Nu lanseras Lidls och Heidi Klums nya kollektion

Tidigare i år avslöjade Heidi Klum och Lidl hemligheten bakom #LETSWOW-kampanjen som lanserades i 28 länder i början av augusti. Då introducerades samarbetet mellan livsmedelskedjan och modeikonen under titeln ”Lidl Fashion Week”. Målet med samarbetet är att designa snygga kläder av bra kvalitet för kvinnor och erbjuda mode till ett bra pris. Allt sammanföll under New York Fashion Week där kläderna ur den första kollektionen #LETSWOW för första gången visades upp på den internationella scenen. Med den nya kollektionen #LETSCELEBRATE fortsätter Lidl nu att erbjuda sina kunder mode av bra kvalitet till bästa pris.
– Vi vill alltid kunna erbjuda våra kunder något extra för en mer omfattande shoppingupplevelse, därför känns det riktigt kul med exklusivt mode från ”Lidl Fashion Week”. Med #LETSCELEBRATE fortsätter vi att erbjuda våra kunder mode med wow-effekt till typiska Lidl-priser, lagom till årets sista högtider, säger Gabriella Goldman, strategi- och kommunikationsdirektör på Lidl Sverige.
Med säljstart på måndag den 4 december 2017 kommer Lidls kunder kunna handla allt från festliga paljettklänningar och coola leggings i konstläder till blazers i sammet och snygga kappor. Dessa kompletteras med eleganta accessoarer, satinplagg och kjolar med paljetter i flera olika mönster. Priserna varierar mellan 70 och 299 kronor.
Linn Hultén
Pressansvarig på Lidl
linn.hulten@lidl.se
Kontakter
Vid övriga frågor
http://www.lidl.se
Pressavdelningen Lidl Sverige
Tel:08-5555 7195press@lidl.seBilder
Om
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 207 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
Lidl kommer till Simrishamn18.12.2025 07:00:00 CET | Pressmeddelande
Jakten på ett optimalt läge i Simrishamn är över. Lidl Sverige har nu ingått ett tioårigt avtal med Prisma Properties om en ny butiksetablering vid stadens infart. – Äntligen har vi hittat den perfekta platsen, lättillgänglig för både kommuninvånare och turister, säger Petra Wahlström, fastighetschef på Lidl Sverige.
Deluxe mandelpotatisgratäng är bäst i test i Recept.se:s stora test!16.12.2025 11:36:24 CET | Nyheter
Lidls Deluxe mandelpotatisgratäng med Västerbottensost utsågs till bäst i test och fick toppbetyget 4 av 5 i Recept.se:s stora smaktest av färdiga potatisgratänger, publicerat den 2 december 2025.
I dag öppnar Lidl i Vinsta11.12.2025 10:00:20 CET | Pressmeddelande
I dag öppnar Lidl i Vinsta – och därmed finns nu 210 Lidl-butiker i Sverige. – Läget i Vinsta är oslagbart! Närheten till tunnelbanan och det befintliga vägnätet gör det enkelt att handla hos oss och vi ser fram emot att välkomna många nya kunder, säger Christian Sjöström, fastighetschef på Lidl Sverige.
Lidl öppnar ny butik i Knalleland – fortsätter sin expansion i Borås8.12.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Lidl Sverige fortsätter sin expansion i Borås och presenterar i dag planerna för sin tredje butik i staden. Den nya butiken kommer att ligga i den dynamiska handelsplatsen Knalleland, med planerad öppning i mars 2027. Fastigheten, som ägs av Forshem Fastigheter AB, ligger strategiskt på Ålgårdsvägen 6, en plats med hög synlighet och ett stort trafikflöde.
Lidl Sverige gör ”vardagshjälte” till insamlingsmotor för Sveriges Stadsmissioner1.12.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Liksom tidigare år fortsätter Lidl Sverige sitt julengagemang till förmån för Sveriges Stadsmissioner. Samarbetet, som har pågått sedan 2019, fokuserar på att stötta utsatta familjer i kampen mot matfattigdom genom ett direkt bidrag från försäljningen av en älskad vardagsprodukt: potatisen. Dessutom doneras biljetter till Melodifestivalturnén för att sprida glädje i hela landet.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum

