Lidl Sverige

Spektakulär modeshow: Heidi Klum och Lidl presenterar gemensam kollektion i New York

Dela
Igår firade Lidl och Heidi Klum världspremiären av esmara by Heidi Klum-kollektionen. Tillsammans med hundratals gäster, däribland Nina Garcia, Zac Posen, Shaun Ross och Sendi Skopljak, visade värdinnan Heidi Klum och flertalet modeller för första gången alla 84 delar av kollektionen i en uppbyggd Lidl #LETSWOW-butik.

New York City, 7 september 2017 – Med en imponerande show i New York presenterade igår Lidl och Heidi Klum för första gången sin gemensamma kollektion ”esmara by Heidi Klum: Heidi & The City”. Istället för en klassisk catwalk använde sig Lidl av en interaktiv butikskuliss, som på ett lekfullt sätt anspelade på Lidls vardag, nämligen butiken. Under en tvåtimmars visning presenterade Heidi Klum och 35 modeller de totalt 84 delarna av kollektionen; där fanns allt från leopard-boots och paljettkavajer till äkta skinnjackor.

”Det finns ingen bättre plats eller lämpligare tidpunkt än just New York Fashion Week för att presentera vår internationella kollektion. Visningen utgjorde startskottet för den kommande, intensiva fasen för vårt samarbete med Heidi Klum. Nu ser vi fram emot försäljningsstarten i Sverige den 18 september, säger Gabriella Goldman, kommunikationschef Lidl Sverige.

EN UPPLEVELSE FÖR ALLA
Inbjudna gäster som Nina Garcia, Zac Posen, Shaun Ross och Sendi Skopljak firade tillsammans med internationella influencers och kändisar inom modevärlden. Eventet kopplar samman New Yorks modevärld med Lidls ambition om att möjliggöra ”mode för alla”. En höjdpunkt utöver modevisningen var Heidis personliga styling-hörna.  Bakom kylskåpsdörrar dolde sig en ”magisk spegel“ där designern Heidi Klum visade upp den perfekta ”Heidi & the City” looken för gästerna och gav individuella styling-tips.

Heidi Klum var begeistrad:
”Det var en fantastisk start. Platsen, New York, showen, gästerna – det var helt perfekt. Jag är superstolt över min nya kollektion, säger designern Heidi Klum. ”Äntligen har vi kunnat visa upp mode som klär och som passar alla kvinnor. Jag är jätteglad över allt som vi har klarat av”, säger Heidi Klum.

Den brittiska modeexperten Louise Roe guidade alla som inte kunde vara med på plats via en livestream på Facebook. Över 20 miljoner Lidl-Facebookfans kunde därmed följa visningen som gick av stapeln kl. 20.00 i New York, USA. Lidls livestream kan ses i efterhand via https://www.facebook.com/lidlsverige/ eller via www.letswow.com/fashionshow.

FÖRSÄLJNINGSSTART OM EN VECKA
Fr.o.m. den 18 september finns kollektionen ”esmara by Heidi Klum: Heidi & The City-Kollektion“ till försäljning i alla Lidls butiker som säljer non-food.

Kontakter

Om

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 207 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Lidl Sverige gör ”vardagshjälte” till insamlingsmotor för Sveriges Stadsmissioner1.12.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Liksom tidigare år fortsätter Lidl Sverige sitt julengagemang till förmån för Sveriges Stadsmissioner. Samarbetet, som har pågått sedan 2019, fokuserar på att stötta utsatta familjer i kampen mot matfattigdom genom ett direkt bidrag från försäljningen av en älskad vardagsprodukt: potatisen. Dessutom doneras biljetter till Melodifestivalturnén för att sprida glädje i hela landet.

Matriket är bäst i test i stort test av julskinka 2025!28.11.2025 07:00:00 CET | Nyheter

Matriket "Färdigkokt julskinka med svål" har utsetts till vinnare och fått toppbetyget 5 av 5 i Recept.se:s stora test av julskinkor 2025. Skinkan, som beskrivs som "näst intill perfekt", delar förstaplatsen med Dalsjöfors. I samma test fick även vår Julskinka Premium från Matriket ett mycket bra betyg med 4 av 5. Vi är stolta över att kunna erbjuda julbordets mittpunkt av högsta kvalitet till våra kunder.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye