Aftonbladet och Sörmlands Media inleder samarbete – erbjuder prenumeration på Aftonbladets TV-bilaga

Att bilagan Aftonbladet TV nu erbjuds som prenumererad tidning är resultatet av ett samarbete mellan Aftonbladet och mediakoncernen Sörmlands Media.
– Det är oerhört roligt och spännande att vi lyckas hitta nya områden och konstellationer där vi kan jobba ihop för att både stärka våra erbjudanden och våra affärer. Att hitta nya samarbeten är en viktig väg för att möta de utmaningar tidningsmarknaden står inför, säger Erika Scott, Printchef Magasin på Aftonbladet.
Från och med den 9 oktober öppnas möjligheten för prenumeranterna på Sörmland Medias tidningar – Eskilstuna-Kuriren, Strengnäs Tidning, Södermanlands Nyheter och Katrineholms-Kuriren – att få Aftonbladets tv-bilaga, Aftonbladet TV, levererad direkt i brevlådan tillsammans med morgontidningen. Priset för prenumeranter är 11 kronor per nummer, mot 13 i butik.
– Att titta på tv är engagerande, underhållande och avkopplande. Det här samarbetet med Aftonbladet gör det enklare för våra läsare att hitta de riktiga pärlorna i kanaldjungeln. Det är ett samarbete där alla är vinnare, säger Jenny Hoflund Bergvall, privatmarknadschef och tf företagsmarknadschef på Sörmlands Media.
Aftonbladet TV är en av Sveriges mest lästa tv-guider med en räckvidd på 209 000 läsare (Orvesto Konsument 2017:1). Tidningen kommer ut en gång i veckan och innehåller programtips, fylliga reportage, intervjuer med populära tv-profiler och tydliga tablåer som gör det enkelt att överblicka veckans tv-utbud.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Erika Scott, printchef magasin Aftonbladet. Tel: 072-241 54 54. E-post: erika.scott@aftonbladet.se.
Jenny Hoflund Bergvall, privatmarknadschef, tf företagsmarknadschef Sörmlands Media. Tel: 070-219 26 39. E-post: jenny.hoflund-bergvall@sormlandsmedia.se.
Fredrik Lindén, informationsdirektör Schibsted Sverige. Tel: 070-667 00 82. E-post: fredrik.linden@schibsted.se.
Kontakter
Petter OvanderKommunikatör Aftonbladet
Tel:+46 70 268 26 64 +46 8 725 20 00petter.ovander@aftonbladet.seBilder




Om
Aftonbladet är Sveriges största nyhetskälla med 3,5 miljoner dagliga läsare och besökare. Aftonbladet finns på mobila plattformar, på webben, i TV online och som papperstidning. Aftonbladet ägs av mediekoncernen Schibsted Media Group (91 procent) och Landsorganisationen, LO, (9 procent). Aftonbladet har ca 350 anställda. Omsättningen 2017 var 1,9 miljarder kronor och vinsten 255 miljoner kronor.
Följ Vend
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Vend
Vend stärker ledningen – Yale Varty blir ny Chief Commercial Officer (CCO)15.10.2025 12:00:00 CEST | Pressmeddelande
Ett viktigt steg för att stärka Vends kommersiella ledarskap inför framtiden, enligt Christian Printzell Halvorsen, VD för Vend.
Vend appoints Carl Vult von Steyern as Director of Advertising3.9.2025 08:30:00 CEST | Pressmeddelande
Vend, the Nordic marketplace group behind Blocket (Sweden), Finn (Norway), Tori (Finland) and DBA (Denmark), is accelerating the transformation of its advertising business by appointing Carl Vult von Steyern as Director of Advertising Products & Operations.
Vend appoints Maria Sandgren as new EVP & Chief Product and Technology Officer15.5.2025 10:05:00 CEST | Pressmeddelande
Today, Vend appointed Maria Sandgren as Executive Vice President and Chief Product & Technology Officer.
Schibsted Marketplaces becomes Vend: A new name for a smarter future12.5.2025 09:00:00 CEST | Press Release
Schibsted Marketplaces announces its official change into Vend today, marking a bold new chapter as a unified, purpose-driven family of marketplaces across the Nordics. The new name and brand identity reflect the company’s ongoing evolution as a leading digital marketplaces company committed to helping users make smarter choices and spend their time wisely.
Schibsted Marketplaces avslöjar nytt företagsnamn: Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Pressmeddelande
"Vend markerar början på en enad satsning. Med det här nya namnet förenar vi vår nordiska familj av marknadsplatser – och förvandlar dem till en kraftfull innovationsmotor," säger Christian Printzell Halvorsen. Den fullständiga övergången till Vend är planerad till andra kvartalet 2025.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum
