29 spelare uttagna till P19-landslagets observationstrupp

Förbundskapten Jesper Larsson och assisterande förbundskapten Joakim Björkman har tagit ut en 29-mannatrupp inför kommande landslagssäsong och mästerskap. Truppen är Jesper Larsson sista som förbundskapten. Larsson har tidigare meddelat att han kliver av uppdraget som förbundskapten.

– I observationstruppen har vi bland annat valt ut flera duktiga spelare som var med och tog VM-guld med P17, samt spelare som axlade stort ansvar både i P17 och P19-VM. Ska man ut och spela internationellt är det viktigt med erfarenhet från elitspel och det är det också många i truppen som har, säger avgående förbundskapten Jesper Larsson.

– Det är också en fortsatt stor spridning bland klubbarna över landet. Mitt första år var det inte så stor spridning men det är det nu och det är ett gott tecken, tycker jag, att många är kvar i sina klubbar och spelar, avslutar Jesper Larsson.

Truppen:

Förnamn Efternamn Klubb