Premiär för Hashtag Queen i Aftonbladet TV – samarbete med Fryshuset för att stärka unga kvinnor

I Hashtag Queen möter Aftonbladet och Backasysterskapet framgångsrika och inspirerande tjejer för att låta dem prata till punkt. Om livet, framgångar och om hur man samlar mod för att våga stå upp för sig själv.
I årets säsong, den andra, träffar vi Linnéa Claeson, handbollsspelare och grundare av instagramkontot “assholesonline”, Therése Lindgren youtubeprofil och Kristina “Keyyo” Petrushina, programledare och youtubeprofil.
I varsitt avsnitt berör de ämnen som ångest, mobbning och förtryck, hur man kan hantera olika situationer och hur man går sin egen väg utan att be om ursäkt.
– Det är en stor ära för mig att defineras som någon som kan inspirera unga tjejer. Att få vara en del av Hashtag Queen var därför en självklarhet. Jag kunde dela med mig av mina erfarenheter som ung kvinna i underhållningsbranchen och lärde mig samtidigt väldigt mycket, säger Kristina Petrushina.
Backasysterskapet är ett initiativ av Fryshuset – skapat av och för unga tjejer. Deltagarna jobbar aktivt i sociala medier och i skolan med att förmedla att tjejer ska våga ta den plats de vill utan rädsla.
Hashtag Queen är producerad av Aftonbladet Boom som paketerar och producerar videojournalistik mot Aftonbladets yngre publik. Bakom serien star Frida Söderlund, reporter, Filip Meneses, foto och redigering, Lisa Sjösten, producent och Emma Fägerwall, exekutiv producent. Serien publiceras i tre korta avsnitt med start idag 9 augusti.
Samarbetet mellan Aftonbladet och Backasysterskapet kommer också att synas i Aftonbladets kanaler och på scenen på Rockbjörnsfesten i Kungsträdgården I Stockholm den 15 augusti. Huvudpersonerna I Hashtag Queen ska tillsammans med Backasysterskapet dela ut en Rockbjörn till Årets kvinnliga artist.
Se Hashtag Queen: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/xqqOX/sasong-tva-har-ar-hashtag-queen.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Lisa Sjösten, producent Aftonbladet TV. Tel: 070-769 44 07. E-post: lisa.sjosten@aftonbladet.se.
Fredrik Linden, informationsdirektör Schibsted Sverige. Tel: 070-667 00 82. E-post: fredrik.linden@schibsted.se.
Kontakter
Petter OvanderKommunikatör Aftonbladet
Tel:+46 70 268 26 64 +46 8 725 20 00petter.ovander@aftonbladet.seBilder
Om
Aftonbladet är Sveriges största nyhetskälla med 3,5 miljoner dagliga läsare och besökare. Aftonbladet finns på mobila plattformar, på webben, i TV online och som papperstidning. Aftonbladet ägs av mediekoncernen Schibsted Media Group (91 procent) och Landsorganisationen, LO, (9 procent). Aftonbladet har ca 350 anställda. Omsättningen 2017 var 1,9 miljarder kronor och vinsten 255 miljoner kronor.
Följ Vend
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Vend
Vend stärker ledningen – Yale Varty blir ny Chief Commercial Officer (CCO)15.10.2025 12:00:00 CEST | Pressmeddelande
Ett viktigt steg för att stärka Vends kommersiella ledarskap inför framtiden, enligt Christian Printzell Halvorsen, VD för Vend.
Vend appoints Carl Vult von Steyern as Director of Advertising3.9.2025 08:30:00 CEST | Pressmeddelande
Vend, the Nordic marketplace group behind Blocket (Sweden), Finn (Norway), Tori (Finland) and DBA (Denmark), is accelerating the transformation of its advertising business by appointing Carl Vult von Steyern as Director of Advertising Products & Operations.
Vend appoints Maria Sandgren as new EVP & Chief Product and Technology Officer15.5.2025 10:05:00 CEST | Pressmeddelande
Today, Vend appointed Maria Sandgren as Executive Vice President and Chief Product & Technology Officer.
Schibsted Marketplaces becomes Vend: A new name for a smarter future12.5.2025 09:00:00 CEST | Press Release
Schibsted Marketplaces announces its official change into Vend today, marking a bold new chapter as a unified, purpose-driven family of marketplaces across the Nordics. The new name and brand identity reflect the company’s ongoing evolution as a leading digital marketplaces company committed to helping users make smarter choices and spend their time wisely.
Schibsted Marketplaces avslöjar nytt företagsnamn: Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Pressmeddelande
"Vend markerar början på en enad satsning. Med det här nya namnet förenar vi vår nordiska familj av marknadsplatser – och förvandlar dem till en kraftfull innovationsmotor," säger Christian Printzell Halvorsen. Den fullständiga övergången till Vend är planerad till andra kvartalet 2025.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum

