Schibsted tar native till Instagram – Comviq först ut med Surfkollen

Schibsted Sales & Inventory utökar native-erbjudandet i sociala medier med Social Story på Instagram. Comviqs kampanj Surfkollen är en av de första kampanjer som nu når ut i Aftonbladets redaktionella flöden på Instagram.
I höstas utökades Schibsteds native-erbjudande med Facebook. Nu breddas det ytterligare genom att kampanjplats erbjuds i Aftonbladets och Sportbladets Instastories på Instagram. Här delar Aftonbladet och Sportbladet varje dag korta, rappa nyheter i text, bild och rörligt. I det redaktionella flödet kan nu Schibsteds annonsörer synas med native-annonser.
– Aftonbladet har sedan länge en stark räckvidd i de sociala kanalerna och givet den enorma tillväxten i trafiken från Storiesser vi detta som ett mycket spännande berättarformat framöver – inte bara på Instagram, utan på alla plattformar, säger Erik Carlsson, sociala medier-chef på Aftonbladet.
Surfkollen är Comviqs erbjudande som gör det lättare för kunden att hitta rätt mobilabonnemang. Med Surfkollen får kunden chatta, maila, streama, swipa och scrolla för 40 GB per månad i två månader. Under tiden ser Comviq över hur mycket data som förbrukas och ger sedan en rekommendation om vilket abonnemang som bäst matchar kundens behov.
– Vi är stolta över att vara först med att lansera en tjänst som förenklar valet i abonnemangsdjungeln. Innovation ligger i vårt DNA så det kändes självklart att tillsammans med Schibsted testa ett nytt annonsformat. Social Story är en utmärkt kanal för att sprida detta budskap till Comviqs målgrupper, som vi vet är väldigt aktiva i sociala medier, säger Jim Carlberg, marknadschef på Comviq.
Schibsted har under flera år byggt upp ett av Sveriges starkaste sociala medienätverk med en organisk räckvidd som når i stort sett varenda svensk på Facebook.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Lotta Tjulin Thörnqvist, Creative Sales Manager, Schibsted Brand Studio. Tel: 070-386 24 97. E-post:lotta.thornqvist@schibsted.se
Louise Ekman, press- & PR-ansvarig, Comviq. Tel: 070-522 21 17. E-post: louise.ekman@comviq.com.
Bilder
Om
Följ Vend
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Vend
Vend stärker ledningen – Yale Varty blir ny Chief Commercial Officer (CCO)15.10.2025 12:00:00 CEST | Pressmeddelande
Ett viktigt steg för att stärka Vends kommersiella ledarskap inför framtiden, enligt Christian Printzell Halvorsen, VD för Vend.
Vend appoints Carl Vult von Steyern as Director of Advertising3.9.2025 08:30:00 CEST | Pressmeddelande
Vend, the Nordic marketplace group behind Blocket (Sweden), Finn (Norway), Tori (Finland) and DBA (Denmark), is accelerating the transformation of its advertising business by appointing Carl Vult von Steyern as Director of Advertising Products & Operations.
Vend appoints Maria Sandgren as new EVP & Chief Product and Technology Officer15.5.2025 10:05:00 CEST | Pressmeddelande
Today, Vend appointed Maria Sandgren as Executive Vice President and Chief Product & Technology Officer.
Schibsted Marketplaces becomes Vend: A new name for a smarter future12.5.2025 09:00:00 CEST | Press Release
Schibsted Marketplaces announces its official change into Vend today, marking a bold new chapter as a unified, purpose-driven family of marketplaces across the Nordics. The new name and brand identity reflect the company’s ongoing evolution as a leading digital marketplaces company committed to helping users make smarter choices and spend their time wisely.
Schibsted Marketplaces avslöjar nytt företagsnamn: Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Pressmeddelande
"Vend markerar början på en enad satsning. Med det här nya namnet förenar vi vår nordiska familj av marknadsplatser – och förvandlar dem till en kraftfull innovationsmotor," säger Christian Printzell Halvorsen. Den fullständiga övergången till Vend är planerad till andra kvartalet 2025.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum



