Aftonbladet och Sörmlands Media utökar samarbete inom distribution

Samarbetet mellan Aftonbladet och Sörmlands Media som inleddes i september innebar att Aftonbladet TV för första gången kunde erbjudas som prenumererad tidning, dessutom till ett lägre pris än i butik.
– Gensvaret från våra kunder har varit positivt. Därför är det jättekul att utöka erbjudandet med Aftonbladet Kryss & Quiz. Vi tror att det finns ett stort intresse för att prenumerera på korsordsbilagan till ett förmånligt pris, säger Sörmlands Medias privatmarknadschef Jenny Hoflund-Bergvall.
Från och med den 9 januari får prenumeranterna på Eskilstuna-Kuriren, Strengnäs Tidning, Södermanlands Nyheter och Katrineholms-Kuriren möjlighet att få Aftonbladet Kryss & Quiz levererad direkt i brevlådan tillsammans med morgontidningen. Priset för prenumeranter är 19 kronor mot 25-29 kronor i butik.
Aftonbladet Kryss & Quiz har en räckvidd på 94 000 läsare per vecka (Orvesto Konsument 2017:2). Tidningen kommer ut en gång i veckan och innehåller kryss, knåp och frågesport producerat av Sveriges bästa konstruktörer.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Erika Scott, printchef Magasin Aftonbladet. Tel: 072-241 54 54. E-post: erika.scott@aftonbladet.se.
Jenny Hoflund Bergvall, privatmarknadschef, tf företagsmarknadschef Sörmlands Media. Tel: 070-219 26 39. E-post: jenny.hoflund-bergvall@sormlandsmedia.se.
Fredrik Lindén, informationsdirektör Schibsted Sverige. Tel: 070-667 00 82. E-post: fredrik.linden@schibsted.se.
Kontakter
Petter OvanderKommunikatör Aftonbladet
Tel:+46 70 268 26 64 +46 8 725 20 00petter.ovander@aftonbladet.seBilder



Om
Aftonbladet är Sveriges största nyhetskälla med 3,5 miljoner dagliga läsare och besökare. Aftonbladet finns på mobila plattformar, på webben, i TV online och som papperstidning. Aftonbladet ägs av mediekoncernen Schibsted Media Group (91 procent) och Landsorganisationen, LO, (9 procent). Aftonbladet har ca 350 anställda. Omsättningen 2017 var 1,9 miljarder kronor och vinsten 255 miljoner kronor.
Följ Vend
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Vend
Vend stärker ledningen – Yale Varty blir ny Chief Commercial Officer (CCO)15.10.2025 12:00:00 CEST | Pressmeddelande
Ett viktigt steg för att stärka Vends kommersiella ledarskap inför framtiden, enligt Christian Printzell Halvorsen, VD för Vend.
Vend appoints Carl Vult von Steyern as Director of Advertising3.9.2025 08:30:00 CEST | Pressmeddelande
Vend, the Nordic marketplace group behind Blocket (Sweden), Finn (Norway), Tori (Finland) and DBA (Denmark), is accelerating the transformation of its advertising business by appointing Carl Vult von Steyern as Director of Advertising Products & Operations.
Vend appoints Maria Sandgren as new EVP & Chief Product and Technology Officer15.5.2025 10:05:00 CEST | Pressmeddelande
Today, Vend appointed Maria Sandgren as Executive Vice President and Chief Product & Technology Officer.
Schibsted Marketplaces becomes Vend: A new name for a smarter future12.5.2025 09:00:00 CEST | Press Release
Schibsted Marketplaces announces its official change into Vend today, marking a bold new chapter as a unified, purpose-driven family of marketplaces across the Nordics. The new name and brand identity reflect the company’s ongoing evolution as a leading digital marketplaces company committed to helping users make smarter choices and spend their time wisely.
Schibsted Marketplaces avslöjar nytt företagsnamn: Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Pressmeddelande
"Vend markerar början på en enad satsning. Med det här nya namnet förenar vi vår nordiska familj av marknadsplatser – och förvandlar dem till en kraftfull innovationsmotor," säger Christian Printzell Halvorsen. Den fullständiga övergången till Vend är planerad till andra kvartalet 2025.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum
