Lidl gör comeback i Huskvarna

Lidl har under en tid letat nytt butiksläge i Huskvarna och nu är avtalet klart med fastighetsägaren Huskvarnaborgen Fastigheter AB. Butiken beräknas öppna våren/sommaren 2019. Med sina cirka 1 800 kvadratmeter är den nu dubbelt så stor som förra butiken och har 80 egna p-platser i direkt anslutning till butiken.
– Det känns extra roligt att komma tillbaka till Huskvarna till ett, för våra kunder, bättre och mer tillgängligt läge, med en fullsortimentsbutik som vi hoppas Huskvarnaborna kommer att gilla, säger Christoffer Wennergren, fastighetschef Region Väst på Lidl Sverige.
Butiken kommer att ta upp hela bottenplanet i det så kallade Viktoriahuset där det på övriga plan finns kontor, läkarmottagningar samt Friskis & Svettis. Bakom huset finns maskintillverkaren Husqvarnas huvudenhet. Viktoriahuset kommer att genomgå en renovering under 2018/2019 och den planerade nya fasaden och parkeringsytorna kommer att ge fastigheten ett rejält lyft.
Den nya butiken byggs utifrån Lidls nya butikskoncept där ljusa luftiga lokaler och miljötänk står i fokus. Miljötänk är även något som även präglar sortimentet med en hög andel miljömärkta och etiskt märkta varor. Dessutom ställer Lidl alltid hårda miljö- och kvalitetskrav på sina leverantörer. 42 procent av varorna i butikerna kommer direkt från svenska leverantörer. Lidl är också den enda livsmedelskedjan i Sverige som klimatkompenserar för hela den svenska verksamheten.
Petra Whitehead
Pressansvarig på Lidl
press@lidl.se
Nyckelord
Kontakter
Vid övriga frågor
http://www.lidl.se
Pressavdelningen Lidl Sverige
Tel:08-5555 7195press@lidl.seBilder
Om
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 207 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
Lidl kommer till Simrishamn18.12.2025 07:00:00 CET | Pressmeddelande
Jakten på ett optimalt läge i Simrishamn är över. Lidl Sverige har nu ingått ett tioårigt avtal med Prisma Properties om en ny butiksetablering vid stadens infart. – Äntligen har vi hittat den perfekta platsen, lättillgänglig för både kommuninvånare och turister, säger Petra Wahlström, fastighetschef på Lidl Sverige.
Deluxe mandelpotatisgratäng är bäst i test i Recept.se:s stora test!16.12.2025 11:36:24 CET | Nyheter
Lidls Deluxe mandelpotatisgratäng med Västerbottensost utsågs till bäst i test och fick toppbetyget 4 av 5 i Recept.se:s stora smaktest av färdiga potatisgratänger, publicerat den 2 december 2025.
I dag öppnar Lidl i Vinsta11.12.2025 10:00:20 CET | Pressmeddelande
I dag öppnar Lidl i Vinsta – och därmed finns nu 210 Lidl-butiker i Sverige. – Läget i Vinsta är oslagbart! Närheten till tunnelbanan och det befintliga vägnätet gör det enkelt att handla hos oss och vi ser fram emot att välkomna många nya kunder, säger Christian Sjöström, fastighetschef på Lidl Sverige.
Lidl öppnar ny butik i Knalleland – fortsätter sin expansion i Borås8.12.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Lidl Sverige fortsätter sin expansion i Borås och presenterar i dag planerna för sin tredje butik i staden. Den nya butiken kommer att ligga i den dynamiska handelsplatsen Knalleland, med planerad öppning i mars 2027. Fastigheten, som ägs av Forshem Fastigheter AB, ligger strategiskt på Ålgårdsvägen 6, en plats med hög synlighet och ett stort trafikflöde.
Lidl Sverige gör ”vardagshjälte” till insamlingsmotor för Sveriges Stadsmissioner1.12.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Liksom tidigare år fortsätter Lidl Sverige sitt julengagemang till förmån för Sveriges Stadsmissioner. Samarbetet, som har pågått sedan 2019, fokuserar på att stötta utsatta familjer i kampen mot matfattigdom genom ett direkt bidrag från försäljningen av en älskad vardagsprodukt: potatisen. Dessutom doneras biljetter till Melodifestivalturnén för att sprida glädje i hela landet.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum

