Schibsted

Nytt partnerskap mellan Klart.se och Apollo skapar värde för användare och annonsörer

Dela
I ett unikt samarbete erbjuder Schibsted-ägda vädertjänsten Klart.se och researrangören Apollo svenska folket en snabbare väg till sol och värme. Solkalkylatorn på Klart.se gör det enkelt att hitta drömresan – och boka den direkt av Apollo. – Det här är ett partnerskap som skapar stort värde både för användare och annonsör i ett relevant sammanhang, säger Alexandra Josephson, vd på Klart.se.

Solkalkylatorn är en funktion på Klart.se som på ett snabbt och smidigt snabbt sätt guidar användarna i jakten på sol och värme. Tack vare Solkalkylatorn kan användarna söka på till exempel högsta temperatur, badtemperatur eller antal soldagar under en specifik månad – och få svar på frågan vart man ska åka just då. Funktionen bygger på en unik kombination av omfattande klimatdata och reseutbud.

Tack vare partnerskapet med Apollo hjälper Solkalkylatorn också Klart.se:s användare att enkelt boka en drömresa. Apollos resor är kopplade direkt till resultatet i kalkylatorn, så att besökaren lätt kan klicka sig vidare till Apollo.se och boka sin resa.

– Det är fantastiskt roligt att vi tillsammans med Klart.se kunnat ta fram en möjlighet för resesugna att optimera bra resmål med bästa möjliga väder på ett enkelt sätt, säger Carina Kinnman, marknadschef på Apollo.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Alexandra Josephson, vd Klart.se. Tel: 070-978 30 70. E-post: alexandra@klart.se.
Carina Kinnman, marknadschef Apollo. E-post: carina.kinnman@apollo.se.
Fredrik Lindén, informationsdirektör Schibsted Sverige. Tel: 070-667 00 82.

E-post: fredrik.linden@schibsted.se.

Bilder

Ladda ned bild
Alexandra Josephson, vd Klart.se.
Alexandra Josephson, vd Klart.se.
Ladda ned bild
Carina Kinnman, marknadschef Apollo.
Carina Kinnman, marknadschef Apollo.
Ladda ned bild

Om

Schibsted
Schibsted
Kungsbron 13
111 22 Stockholm

08 - 725 25 00https://www.schibsted.com

Följ Schibsted

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Schibsted

Aftonbladet och SvD fortsätter växa digitala användarintäkter7.6.2024 07:01:00 CEST | Pressmeddelande

Krävande makroekonomi, hög inflation och höga räntor har fortsatt utmana boksluten för Schibsteds svenska mediehus. Framför allt annonsmarknaden har varit utmanande och lyft först i fjärde kvartalet. Prenumerationsaffären har, trots en stram ekonomi för hushållen, varit stabil. SvD redovisar ett rörelseresultat på 72 MSEK (64 MSEK) för 2023, medan Aftonbladet landar ett resultat på 38 MSEK (55 MSEK).

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye