärket Daisy Grace startades i april 2016 av medieentrepenörerna Hannah Widell och Amanda Schulman som även driver mediebolaget Perfect Day tillsammans. Den 11 maj lanseras Daisy Graces sommarkollektion Summer Madness som är den 4:e i ordningen.
- Det kändes väldigt naturligt för oss att förhöja vår sommarkollektion med snygga solglasögon från Specsavers. Solglasögonen förstärker varje look på ett härligt sätt och går i samma linje som kollektionens feminina och lekfulla uttryck, säger Malin Eklund, Head of Daisy Grace.
Inspireras av säsongens snyggaste solglasögon tillsammans med Daisy Grace här, eller ta del av årets solglasögontrender i sin helhet här. Samtliga solglasögon finns tillgängliga att beställa med styrka (G-star lanseras först 22 maj) och benämns ofta som Sun Rx. Plano-solglasögon utan styrka erbjuds i utvalda butiker.
För mer solglasögoninspiration, följ @specsaverssverige på Instagram eller Specsavers Sverigepå Facebook.
###
För ytterligare information, högupplösta bilder eller lånesolglasögon, vänligen kontakta:
Julia Carlsson, Marketing Coordinator, Specsavers Sverige
Email: julia.carlsson@specsavers.com
Malin Eklund, Head of Daisy Grace
Mobil: +46 733 13 37 79
Email: malin.eklund@perfectdaymedia.se
Specsavers Sweden AB - Torsgatan 5A, 41104 Goteborg
Tel: +46 31 771 98 00 Fax: +46 31 771 98 29 Web: www.specsavers.se
Kontakter
Ulrika HultgrenPR-chef
Tel:+46 727 47 17 58ulrika.hultgren@specsavers.comBilder













Dokument
Om
Välkommen till Specsavers
Specsavers är en av Sveriges största optikkedjor. Genom att erbjuda bra priser, god service och hög professionell kunskap ger Specsavers sina kunder värde för pengarna. Specsavers är ett familjeägt företag som grundades 1984 på Guernsey. Företaget har över 2000 butiker med cirka 40 000 medarbetare i Storbritannien, Irland, Nederländerna, Sverige, Norge, Danmark, Finland, Spanien, Nya Zeeland, Australien och Kanada. Specsavers etablerade sig i Sverige 2004 och har idag 121 butiker över hela landet.
Följ Specsavers Sweden AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Specsavers Sweden AB
Försämrat mörkerseende - var fjärde 50-plussare undviker att köra bil i mörker1.12.2025 08:43:26 CET | Pressmeddelande
Fler än hälften av alla svenskar över 50 år upplever försämrat mörkerseende, och mer än var fjärde undviker att köra bil i mörker på grund av synproblem. Samtidigt känner hela 66 procent inte till att det finns effektiv hjälp att få. Det visar en ny YouGov-undersökning gjord på uppdrag av optikkedjan Specsavers
Specsavers rankad som en av världens bästa arbetsplatser14.11.2025 12:49:44 CET | Pressmeddelande
Optikkedjan Specsavers finns återigen med på den globala listan World’s Best Workplaces™, som rankar de företag i världen där medarbetarna trivs allra bäst. I årets ranking placerar sig Specsavers på 12:e plats på Topp 25-listan – baserat på över nio miljoner enkätsvar från 25 miljoner medarbetare världen över.
Nära 1 400 fick hjälp – Specsavers genomförde Ge Syn i Tanzania29.10.2025 08:30:00 CET | Pressmeddelande
Närmare 1 400 personer i Tanzania har i höst fått glasögon och solglasögon tack vare Specsavers projekt Ge Syn. Under fem dagar genomfördes syntester i ett så kallat Eye Camp, där totalt 2 700 glasögon och solglasögon delades ut.
Färgade halloweenlinser kan orsaka ögonskador23.10.2025 08:30:58 CEST | Pressmeddelande
Färgade partylinser har blivit ett populärt inslag i utklädnader när vi firar halloween – men baksidan av trenden är risken för allvarliga ögoninfektioner. Den goda nyheten: med några enkla åtgärder kan du behålla både halloweenlooken och friska ögon.
World Sight Day påminner om ögonhälsans betydelse7.10.2025 11:12:49 CEST | Pressmeddelande
Den 9 oktober infaller World Sight Day, en global dag för ögonhälsa. Forskning visar att mer än hälften av alla 70-åringar med glaukom i Sverige inte har fått diagnosen – trots att tidiga synfältsförluster är ett av de första tecknen på sjukdomen. – Att satsa på ögonhälsa är en jämlikhetsfråga – alla ska ha möjlighet att bevara sin syn, säger Niklas Mattsson, ordförande i Synskadades Riksförbund.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum
